Gå til innhold

Er det noen som har prøvd chummie sengealarm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan har resultatet vært?

Har en 11 åring som ikke er tørr på natten enda så nå er alarm det eneste som ikke har blitt prøvd.

Men greit å høre litt erfaringer siden den er relativt dyr å kjøpe...

Anonymous poster hash: 86582...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt om noen som har lånt fra helsestasjon. Hos dem fungerte det ikke, for alle i familien, bortsett fra hun som tisset på seg, våknet, men hun var en del yngre enn din sønn, så det kan hende det fungerer bedre når de er eldre.

Anonymous poster hash: 32e5e...d5c
Skrevet

Vi kjøpte Malem alarm for vår snart 6-åring som tisset seg ut minst én gang hver natt. Vi er på uke 3 og merker faktisk en forbedring, selv om vi ikke er helt der enda. Han har begynt å våkne av seg selv for å tisse, noe han aldri gjorde før. Medisin vil vi ikke bruke, og vi har full støtte fra barnelegen.

Man må være klar til litt innsats, det ringer en del i begynnelsen og alle våkner (dvs. de første dagene var det bare mannen og jeg som våknet, han sovnet gjennom). Siden han pleide å tisse i sengen to ganger hver natt har vi bestemt oss for slå av alarmen når den har ringt en gang, slik at nattesøvnen ikke blir altfor forstyrret. Han får bleie når han har tisset seg ut én gang. Dessuten er han fullt klar over at han kan bruke bleier om han ikke ønsker alarmen. I begynnelsen var det konsekvent at han fikk bleie en gang ila natten. Nå har vi netter der han klarer seg helt til nesten kl. 06.00 før han tisser i sengen, og noen helt tørre netter.

Jeg var selv sengevæter til jeg var 6 år, og sluttet å tisse i sengen først etter å ha brukt alarm en stund, for meg var det redningen.

Vi kjøpte alarmen som er som en madrass fordi den var den som mest likt den jeg brukte i sin tid og jeg stolte ikke på de som går i trusen med en gutt som beveger seg mye i søvn. Vi kjøpte den i utlandet, den var noe billigere enn i Norge. http://www.gymo.no/hjelpemidler-og-helseartikler/enurese-alarm-c-3646-7.aspx

Anonymous poster hash: adef0...39e

• 3 måneder senere...
Skrevet

Her kommer en liten rapport om Chummie sengevætingsalarm.. Gutten vår har vært veldig skeptisk og ville egentlig ikke prøve. Hadde en natts test i januar uten suksess. Nylig prøvde han igjen og med stooor suksess! Kom seg på do om natten, bare litt vått i trusen - ingenting i sengen, og helt tørr etter kun et par netter! En meget glad gutt som uten protester ville ta det på igjen! ..Det er helt utrolig. Vanskelig å forstå, for bleien har A L D R I vært tørr før.. Så håper jeg på like stor suksess fremover, men han er uansett veldig motivert, og det er bra for han er en bestemt fyr!

:Nikke: 

Skrevet

Gratulerer til gutten din!

Her går det litt opp og ned, mest vår egen skyld som foreldre. Vi var 2 uker hos mine foreldre i julen og pga tidsforskjellen hadde vi ikke hjertet til å bruke alarmen og gikk tilbake til bleier. Fikk full tilbakefall etter flere tørre uker. Også kom vi tilbake til Europa, men da var det mange helgeturer samt vinterferie på ski, og mer bleiebruk for å unngå å tisse seg ut i hotellsengen. Vi er rett og seltt ikke hjem nok til å få tilbake rytmen, og med bleier merker han ikke at han blir våt.

Gutten er lettere fortvilet over tilbakefallet fordi han ønsket å begynne å dra på overnatting. Har kjøpt en tøybleie inhåp om at det skal hjelpe han å kjenne at han blir vår. Ifølge barnelegen er ikke problemet først og fremst hormonelt men heller knyttet til søvn.

Anonymous poster hash: adef0...39e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...