Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Okei, så min sønn på 4 har nå hostet i straks 4 uker. Det er en dyp hoste fra brystet og det plager ham spesielt om natten. Han har hatt to dager med feber og kastet opp 1 gang i helgen. Vi var hos lege i dag, og han så at barnet har hovne mandler og noe han antok var halsbetennelse. Lungene hørtes fine ut. Han ville ikke gi pencillin, og mente vi skulle vente til det gikk over. Gutten hoster til han nesten brekker seg og sover dårlig.. Når det har pågått i 4 uker, er det ikke da naturlig å få noe for å dempe det? Skal jeg be om ny time? Anonymous poster hash: 09c72...dc2
Gjest Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Mykoplasmalungebetennelse? Høres nesten slikt ut. Be om røntgen av lungene.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Man skal aldri gi hostedempende til barn så lenge det ikke er en helt tørr irritasjonshoste. Min 5 åring har også hostet i 4 uker, men det er litt surkel og gugg nedi der når hun hoster og da skal man absolutt ikke gi medisiner som stopper hosterefleksen. Det er flere andre i barnehagen som hoster og hoster lenge også, er visst et virus som sitter godt dette, men det er jo bare virus så det går over til slutt. http://www.klikk.no/helse/doktoronline/forkjolelse/article730426.ece Anonymous poster hash: 6bdd7...924
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Sånn hoste har jeg og hatt et par uker nå og kommer nok til å være lenge enda. Brekker meg stadig og har faktisk kastet opp av hostingen. Har også hatt flere søvnløse netter med lange hosteanfall. Jeg her bronkitt forårsaket av virus. Ingen medisiner å ta her heller. Anonymous poster hash: 82f4c...e2f
Salvador Skrevet 27. november 2014 #5 Skrevet 27. november 2014 (endret) er det virus fungerer ikke antibiotika, da er det bare å vente til det går over. Men det kan også være mycoplasma, jeg hadde det og fikk en rar antibiotikakur, men det var bare mulig å oppdage på røntgen hos meg. Såkalt atypisk lungebetennelse. Endret 27. november 2014 av Salvador
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Hurra for legen din som ikke gir antibiotika når det ikke trengs! Anonymous poster hash: a6b18...dd3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Men er det ikke tørrhoste ved mycoplasma? Dette er slimhoste. HI Anonymous poster hash: 09c72...dc2
Jordbærblomst Skrevet 27. november 2014 #8 Skrevet 27. november 2014 Hurra for legen din som ikke gir antibiotika når det ikke trengs! Anonymous poster hash: a6b18...dd3 Hurra for deg som skriver usaklige innlegg der det ikke trengs!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #9 Skrevet 27. november 2014 Men er det ikke tørrhoste ved mycoplasma? Dette er slimhoste. HIAnonymous poster hash: 09c72...dc2 Om legen gir barnet hostedempende så kommer jo ikke slimet opp. Da blir det liggende mye gugg der det gror som gresset bak do... Anonymous poster hash: 743cf...ec2
Salvador Skrevet 27. november 2014 #10 Skrevet 27. november 2014 Men er det ikke tørrhoste ved mycoplasma? Dette er slimhoste. HI Anonymous poster hash: 09c72...dc2 til å begynne med hadde jeg tørhoste, men mot slutten var det masse slim som kom opp.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #11 Skrevet 27. november 2014 Ved kikhoste hoster man til man brekker seg, har dere testet for det? Man kan få det om man er vaksinert også, vet om flere som har hatt det nylig selv om de har blitt vaksinert. Anonymous poster hash: 2d626...b19
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #12 Skrevet 27. november 2014 Kan fint ha slim v mycoplasma. Det er en enkel blodprøve som skal til for å finne ut av dette, desverre er d ikke alle leger som er så kjent m denne sykdommen. Jeg måtte mase på min lege for å ta en test etter å ha hostet i 3 uker, viste seg at det var mycoplasma og etter to dager m medisiner var hosten borte. Anonymous poster hash: f9ec2...315
Salvador Skrevet 27. november 2014 #13 Skrevet 27. november 2014 Kan fint ha slim v mycoplasma. Det er en enkel blodprøve som skal til for å finne ut av dette, desverre er d ikke alle leger som er så kjent m denne sykdommen. Jeg måtte mase på min lege for å ta en test etter å ha hostet i 3 uker, viste seg at det var mycoplasma og etter to dager m medisiner var hosten borte. Anonymous poster hash: f9ec2...315 Da var du heldig. Jeg hostet i godt over 2 uker etter tablettkuren var ferdig. Men heldigvis ikke like kraftig som før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå