Gå til innhold

dere som har barn som deler soverom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør dere det?

Våre to må dele rom siden begge er for små til å bo alene på loftet. Så derfor lurer jeg litt på det praktiske.

Var det en lett overgang? Vekker de hverandre mye?

Den minste vår våkner ofte 2-3 ganger pr natt fremdel, og gråter gjerne litt før han finner søvnen igjen.

Noen som har noen tips og råd?

Anonymous poster hash: a8ac7...b1a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi flyttet vår minste på 2,5 inn til storebror på snart 7, for 1 mnd siden.
De har køyseng, storebror sitt ønske.

Minste har aldri sovet rundt noensinne, før han flyttet inn til storebror.
Nå sover han rundt 6 av 7 dager i uken.
Storebror våkner en del på nattestid, og står tidlig opp.
Den første tiden vekket han lillebror, spesielt på morningene, men nå lar han ham sove.
For minsten blir så trøtt av å stå så tidlig opp (halv 6).

Vi har måttet justerer legge tiden opp og ned for begge, da ingen av dem vil legge seg uten at den andre legger seg, så så da er begge i seng kl halv 8.
Dett er nok litt seint for han minste, men merker når han bare ikke blir vekket halv 6 av storebror så går det kjempebra.

Har gått over all forventning.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mine på 10 og 7 deler rom av fri vilje. Dvs, de har hvert sitt,men sover hos hverandre hver natt. De skravler litt på kvelden, men det syns de bare er stas. De ligger med dørs åpen, og det gjør lillebror også. Når han våkner på natta så bryr de seg ikke om det, de sover godt begge to. Og han hyyyler... de blir nok vant til det :-)

Skrevet

Mine på straks 2 og 4 har delt rom i 1 år. Går veldig fint for dem, lillebror har våknet en del på natta. Og som oftest sover storebror seg igjennom det

Skrevet

Våre har delt rom i litt over 1 år. Nå våkner lillesøster på 2 år ca 1 gang om natten og da ender ho som regel i vår seng. Storebror på 6 år sover fint igjennom det, men han sliter litt med mareritt og da havner han også av og til i vår seng.

Lillesøster legges først, så det er sjelden noe styr med det for hennes del. Men storebror er utfordrende å få lagt.

Skrevet

Mine to har delt rom siden de var 8 mndr og 1,7 mndr.

De er nå 5 og 7 år.

Den yngste har stort sett aldri vekket den eldste, selv om han våknet 3-5 gange pr natt inntil han var noe over tre år.

Mitt beste råd er å legge dem en om gangen. Da holder de ikke hverandre våkne, det blir mindre styr og man kan ha en kosestund med hver enkelt.

Mine har vært veldig glad for å dele rom. Da mannen flyttet ut fikk han leilighet hvor ungene kunne ligge på hver sitt rom. Det likte ingen av dem så tilslutt måtte han kjøpe en køyeseng til dem så de fikk dele rom om natten igjen.

Skrevet

Vi har et tomt soverom og to jenter som sover sammen. De er 5 og 6 år og har delt rom i et godt halvår nå. Går veldig fint, legger seg samtidig, skravler litt men sovner stort sett veldig fint. Glad det går så bra for vi vil gjerne ha en til og fint om vi slipper å bygge ut eller kjøpe nytt hus:)

Anonymous poster hash: f92c9...4d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...