Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Nattejobb og syke barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dere hadde, eller jobbet aktiv natt, og mannen ringte og fortalte at en av ungene er syke.

Hadde far latt deg være oppe og hjemme alene da?

Ungen er 7-8 år.

Anonymous poster hash: d5f77...b16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke? Jeg skal på jobb inatt og minste har 40 i feber. Pappaen er jo hjemme.

Anonymous poster hash: 7f7f2...0e0

Skrevet

Sorry forklarte i litt vanskelige ordlag.

Om du skulle jobbe i natt, å gå våken gjennom hele natten, så ringer far om morgenen og forteller at barnet er sykt.

Tar far da sykt barn dag, eller må du være oppe og hjemme med sykt barn?

Skrevet

Sorry forklarte i litt vanskelige ordlag.

Om du skulle jobbe i natt, å gå våken gjennom hele natten, så ringer far om morgenen og forteller at barnet er sykt.

Tar far da sykt barn dag, eller må du være oppe og hjemme med sykt barn?

Da er jeg hjemme og ser etter barnet til far kommer hjem. Om jeg

Anonymous poster hash: 13917...30c

Skrevet

Her hadde far tatt sykt-barn-dag i den situasjonen. Ikke noe spørsmål, det hadde vært et selvfølge.

Skrevet

Takk. Flere?

Skrevet

Om jeg skal på ny nattevakt så blir far hjemme med det syke barnet. Er det siste nattevakt og jeg går på fri så er jeg våken med det syke barnet.

Anonymous poster hash: d663f...8f8
Skrevet

Her hadde far blitt hjemme i denne situasjonen

Anonymous poster hash: 0a2cc...78d

Skrevet

Enig med 8f8.

Å holde seg våken en hel dag etter nattevakt er veldig slitsomt. Om det er siste natt du har gått, må du likevel sove lite slik at du får sove igjen til natta. 

Skrevet

Her hadde far tatt sykt-barn-dag i den situasjonen. Ikke noe spørsmål, det hadde vært et selvfølge.

Hos oss også. Kanskje halv dag vis jeg ikke skulle på en natt til

Skrevet

Her er dette reelt da min mann jobber natt, det er utenkelig at han skal kunne fungere hjemme med et sykt barn etter en hel natt på jobb (akuttmottak) da må jeg være hjemme. Om det er et møte jeg absolutt må på, kunne jeg sikkert vært borte en time mens han var oppe, men å la han være våken hele dagen hadde vært uaktuelt.

Anonymous poster hash: f8dca...b38
Skrevet

Synes det kommer an på hva slags sykdom. Et barn på 7-8 år klarer seg ganske greit selv hvis det bare er lett sykdom, så da kan fint en forelder sove litt selv om barnet er hjemme og sykt.

Skrevet

Nå jobber ingen av oss natt, så det ville aldri være aktuelt hos oss, men jeg tenker at begge deler kunne vært aktuelt. Hvis man har hatt siste nattevakt og ikke skal på jobb igjen om kvelden, så er det noe annet enn om man skal tilbake på jobb igjen. Og det er forskjell på om det er 7 åring som kaster opp igjen og igjen og trenger hjelp da, enn om det er en som har lett feber og egentlig klarer seg greit nok selv. Er 7åringen så syk at han sover selv også, så er det også lettere å være hjemme selv om man ikke har sovet på natta. 

jeg fungerer greit med lite/ikke noe søvn en natt og ser for meg at jeg kunne sovet/halvsovet på sofaen sammen med den syke, hvis ikke det var en sykdom som krevde konstant oppmerksomhet. Netflix hadde vært en god løsning på en sånn dag...

Anonymous poster hash: 9fade...a6e
Skrevet

Det tror jeg er veldig opp til hvor man jobber natt.

Jeg ser firedoblet på vei hjem fra jobb. Dette er uavhengig om det er siste eller første natt.

Den syke kan også eskalere i form så derfor ville jeg nok helst hatt far hjemme.

Dog aldri skjedd at far har vært hjemme, så jeg er fullstendig ødelagt i så tilfelle.

Skrevet

Far er hjemme, tar ut sykt-barn-dag de dagene jeg må sove etter nattvakt, uansett om jeg skal på igjen påfølgende natt eller ikke.

Anonymous poster hash: aab1d...fc0

Skrevet

Jeg jobber natt og når barnet er sykt er han hjemme de dagene om jeg har vært på jobb. Jeg trenger søvn uansett om jeg skal på igjen eller ikke, har aldri vært noe problem her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...