Gå til innhold

Vekt på 6-ukers kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på hs i dag, alt vel. Han var 3550 ved fødsel og er nå 6350. Tenkte ikke noe over det da og helsesøster sa ikke noe spesielt, men er ikke det i overkant stor vektøkning?

Anonymous poster hash: 6634c...670

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kikka dere ikke på kurva? Hadde det vært en voldsom vektøkning så hadde nok hs sagt noe :)

Anonymous poster hash: 937f0...e08

Skrevet

Det hørtes veldig mye ut. Min har gått opp 1 kg. Men regner med ho hadde sagt ifra om det ikke er riktig.

Anonymous poster hash: 71391...f07

Skrevet

Min veide 3778 ved fødsel, 6-ukerskontrollen veide han 6790. Han var litt utafor kurven, men HS sa det kom til å gjevne seg ut. Han har tross alt gener fra både mor og far, hvor jeg er veldig lav og pappan er veldig høy. I tillegg får han kun MME, så det har jo også noe med saken å gjøre ;)

I tillegg sa barnelegen at det er bedre at han ligger på den siden av kurven. Og at om han blir syk og går ned i vekt, er det jo bedre at han har litt ekstra å ta av, enn at det blir fare for underernæring.

Anonymous poster hash: 33e06...7ff
Skrevet

Ja, regner vel med at hun hadde sagt noe om nødvendig, ble bare litt satt ut når de gikk opp for meg hvor mye det var. Han har frem til nå kun fått mm, men jeg pumper og gir på flaske, så det har jo vært lett tilgjengelig for han ;-). Kanskje der det ligger.

Hi

Anonymous poster hash: 6634c...670

Skrevet

Ganske mye ja, men ikke unormalt heller. Min eldste (jente) gikk opp fra 3.5 til 5.8 på 6 uker. Kun MM

Skrevet

Min lille hadde også bikket 6 kg på 6 ukerskontrollen. Ved fødsel var han 4100 gr. Kun mm her også. Stor gutt 😄 Og han følger kurven sin, og er en aktiv gutt. Han er 5 mnd nå, og veier 9,670 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...