Gå til innhold

Barnet mitt (1 år) er liten av vekst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger under gjennomsnittet på både høyde og vekt, og vekt i forhold til høyde 😕

Vil han mest sannsynlig forbli en liten kar? Noen som har erfaringer med dette?

Anonymous poster hash: 0ca14...648

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor liten er han da? Min lå langt under gjennomsnittet i vekt da han var 1 år, nå 6mnd senere har han klatret opp til nederste strek på kurven :)

Anonymous poster hash: 458ee...cd6
Skrevet

Hvor liten er han da? Min lå langt under gjennomsnittet i vekt da han var 1 år, nå 6mnd senere har han klatret opp til nederste strek på kurven :)

Ikke sånn enormt, men syns det er rart siden både jeg og pappaen er og var lange. Syns han ser så mye mindre ut enn de andre på samme alder..

Men det kommer seg vel 😉

Skrevet

Ikke sånn enormt, men syns det er rart siden både jeg og pappaen er og var lange. Syns han ser så mye mindre ut enn de andre på samme alder..

Men det kommer seg vel

Min var 74 cm lang og 7,3kg da han var 11mnd. Er i dag 80cm og 8,8kg, 19mnd gammel

Skrevet

Men det kommer seg vel

Min var 74 cm lang og 7,3kg da han var 11mnd. Er i dag 80cm og 8,8kg, 19mnd gammel

Her er forresten faren lang og slank, jeg er liten og tjukk :P

Skrevet

Vi var på ettårskontroll med gutten i dag. Han var 73 cm og 7,7 kg. Liten, men spiser godt, og er blid og sunn. Din da?

Anonymous poster hash: 0c2a3...807

Skrevet

Min var 68 cm og 8,9 kg da hun var 1 år.. 
Nå har hun 2 år, 78-79 cm og 11 kg ca. (ikke helt sikker på vekt) 

Fortsatt liten, og antar at hun forblir liten..
Jeg er 160 og faren er vel 173-74, så ganske naturlig at hun ikke er så stor

Skrevet

Vi var på ettårskontroll med gutten i dag. Han var 73 cm og 7,7 kg. Liten, men spiser godt, og er blid og sunn. Din da?

Ca like stor som din. Han er aktiv og blid, noe sutrete og dårlig søvn..

Skrevet

Vi var på ettårskontroll med gutten i dag. Han var 73 cm og 7,7 kg. Liten, men spiser godt, og er blid og sunn. Din da?Anonymous poster hash: 0c2a3...807

Ca like stor som din. Han er aktiv og blid, noe sutrete og dårlig søvn.. Anonymous poster hash: 0ca14...648

Vi skal tilbake på vektkontroll om en måneds tid. Jeg er selv plaget med magen, har fått diagnosen "irritabel tarmsyndrom." Mulig gutten vår må gjennom en sjekk for å finne ut om han har noe matintoleranser, men foreløpig er jeg ikke bekymret. Han er jo stort sett blid og aktiv. Vi får se. Hva sier helsesøster da?

Skrevet

Vi var på ettårskontroll med gutten i dag. Han var 73 cm og 7,7 kg. Liten, men spiser godt, og er blid og sunn. Din da?Anonymous poster hash: 0c2a3...807

Ca like stor som din. Han er aktiv og blid, noe sutrete og dårlig søvn.. Anonymous poster hash: 0ca14...648
Vi skal tilbake på vektkontroll om en måneds tid. Jeg er selv plaget med magen, har fått diagnosen "irritabel tarmsyndrom." Mulig gutten vår må gjennom en sjekk for å finne ut om han har noe matintoleranser, men foreløpig er jeg ikke bekymret. Han er jo stort sett blid og aktiv. Vi får se. Hva sier helsesøster da?

Hun sier ikke så mye, der borte er "alt normalt" 😜 Og vi skal ikke tilbake på sjekk før 15 mnd kontroll.

Har tenkt tanken på matintoleranse, men veldig vanskelig å finne ut av syns jeg.

Får vel ta tiden til hjelp 😉

Skrevet

Vi skal tilbake på vektkontroll om en måneds tid. Jeg er selv plaget med magen, har fått diagnosen "irritabel tarmsyndrom." Mulig gutten vår må gjennom en sjekk for å finne ut om han har noe matintoleranser, men foreløpig er jeg ikke bekymret. Han er jo stort sett blid og aktiv. Vi får se. Hva sier helsesøster da?Anonymous poster hash: 0c2a3...807

Hun sier ikke så mye, der borte er "alt normalt" Og vi skal ikke tilbake på sjekk før 15 mnd kontroll.

Har tenkt tanken på matintoleranse, men veldig vanskelig å finne ut av syns jeg.

Får vel ta tiden til hjelp Anonymous poster hash: 0ca14...648

Vi skal prøve å gi mere mat. Mer sunt fett, og større porsjoner. Kanskje det funker.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå husker jeg ikke måla, men datteren min brukte str 86 når hun var 3 år. Nå er hun 10 og er helt på høyde (bokstavelig talt ) med de andre.

Skrevet

Barn vokser veldig i rykk og napp :) min bruker fortsatt str 74 nå, er 19 mnd.

Skrevet

Hormonforstyrrelser? Vet om en, som ikke er genetisk liten (dverg), som er gaaanske lav (140cm elns), kanskje din sønn har det samme? Hva sier helsesøster? Det viktigste er at han følger sin egen kurve.

Anonymous poster hash: de668...800

Skrevet

Min er 3.5,97 cm lang og akkurat 14 kg. Han lå også langt under på kurvene på hs, men så lenge han følger sin egen kurve er det ikke grunn til bekymring.

Jeg hadde en dæsj fløte i melka og ordentlig smør i maten hans, og en teskje olje i maten.

Anonymous poster hash: 22bd7...33d

Skrevet

Min er 6 mnd, 74 cm og 11,5 kg....det finnes mange størrelser på barna, og de fleste "vokser" seg inn til "normalen" etterhvert ❤️

Skrevet

Så lenge han følger sin egen kurve er det ikke noe å være redd for. Han vil vokse seg til. :) 

Anonymous poster hash: 39473...c9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...