Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Og som klarte slutte? Gikk dere mye ned da? Jeg er ekstrem på sukker, kaker, sjokolade. Går og gleder meg til søndag siden det blir kake da, gleder meg til søndag etter der for da skal jeg bake til julefest og da blir det mye god kakerøre. Jeg kommer til å bli feit (ere) om dette fortsetter... Klarer ikke stoppe... Anonymous poster hash: c69e5...fc1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #2 Skrevet 28. november 2014 Sluttet, og gikk ned 7 kg på 3 mnd. Sprakk, og la på meg 10 igjen. Anonymous poster hash: eb017...326
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #3 Skrevet 28. november 2014 Jeg er garantert sukkeravhengig. Drakk en del grønn te i vår, det funket. Men nå har jeg ikke nulighet til å drikke te 2-3 ganger daglig Anonymous poster hash: 262bd...519
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #4 Skrevet 28. november 2014 Må vel innrømme at jeg nok er sukkeravhengig... Spiser ca 50-200g sjokolade daglig (med få unntak). Stoppet i nesten en mnd. tid for litt siden og gikk ned 2-3 kg. Sprakk da, så spiser som "vanlig" igjen. Merker det mest på at jeg er slapp og sliten men klarer likevel ikke å slutte... Tips....? Anonymous poster hash: c6532...15f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #5 Skrevet 28. november 2014 Skal vi gå sammen ? Anonymous poster hash: 262bd...519
Leirha Skrevet 28. november 2014 #6 Skrevet 28. november 2014 Jeg var det, en lang perriode.Men så bestemte jeg meg for å kutte alt sukker.Jeg prøvde noen ganger, men det som skulle ting for meg var tre ting:-Motivasjon -Mulighet til å spise søtt 1 dag i uka, eks lørdag, men betyr ikke at jeg gjør det, men har muligheten.- hvis jeg fr virkelig lyst på noe søtt, tar eg meg en nutrilettbar, i stedet for et måltid.Fynker som bare det.Har tatt av 12 kg siden august.
Novemberdama Skrevet 28. november 2014 #7 Skrevet 28. november 2014 Jeg er garantert sukkeravhengig! Men jeg bryr meg ikke. Er mer opptatt av at livet er til for å kose seg, nyter et kakestykke både nå og da, teller aldri kaloriet, bryr meg ikke om antall kilo. Kunne aldri falt meg inn å slanke meg, telle kalorier og vært hysterisk på hva jeg spiser. Hvor morro er det, liksom?
Gjest Antarctica Skrevet 28. november 2014 #8 Skrevet 28. november 2014 Ja, har hatt det sånn med sukker tidligere. Men har slutta. Til deg over: hadde samme holdning "hvorfor ikke kose seg?" i mange år. Men det slo meg at når man har opplevelsen av å "måtte" ha sukker, da er grensen for kos overskredet. Da blir det som nikotin. Man røyker ikke fordi nikotin er godt, men fordi kroppen er blitt junkie på det. Samme opplevde jeg med sukker. Ut med det, og jeg har det bedre. Det er ikke noe savn en gang, og man koser seg jo med andre ting.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #9 Skrevet 28. november 2014 Ja, har hatt det sånn med sukker tidligere. Men har slutta. Til deg over: hadde samme holdning "hvorfor ikke kose seg?" i mange år. Men det slo meg at når man har opplevelsen av å "måtte" ha sukker, da er grensen for kos overskredet. Da blir det som nikotin. Man røyker ikke fordi nikotin er godt, men fordi kroppen er blitt junkie på det. Samme opplevde jeg med sukker. Ut med det, og jeg har det bedre. Det er ikke noe savn en gang, og man koser seg jo med andre ting. Bare slutta du av ren vilje eller gjorde du noe spesielt for å gjøre det lettere? (eks byttet til frukt, brukte kunstig sukker el.) Anonymous poster hash: c6532...15f
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 http://www.tv2.no/a/6133644 Her er noen gode avvenningstips fra Berit Norsstrand. Anonymous poster hash: c0f8e...e9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå