Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Er det dumt av meg å si til barnevernet at jeg ikke ser behov for tjenesten deres? De har funnet ut at det ikke er grunnlag for omsorgsovertakelse så den saken er grei, men da ser jeg liksom ikke noe grunn til videre kontakt med dem med mindre de har et aktuellt tilbud til barnet. De kan jo ikke hjelpe med utredning, de har heller ikke hjulpet oss med noen ting bortsett fra det siste hjelpetiltaket som var rettet mot barnets behov ift å bli kjent med egne følelser osv. Alle nødvendige grep som trengs for å bedre barnets tilstand er det jeg selv som har stått for i alle de år, så vi har ikke trengt hjelp fra dem for å få det til. Hva er deres tanker? Anonymous poster hash: bada4...11d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Kommer an på hvilke tiltak barnevernet mener at dere trenger. Tenker de at det tiltaket de har inne har gitt ønsket effekt? Anonymous poster hash: 47014...7f1
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Kommer an på hvilke tiltak barnevernet mener at dere trenger. Tenker de at det tiltaket de har inne har gitt ønsket effekt? Anonymous poster hash: 47014...7f1 Jeg mener at det ikke har gitt effekt på den tiden vi har hatt hjelpetiltaket, men over tid så vil det gradvis ha effekt. Men jeg jobber jo med han selv med et annet opplegg som har samme mål, men det er ulik utføring. Jeg har større tro på at det jeg selv gjør for barnet har bedre effekt, fordi dette er noe jeg instinktivt har brukt på han helt fra han var ganske liten. Jeg har ikke fått noe oversikt over hva de mener vi trenger sånn utover at de tror (merk deg TROR) at jeg ikke forstår barnets indre verden og emosjonelle uttrykk. Noe de har tatt fra en vill påstand fra ei fra PPT. Bup er på min side og mener det stikk motsatte. Anonymous poster hash: bada4...11d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 Dytt Anonymous poster hash: bada4...11d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Hadde aldri turt å takke nei. Da finner de jo nettopp en grunn til å gå for omsorgsovertakelse fordi mor ikke vil ta imot hjelpetiltak. Du kan mene og gjøre alt positivt, men for Bv så er dette alt de trenger. Hør med en advokat! Anonymous poster hash: 51c57...b13
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #6 Skrevet 28. november 2014 Skader det barnet på noen måte å ta imot hjelpen? Virker det du gjør og det barnevernet mener bør gjøres mot hverandre? Hvorfor er du så sikker på at din metode fungerer best når den tydligvis ikke har virket foreløpig? Anonymous poster hash: 93e7e...1bd
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #7 Skrevet 28. november 2014 Er det dumt av meg å si til barnevernet at jeg ikke ser behov for tjenesten deres? De har funnet ut at det ikke er grunnlag for omsorgsovertakelse så den saken er grei, men da ser jeg liksom ikke noe grunn til videre kontakt med dem med mindre de har et aktuellt tilbud til barnet. De kan jo ikke hjelpe med utredning, de har heller ikke hjulpet oss med noen ting bortsett fra det siste hjelpetiltaket som var rettet mot barnets behov ift å bli kjent med egne følelser osv. Alle nødvendige grep som trengs for å bedre barnets tilstand er det jeg selv som har stått for i alle de år, så vi har ikke trengt hjelp fra dem for å få det til. Hva er deres tanker? Anonymous poster hash: bada4...11d Det velger du selv, også kommer det ann på barnevernet. Men jeg sa det en gang å du dæven de tok fra oss et av barna våre fordi da mente de plutselig at vi bare var gode nok foreldre for den ene. Blir ikke helt klok på den avgjørelsen, men vi kjemper nå hver dag mot dem. Minstemann har dem henlagt saken med, men eldste tviholder dem og fostermor på. Anonymous poster hash: b51a9...d0e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #8 Skrevet 28. november 2014 Er det dumt av meg å si til barnevernet at jeg ikke ser behov for tjenesten deres? De har funnet ut at det ikke er grunnlag for omsorgsovertakelse så den saken er grei, men da ser jeg liksom ikke noe grunn til videre kontakt med dem med mindre de har et aktuellt tilbud til barnet. De kan jo ikke hjelpe med utredning, de har heller ikke hjulpet oss med noen ting bortsett fra det siste hjelpetiltaket som var rettet mot barnets behov ift å bli kjent med egne følelser osv. Alle nødvendige grep som trengs for å bedre barnets tilstand er det jeg selv som har stått for i alle de år, så vi har ikke trengt hjelp fra dem for å få det til. Hva er deres tanker? Anonymous poster hash: bada4...11d Det velger du selv, også kommer det ann på barnevernet. Men jeg sa det en gang å du dæven de tok fra oss et av barna våre fordi da mente de plutselig at vi bare var gode nok foreldre for den ene. Blir ikke helt klok på den avgjørelsen, men vi kjemper nå hver dag mot dem. Minstemann har dem henlagt saken med, men eldste tviholder dem og fostermor på. Anonymous poster hash: b51a9...d0e Det skal myyyyyye til å bli fratatt barna sine.... just sayin'... Anonymous poster hash: 5a272...be6
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #9 Skrevet 28. november 2014 hahahaha xD her er verken vold, dop eller noe inne i bilde. Jeg bryr meg ikke så mye hva andre mener, men hvis det skal så myyyyyyyyyyyyyyyyyyye til, hvorfor får den ene være hjemme? Hvorfor henlegger de saken på den minste? Du spytter ut ting du ikke vet noe om. Nei, det skulle ikke så mye til!! Anonymous poster hash: b51a9...d0e
Sint naken biltyv Skrevet 28. november 2014 #10 Skrevet 28. november 2014 Ta i mot hjelp du for tydeligvis har ikke hjelpen din hjulpet. Da hadde ikke barnevernet vært involvert. La de hjelpe barnet så det kan få det best mulig. Og til du som mistet ett barn, bare måten du skriver på får meg til å ane ugler i mosen.
Elsker livet Skrevet 28. november 2014 #11 Skrevet 28. november 2014 Tror ikke det er en fordel å si noe de ikke vil høre.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #12 Skrevet 28. november 2014 Jeg jobber i barneverntjenesten og opplever ofte at foreldre takker nei til hjelpetiltak. Her jeg jobber er det ikke slik at vi deler ut konsekvenser for å takke nei. Foreldrene er i sin fulle rett til å takke nei. Nå har jeg aldri opplevd at foreldre som risikerer omsorgsovertagelse velger å takke nei, men det er andre foreldre som bare trenger litt råd og veiledning som ikke ønsker dette og da avslutter jeg saken (mange av dem blir igjen åpnet etter at det kommer inn nye meldinger, men det er en annen sak). MEN, når du skriver at det ikke er grunn for omsorgsovertagelse så betyr vel det at omsorgsovertagelse har vært vurdert. I en slik situasjon er det ikke særlig lurt å takke nei. Da er du lite veiledningsbar og du ønsker ikke å gjøre det som er best for barnet. Da kan det hende at barnevernet vil gå for en 4.12-sak i fylkesnemnda. Mitt råd er: Gå inn i en konstruktiv dialog med saksbehandler. Fortell hvordan du opplever helpetiltakene og redegjør for hva det er som gjør at de ikke fungerer / er til hjelp. Kom med forslag til andre tiltak eller andre ting som kan gjøres. Du har selvsagt rett til å takke nei. Da skjer det en av to ting: Enten at saken henlegges eller at saken går til fylkesnemnda. Anonymous poster hash: 1c143...e93
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #13 Skrevet 28. november 2014 Jeg jobber i barneverntjenesten og opplever ofte at foreldre takker nei til hjelpetiltak. Her jeg jobber er det ikke slik at vi deler ut konsekvenser for å takke nei. Foreldrene er i sin fulle rett til å takke nei. Nå har jeg aldri opplevd at foreldre som risikerer omsorgsovertagelse velger å takke nei, men det er andre foreldre som bare trenger litt råd og veiledning som ikke ønsker dette og da avslutter jeg saken (mange av dem blir igjen åpnet etter at det kommer inn nye meldinger, men det er en annen sak). MEN, når du skriver at det ikke er grunn for omsorgsovertagelse så betyr vel det at omsorgsovertagelse har vært vurdert. I en slik situasjon er det ikke særlig lurt å takke nei. Da er du lite veiledningsbar og du ønsker ikke å gjøre det som er best for barnet.Da kan det hende at barnevernet vil gå for en 4.12-sak i fylkesnemnda. Mitt råd er: Gå inn i en konstruktiv dialog med saksbehandler. Fortell hvordan du opplever helpetiltakene og redegjør for hva det er som gjør at de ikke fungerer / er til hjelp. Kom med forslag til andre tiltak eller andre ting som kan gjøres.Du har selvsagt rett til å takke nei. Da skjer det en av to ting: Enten at saken henlegges eller at saken går til fylkesnemnda. Anonymous poster hash: 1c143...e93 Jeg jobber også i barnevernet, og de gangene vi mener at foreldre MÅ ta imot hjelpetiltak for at det skal være forsvarlig at barna bor hjemme (for det skjer), er vi veldig tydelig på det! Foreldrene lurer ikke på konsekvensene av å si nei, for å si det sånn. Mitt råd er å ha en ærlig diskusjon med saksbehandleren din rundt hva du tenker, det er aldri feil. Anonymous poster hash: 47014...7f1
skjotta Skrevet 28. november 2014 #14 Skrevet 28. november 2014 hahahaha xD her er verken vold, dop eller noe inne i bilde. Jeg bryr meg ikke så mye hva andre mener, men hvis det skal så myyyyyyyyyyyyyyyyyyye til, hvorfor får den ene være hjemme? Hvorfor henlegger de saken på den minste? Du spytter ut ting du ikke vet noe om. Nei, det skulle ikke så mye til!! Anonymous poster hash: b51a9...d0e desverre er manglende selvinnsikt en gjenganger i sånne saker.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #15 Skrevet 28. november 2014 Jeg får vel vente å se hva de har å foreslå på møtet å ta det derfra. Jeg vil det beste for barnet mitt og føler at jeg har blitt en dårligere mamma etter barnevernet kom inn i bildet, det er trist så jeg håper de kan bli ferdige snart så jeg kan senke skuldrene igjen. Jeg er har vært/er fortvilet, stressa og ikke så tålmodig som før, og det er klart barnet mitt merker dette. Mange ganger har jeg følt at tankekjøret rundt møter har gått utover barnet, da jeg blir bjeffete og irritabel. Jeg ønsker ikke at det skal være slik, jeg vil ha livet vårt tilbake. Anonymous poster hash: bada4...11d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #16 Skrevet 28. november 2014 Jeg får vel vente å se hva de har å foreslå på møtet å ta det derfra. Jeg vil det beste for barnet mitt og føler at jeg har blitt en dårligere mamma etter barnevernet kom inn i bildet, det er trist så jeg håper de kan bli ferdige snart så jeg kan senke skuldrene igjen. Jeg er har vært/er fortvilet, stressa og ikke så tålmodig som før, og det er klart barnet mitt merker dette. Mange ganger har jeg følt at tankekjøret rundt møter har gått utover barnet, da jeg blir bjeffete og irritabel. Jeg ønsker ikke at det skal være slik, jeg vil ha livet vårt tilbake. Anonymous poster hash: bada4...11d Dette er tanker du burde formidle til saksbehandler. Anonymous poster hash: 1c143...e93
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2014 #17 Skrevet 2. desember 2014 Har vært på møte med de tidligere idag og fortalte alt, og de skulle drøfte henleggelse av saken. Krysser fingrene for at barnevernslederen godkjenner dette. Anonymous poster hash: bada4...11d
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #18 Skrevet 3. desember 2014 Har vært på møte med de tidligere idag og fortalte alt, og de skulle drøfte henleggelse av saken. Krysser fingrene for at barnevernslederen godkjenner dette. Anonymous poster hash: bada4...11d Det jeg stusser over er at du ikke vil bruke rådene fra bv,men "gjøre det du har gjort fra barnet var baby". Er det ikke nettopp pga ting du har gjort, at du er inne under bv? Anonymous poster hash: fc2dc...af7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #19 Skrevet 3. desember 2014 Har vært på møte med de tidligere idag og fortalte alt, og de skulle drøfte henleggelse av saken. Krysser fingrene for at barnevernslederen godkjenner dette. Anonymous poster hash: bada4...11d Det jeg stusser over er at du ikke vil bruke rådene fra bv,men "gjøre det du har gjort fra barnet var baby". Er det ikke nettopp pga ting du har gjort, at du er inne under bv? Anonymous poster hash: fc2dc...af7 Men kjære deg, de råd jeg har fått er ganske ofte noe jeg allerede gjør. Så jeg har nesten ikke lært noe nytt fra verken BV, PPT eller BUP. Vi ble meldt til barnevernet etter at barnet hadde en vedvarende adferdsproblematikk i 4 års alderen etter flytting og bytte av barnehage. Adferdsvansker bedrer seg ikke over natten skjønner du, det tar tid å både utrede og jobbe med barnets vansker. Anonymous poster hash: bada4...11d
Sint naken biltyv Skrevet 3. desember 2014 #20 Skrevet 3. desember 2014 Har vært på møte med de tidligere idag og fortalte alt, og de skulle drøfte henleggelse av saken. Krysser fingrene for at barnevernslederen godkjenner dette. Anonymous poster hash: bada4...11d Det jeg stusser over er at du ikke vil bruke rådene fra bv,men "gjøre det du har gjort fra barnet var baby". Er det ikke nettopp pga ting du har gjort, at du er inne under bv? Anonymous poster hash: fc2dc...af7 Men kjære deg, de råd jeg har fått er ganske ofte noe jeg allerede gjør. Så jeg har nesten ikke lært noe nytt fra verken BV, PPT eller BUP. Vi ble meldt til barnevernet etter at barnet hadde en vedvarende adferdsproblematikk i 4 års alderen etter flytting og bytte av barnehage. Adferdsvansker bedrer seg ikke over natten skjønner du, det tar tid å både utrede og jobbe med barnets vansker. Anonymous poster hash: bada4...11d Tenker at det er greit at bv holder på deg en god stund til. Makan, blir flau over sin manglende innsikt og evne til å lære. Alle som er litt oppegående, uansett hvor gode foreldre de er, har masse å lære fra bupa og lignende instanser.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. desember 2014 #21 Skrevet 3. desember 2014 Jeg mener det er dumt å si nei til hjelpetiltak, og hva vil det i såfall skade?
Mandala Skrevet 3. desember 2014 #22 Skrevet 3. desember 2014 Har vært på møte med de tidligere idag og fortalte alt, og de skulle drøfte henleggelse av saken. Krysser fingrene for at barnevernslederen godkjenner dette. Anonymous poster hash: bada4...11d Det jeg stusser over er at du ikke vil bruke rådene fra bv,men "gjøre det du har gjort fra barnet var baby". Er det ikke nettopp pga ting du har gjort, at du er inne under bv? Anonymous poster hash: fc2dc...af7 Men kjære deg, de råd jeg har fått er ganske ofte noe jeg allerede gjør. Så jeg har nesten ikke lært noe nytt fra verken BV, PPT eller BUP. Vi ble meldt til barnevernet etter at barnet hadde en vedvarende adferdsproblematikk i 4 års alderen etter flytting og bytte av barnehage. Adferdsvansker bedrer seg ikke over natten skjønner du, det tar tid å både utrede og jobbe med barnets vansker. Anonymous poster hash: bada4...11d Har vært på møte med de tidligere idag og fortalte alt, og de skulle drøfte henleggelse av saken. Krysser fingrene for at barnevernslederen godkjenner dette. Anonymous poster hash: bada4...11d Det jeg stusser over er at du ikke vil bruke rådene fra bv,men "gjøre det du har gjort fra barnet var baby". Er det ikke nettopp pga ting du har gjort, at du er inne under bv? Anonymous poster hash: fc2dc...af7 Men kjære deg, de råd jeg har fått er ganske ofte noe jeg allerede gjør. Så jeg har nesten ikke lært noe nytt fra verken BV, PPT eller BUP. Vi ble meldt til barnevernet etter at barnet hadde en vedvarende adferdsproblematikk i 4 års alderen etter flytting og bytte av barnehage. Adferdsvansker bedrer seg ikke over natten skjønner du, det tar tid å både utrede og jobbe med barnets vansker. Anonymous poster hash: bada4...11d Men kjære deg, det vet jeg veldig godt. Og det var kanskje litt av tanken bak da jeg rådet deg til å oppretteholde kontakten med bv, nettopp at det tar tid og det kan være veldig nyttig med input fra andre.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. desember 2014 #23 Skrevet 3. desember 2014 Samarbeid er dessuten stikkordet her! Bv er ikke der for å være jævlig, men for å passe på at alle barn har det godt. Med mindre hjelpetiltak skader barnet har du ingenting å tape . Ingen er utlært som foreldre og noen ganger kan det være lurt å se en sak med andre øyne? Skulle du bli meldt igjen har du og kun godt samarbeid i dine papirer😊 vurderte bv ett 4:12 vedtak? Det betyr i hvertfall litt bekymring fra bv sin side, og det ville jeg tatt på største alvor.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2014 #24 Skrevet 3. desember 2014 Samarbeid er dessuten stikkordet her! Bv er ikke der for å være jævlig, men for å passe på at alle barn har det godt. Med mindre hjelpetiltak skader barnet har du ingenting å tape . Ingen er utlært som foreldre og noen ganger kan det være lurt å se en sak med andre øyne? Skulle du bli meldt igjen har du og kun godt samarbeid i dine papirer vurderte bv ett 4:12 vedtak? Det betyr i hvertfall litt bekymring fra bv sin side, og det ville jeg tatt på største alvor. Vi har vært i gjennom undersøkelse etter 4:12 men de falt tilbake på hjelpetiltak, og nå er vi ferdig med det. Jeg har takket ja til alt de har tilbudt og samarbeidet godt hele veien. Anonymous poster hash: bada4...11d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. desember 2014 #25 Skrevet 3. desember 2014 Samarbeid er dessuten stikkordet her! Bv er ikke der for å være jævlig, men for å passe på at alle barn har det godt. Med mindre hjelpetiltak skader barnet har du ingenting å tape . Ingen er utlært som foreldre og noen ganger kan det være lurt å se en sak med andre øyne? Skulle du bli meldt igjen har du og kun godt samarbeid i dine papirer vurderte bv ett 4:12 vedtak? Det betyr i hvertfall litt bekymring fra bv sin side, og det ville jeg tatt på største alvor. Vi har vært i gjennom undersøkelse etter 4:12 men de falt tilbake på hjelpetiltak, og nå er vi ferdig med det. Jeg har takket ja til alt de har tilbudt og samarbeidet godt hele veien. Anonymous poster hash: bada4...11d Det er bra😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå