Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Mi har fått det. Hvor lenge varer det? Hva lindrer? Takknemlig for alle erfaringer. Aldri hørt om dette før. Anonymous poster hash: 53c79...3f6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Min hadde det i fjor, varte vel 3-4 dager tror jeg. Jeg ble også smittet, det var en grusom sykdom! Så ufattelig vondt med disse blemmene, spesielt i munnen! Men også på hendene. Gi is og kald yogurt, er fryktelig vondt å spise så man får ikke i seg mye. Er visst ikke smittsomt etter at blemmene har kommet tror jeg, husker hvertfall at sønnen kunne gå i bhg mot slutten selv om det var noen blemmer igjen på hendene. Anonymous poster hash: dc692...636
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Jeg fikk også dævelskapen da størstemann fikk det som ettåring. Ingen av oss fikk det i munnen, heldigvis. Ettåringen var ikke spesielt plaget, fikk litt feber, men selve utslettet var ikke så plagsomt, virket det som. Han var fin etter under en uke. Jeg, derimot, fikk MASSE utslett under føttene, jeg klarte nesten ikke gå, det gjorde så vondt! Anonymous poster hash: 1638b...4a2
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Guttungen hadde det mildt og smittet meg for ca 4 uker siden. Jeg fikk det ganske kraftig samtidig som jeg var gravid i uke 9 med ekstrem svangerskapskvalme. Hadde vonde blemmer under føttene og klarte nesten ikke å gå,og vonde blemmer i hendene som klødde og brant i nesten to døgn. Hadde også høy feber i et halvt døgn opp mot 39,5 i et halvt døgn i forkant av blemmene. I munnen hadde jeg bare en blemme så gikk greit å få i seg litt mat og drikke. Først nå fire uker etter er alle spor av blemmene på hendene borte. Anonymous poster hash: b47b4...920
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #5 Skrevet 27. november 2014 Guttungen hadde det mildt og smittet meg for ca 4 uker siden. Jeg fikk det ganske kraftig samtidig som jeg var gravid i uke 9 med ekstrem svangerskapskvalme. Hadde vonde blemmer under føttene og klarte nesten ikke å gå,og vonde blemmer i hendene som klødde og brant i nesten to døgn. Hadde også høy feber i et halvt døgn opp mot 39,5 i et halvt døgn i forkant av blemmene. I munnen hadde jeg bare en blemme så gikk greit å få i seg litt mat og drikke. Først nå fire uker etter er alle spor av blemmene på hendene borte. Anonymous poster hash: b47b4...920 Så bra at det gikk bra med den lille! Jeg hadde en MA i uke 10 da jeg fikk dette. Anonymous poster hash: dc072...6a4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Husker bare at vi ikke skulle spise frukt, spesielt syrlige ting, da det gjorde blemmene i munnen verre.... Anonymous poster hash: 18b4e...9f4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Blir man immun mot dette når man har hatt det? Noen som vet? Anonymous poster hash: 75943...14c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #8 Skrevet 27. november 2014 Blir man immun mot dette når man har hatt det? Noen som vet? Anonymous poster hash: 75943...14c Ja, i alle fall i følge nhi. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/hand-fot-og-munnsykdom-9054.html?page=7 Anonymous poster hash: dc072...6a4
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. november 2014 #9 Skrevet 27. november 2014 Minsten hadde det for noen uker siden. Ifølge legen den mest hissige typen. Han var syk i 4 dager før det plutselig gikk over. Pga den fikk han halsbetennelse og ørebetennelse samtidig, pluss at han hadde 2 jeksler på vei opp. Stakkars unge, jeg har aldri sett noen ha så vondt. Men når det gikk over var han blid som en sol!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå