Gå til innhold

Noen som har "dopet" barnet hos tannlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver "dopet" for jeg vet ikke hva jeg skal kalle det. Tannlegen vil gi en pille i stumpen før behandling slik at barnet ikke husker noe etterpå. Må være hjemme med barnet hele dagen etterpå. Kjenner jeg er litt nervøs for det. Noen som har gjort dette?

Anonymous poster hash: 57b67...6c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gjort det, men kunne tenkt meg selv en slik pille før tannlegen...

Anonymous poster hash: a762b...62f
Gjest Julia1984
Skrevet

Hva slags pille putter man i stumpen for ikke å huske noe???

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, men de har fått saft som gjør at de ikke husker. Helt genialt

Skrevet

Sikkert samme virkestoff, bare forskjellige legemiddelform.

Skrevet

Dormicum? Lett sedering er ikke førstelag, men enkelte ganger bedre enn å skape stress og traume hos barnet. Mitt barn fikk dette før innleggelse av veneflon fordi hun var ekstremt redd etter tidligere opplevelse med dette.

Anonymous poster hash: 836eb...31e

Skrevet

Tenker du på dormicum? Vi gir det til barn før operasjon på sykehuset. Eventuelt vival til ungdommene. Men kun de som er veldig urolige.

Men viktig å være klar over at dormicum kan gi motsatt effekt. Jeg har opplevd ved noen anledninger at barna blir hysteriske etter de har fått det. Dessverre har ikke denne medisinen god effekt på alle, men de fleste. Kan jo være verdt å prøve hvis barnet er veldig redd.

Anonymous poster hash: 1ed2a...072

Skrevet

Skal med min på 3 år etter nyttår for hun har svak emalje på en av jekslene tannlegen skal da gi henne noe før timen slik at hun er rolig og de får jobbe effektivt kjenner jeg gruer meg litt.

Skrevet

Min manns datter tok en tablett før hun skulle trekke en tann. Det gikk veldig bra og hun husker ikke noe, men så kommer vi til problemet. Hun var da 8år og siden det så er det jo ikke noe farlig å pusse tenner for det er jo ikke noe farlig hos tannlegen. Det er jo bare gøy, så da har tannpuss blitt ett skikkelig mareritt. Noe det var fra før av også siden tannpuss er veldig viktig siden hun brukte medisiner tidligere som har skadet tennne hennes. Så bakdeler og fordeler.

Anonymous poster hash: 3a655...9c6

Skrevet

Uff, nei det ville jeg aldri gjort! Jeg doper ikke mine barn. 

Når det er sagt så har eldste borret en gang, og da ville han ikke ha bedøvelse heller. Gjorde det uten og syntes det gikk helt fint. Han gleder seg til neste gang han skal til tannlegen.

Anonymous poster hash: 6418e...ef0
Skrevet

Jeg brukte heller aldri bedøvelse eller noe når jeg var liten og måtte borre. Måtte borre tre ganger mellom 10 og 14 år, og syntes det var helt ok å slippe sprøyta. 

(bruker medisin som ødelegger emaljen)

Anonymous poster hash: 549e1...41b
Skrevet

Når det er sagt så har eldste borret en gang, og da ville han ikke ha bedøvelse heller. Gjorde det uten og syntes det gikk helt fint. Han gleder seg til neste gang han skal til tannlegen.

Når ungen får hysterisk anfall så vil jeg heller dope henne ned enn at hun skal bli holdt fast av 4 stykk mens tanna trekkes... man må velge, pest eller kolera...

Anonymous poster hash: b2ebd...556

Skrevet

Det er vel ingen som "vill" dope barnet sitt, men av og til er det nødvendig.

Skrevet

Med mindre det er en svært smertefull ting man skal, ville jeg ikke gjort det. Jeg ville forberedt barnet godt på forhånd, jeg ville vært der og snakket barnet gjennom det.

Har selv opplevd at leger og sykepleiere har klart å klippe hull i barnet mitt (gips) gjentatte ganger. Det var en utfordring å få henne med neste gang og helsepersonellet samabeidet ikke. Vi har snakket veldig mye om hva som er greit og hva som ikke er greit fra deres side. MEN at det er noen ting man må og så må man kommunisere med de som skal gjøre det. Tannhelsepersonell er kjent for å være flinke på sånt.

Anonymous poster hash: 39223...3c2
Skrevet

Med mindre det er en svært smertefull ting man skal, ville jeg ikke gjort det. Jeg ville forberedt barnet godt på forhånd, jeg ville vært der og snakket barnet gjennom det.

Har selv opplevd at leger og sykepleiere har klart å klippe hull i barnet mitt (gips) gjentatte ganger. Det var en utfordring å få henne med neste gang og helsepersonellet samabeidet ikke. Vi har snakket veldig mye om hva som er greit og hva som ikke er greit fra deres side. MEN at det er noen ting man må og så må man kommunisere med de som skal gjøre det. Tannhelsepersonell er kjent for å være flinke på sånt.

Anonymous poster hash: 39223...3c2

Trist å høre :( det kan jo selvfølgelig skje men flere ganger med samme barn? Har selv klippet opp mange gips og beskytter slik at jeg heller klipper fingeren min før jeg kommer til barnets hud. Har heldigvis ikke opplevd å klippe verken meg selv eller andre ennå. Stakkars barnet ditt. Skjønner at hun er redd.

Anonymous poster hash: 1ed2a...072

Skrevet

Herrefred det heter å premedisinere.

Skrevet

Finnes dette bare for barn??

Anonymous poster hash: c2b72...c83
Skrevet

Ikke jeg heller. Men det skal trekkes fire tenner og vi har allrede prøvd en gang og barnet var hysterisk. Det var tannlegen som foreslo dette istede for å skremme tannlegeskrekk på ungen.

HI

Anonymous poster hash: f151e...cb9

Skrevet

Herrefred det heter å premedisinere.

Flott. Det visste ikke jeg. My bad.

HI

Anonymous poster hash: f151e...cb9

Skrevet

Uff, nei det ville jeg aldri gjort! Jeg doper ikke mine barn.  Når det er sagt så har eldste borret en gang, og da ville han ikke ha bedøvelse heller. Gjorde det uten og syntes det gikk helt fint. Han gleder seg til neste gang han skal til tannlegen. Anonymous poster hash: 6418e...ef0

Så fint for deg, da. For oss som har barn med tannlegeskrekk så stiller nok saken seg noe annerledes. Du ville kanskje ikke dopet ditt barn før en operasjon heller? Noen ganger må man strekke seg.

Skrevet

Min fikk det før han sydde. Var ganske ubehagelig. Han hylte til tross for bedøvelse og"dopet" inntil han sovnet mens de holdt på. Etterpå var det vanskelig å vekke han, så vi måtte bli på legevakta en stund før vi fikk dra hjem. Men han husker heldigvis ingenting, så bare jeg som opplevde det som ekkelt. Hadde gitt det igjen om jeg måtte, men ikke uten å ha snakket med legen/tannlegen om reaksjonen den første gangen og jeg hadde vært mer skeptisk til å gi det hos tannlegen en hos legen pga den reaksjonen.

Anonymous poster hash: 7d770...ca1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...