Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #1 Skrevet 28. november 2014 Du spør om det skal være en gave, om det skal pakkes inn. Jeg svarer at det trenger du ikke, men kan ta med papir og gjøre det selv. Er det greit? Jeg gjør dette konsekvent når jeg kjøper noe i førjulstiden, om det er gave eller ei... Det brukes som regel opp på julegavene, men ikke alltid. Har aldri tenkt over at det er feil hvis det ikke skal brukes på gjenstanden jeg kjøper, men en venninne av meg kommenterte i dag at hun syntes dette var frekt. At jeg "snylter" på butikken. Anonymous poster hash: 44cf7...3aa
MamaLadyBug Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Absolutt. Fullstendig greit. Kan vi slippe å pakke inn og bare gi deg en liten rull papir eller gaveeske så er det knall!!! Vi driter i om det blir brukt til akkurat denne gaven.
Bustetroll Skrevet 28. november 2014 #3 Skrevet 28. november 2014 Jobbet i lekebutikk og jeg syns det var helt greit. Men ikke kjøp en pakke fotballkort og spør om å få med 3 meter papir liksom
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Nå jobber ikke jeg i butikk, men tenker som de andre som har svart her, at det må da være greit. Jeg gjør det selv innimellom, men er litt selektiv med hvilke butikker jeg gjør hos. Lekebutikker har sjeldent pent papir synes jeg, så da foretrekker jeg å bruke papiret vi har selv hjemme, dersom det ikke er snakk om en veldig stor eske. Barnebutikkene har jo som regel papir som er både veldig bredt og langt, sånn at man får pakket inn slikt enklere. Men i gulsmedforretninger og bokhandlere feks, har de ofte pent papir, og da hender det jeg spør om å få med papir hvis det er kø og jeg ikke synes at de ansatte bør bruke tid på å pakke inn mine gaver. Men jeg forstår ikke logikken til venninna di: I mine øyne er det egentlig mer frekt å legge beslag på en ansatt for å få pakket inn gaver (både ovenfor den ansatte og de som står bak en i køen), og snarere hensynsfullt å be om heller å få med papiret så en kan gjøre det selv. Anonymous poster hash: 841d4...5d6
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #6 Skrevet 28. november 2014 Jeg jobber i butikk og synes det er helt greit, men vi har hatt et par episoder hvor det har skapt problemer. Vi har jo et trykk på baksiden av papiret og der står navnet på butikken. Vi har da opplevd at det har kommet kunder med en gave de vil bytte, som blir sure når vi sier vi aldri har hatt den varen, for det står jo navnet vårt inni papiret.... Anonymous poster hash: 016e7...47e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #7 Skrevet 28. november 2014 For meg er det helt greit, men jeg tilpasser jo papiret du får til det du handler:p Gavepapir koster en god del, så vi sløser ikke med det.. Anonymous poster hash: 641f1...bf0
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #8 Skrevet 28. november 2014 Ikke noe problem. Vi har pakkedisk da, og det hender kunder spør om de kan ta med papir, og det sier jeg alltid ja til. Ikke hatt noe problem med at folk tar med seg metervis for mye eller andre ting. Men etter den andre julepapirtråden som var her tror jeg at jeg skal sette fram en rull gråpapir også og anbefale kunder å ta det isteden Anonymous poster hash: eb1d6...d5a
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #9 Skrevet 28. november 2014 Jeg jobber i butikk og synes det er helt greit, men vi har hatt et par episoder hvor det har skapt problemer. Vi har jo et trykk på baksiden av papiret og der står navnet på butikken. Vi har da opplevd at det har kommet kunder med en gave de vil bytte, som blir sure når vi sier vi aldri har hatt den varen, for det står jo navnet vårt inni papiret.... Anonymous poster hash: 016e7...47e Kommer de med gaver innpakket i gavepapiret når de skal bytte...?? Eller vent! Du mener at noen har fått papir hos dere, og så pakker inn gaver som ikke er kjøpt hos dere i dette? Og så tror mottaker at det er kjøpt hos dere og vil bytte der? DA forstår jeg at det blir trøbbel. (Beklager idiotspørsmål. Ammetåke på gang her for å si det forsiktig.) Anonymous poster hash: 841d4...5d6
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #10 Skrevet 28. november 2014 Jobber i butikk, ikke bekymre deg - det er bare suprt om du vil ha med papir og pakke selv. Takk Anonymous poster hash: b48be...1b3
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #11 Skrevet 28. november 2014 det er veldig greit, men ikke be om å få 10 meter om du kjøper noe som trenger 30 cm papir liksom. Jeg gir så mye papir som trengs til varen som er kjøpt, + litt, men ikke nok til alle julegavene. Det som irriterer meg er når folk klager på utseendet på papiret når jeg har pakket inn. Pakking er ekstraservice, ikke syt over at du ikke liker blomster, det er det jeg har er du ikke fornøyd med det får du kjøpe noe egent. Anonymous poster hash: a77b9...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå