Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Jeg og datteren kommer til å flytte ut. Men hva må man gjøre ved et samlivsbrudd? Har dere noen råd? Fordeling av barnet, økonomi osv osv Anonymous poster hash: 548ab...b17
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 hvorfor skal du ha barnet? far kan vel ta henne også,du har ikke eierrett alene på henne Anonymous poster hash: 6a7e5...cf1
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Du må melde flytting for både deg og datteren din. Din eks må signere på flyttemeldingen om at barnet flytter med deg. deretter er dere pliktig i å møte til mekling, Her kommer dere frem til en samværsavtale vedr. barnet. Dere må kanskje ha flere runder med mekling om dere ikke blir enige om samværet. Om barnet er bare to år er det ikke tilrådelig med 50-50 deling. Jeg tror det beste er at det er en som har hovedomsorgen, og en samværsforelder. Så må den som har hovedomsorgen søke de eventuelle stønadene man har krav på, utvidet barnetrygd, stønad til barnetilsyn, overgangsstønad, barnebidrag osv. Jeg tror det ALLER VIKTIGSTE du som forelder kan gjøre er å legge tilrette for at på tross av at du og far ikke lengre er et par, så er dere hengivne foreldre som begge vil barnets beste. Det innebærer gjerne å bo nærme hverandre (innen samme skolekrets) snakke positivt om hverandre osv. Slik letter du livet for ditt barn som nå får to hjem. Lykke til Anonymous poster hash: ac27f...97a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 hvorfor skal du ha barnet? far kan vel ta henne også,du har ikke eierrett alene på henne Anonymous poster hash: 6a7e5...cf1 dustesvar, du vet INGENTING om HIs situasjon, så i stedet for å lire av deg piss, kan du svare på det som etterspørs eller holde fingrene av tastaturet! Anonymous poster hash: ac27f...97a
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. november 2014 #5 Skrevet 27. november 2014 Du må ikke finne på å godta delt omsorg!! Annenhver helg er max! Dere må bestille time til mekling på familievernkontoret.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #6 Skrevet 28. november 2014 Takk for tips. Jeg er skeptisk til delt omsorg og vil derfor forsøke å få hovedomsorgen. Barnet vårt er definitivt mest knyttet til meg, jeg har fast jobb (mens mannen har usikker gründer-tilværelse), så håper det går i orden.HI Anonymous poster hash: 548ab...b17
Luksusdyret Skrevet 28. november 2014 #7 Skrevet 28. november 2014 Takk for tips. Jeg er skeptisk til delt omsorg og vil derfor forsøke å få hovedomsorgen. Barnet vårt er definitivt mest knyttet til meg, jeg har fast jobb (mens mannen har usikker gründer-tilværelse), så håper det går i orden.HI Anonymous poster hash: 548ab...b17 Takk for tips. Jeg er skeptisk til delt omsorg og vil derfor forsøke å få hovedomsorgen. Barnet vårt er definitivt mest knyttet til meg, jeg har fast jobb (mens mannen har usikker gründer-tilværelse), så håper det går i orden.HI Anonymous poster hash: 548ab...b17 Det er ikke anbefalt 50/50-fordeling før barnet er 7 år. Så gå for helgesamvær er mitt råd. Hvis du har faste arbeidstider som er forenlige med vanlig barnehagetid, mens far kan risikere å jobbe både kveld, helg og ellers ugunstige arbeidstider og overlate barnet til barnevakt, er det også et argument for at du skal få hovedomsorgen.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #8 Skrevet 28. november 2014 Jeg har fast arbeidstid (kjernetid mellom 09 og 15), mannen en usikker jobb, jobber ofte netter, helger osv. Kan ikke skjønne annet enn at barnet bør bo hos meg, med enkelte besøk og overnattinger hos faren. HI Anonymous poster hash: 548ab...b17
Sint naken biltyv Skrevet 28. november 2014 #9 Skrevet 28. november 2014 Jeg har fast arbeidstid (kjernetid mellom 09 og 15), mannen en usikker jobb, jobber ofte netter, helger osv. Kan ikke skjønne annet enn at barnet bør bo hos meg, med enkelte besøk og overnattinger hos faren. HI Anonymous poster hash: 548ab...b17 Med enkelte besøk og overnattinger hos far? Det burde du ikke si til fvk eller i en eventuelt rettsak. Det blir mer og mer slik at den forelderen som er mest villig til å la begge sider av familien være mest med barnet vil få hovedomsorg hvis det blir rettsak. Om det ikke er tungtveiende grunner for at den andre forelderen skal ha barnet. Og da er det ikke grunn nok at di feks sier at barnet er mest knyttet til deg. Det må være veldig tunge grunner. Alvorlig vold, misbruk, dokumentert rusmisbruk over tid nylig osv.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2014 #10 Skrevet 29. november 2014 Er vel ikke så uvanlig at en person får hovedomsorgen, mens den andre får f.eks annenhver helg når det er snakk om en toåring? Anonymous poster hash: 548ab...b17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå