Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Jeg har alltid ønsket meg 3 barn. Mannen har vært enig i det. Men plutselig vil han ikke lengre jeg kunne gjerne fått nr. 3 snart. Men jeg er absolutt ikke typen som vil lure mannen til å plutselig bli trebarnsfar. Han er redd for å ikke være en bra nok pappa. Det er hovedgrunnen hans. At han er redd for å ikke kunne delta i feks barnas fritidsaktiviteter på den måten han ønsker. Syns det er trist at det skal være grunnen til at han ikke vil ha tre barn. Barn har vel ikke vondt av å dele på foreldrenes oppmerksomhet? Det er jo ikke dermed sagt at man trenger å være fraværende i barnas aktiviteter? Jeg blir så trist av å tenke på at jeg kanskje aldri vil få den lille "flokken" min. Ikke misforstå, jeg er uendelig glad i de barna jeg har. Men ønsket om et barn til er så sterkt Og ingen av oss ønsker en attpåklatt så da begynner tiden å renne ut. (Minste er 2 år nå). Så det jeg lurer på, - er det noen som har opplevd noe av det samme som har noen råd/ erfaringer og komme med? Er så trist Anonymous poster hash: dfdcc...219
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Ingen råd å komme med, men er i samme situasjon. Brukt 1 år nå på å bearbeide det, men tenker fremdeles på det hver dag, er veldig sårt... Egentlig litt overraska over meg selv også over at jeg ikke bare kan komme over det. Klem! Anonymous poster hash: 50262...db5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Ingen råd å komme med, men er i samme situasjon. Brukt 1 år nå på å bearbeide det, men tenker fremdeles på det hver dag, er veldig sårt... Egentlig litt overraska over meg selv også over at jeg ikke bare kan komme over det. Klem! Anonymous poster hash: 50262...db5 Skjønner deg godt. Har vært så innstilt på at vi skulle få en til snart... Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det rett og slett. At mannen bare snur på flisa på den måten. Det verste er at man har følelsen av å ikke får gjort noe med det heller. Anonymous poster hash: dfdcc...219
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Noen flere med erfaringer??? Anonymous poster hash: dfdcc...219
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #5 Skrevet 27. november 2014 Samme her. Vi var klare for nr tre. Nå er ikke han klar lengre. Blir "bare" to da... Anonymous poster hash: 822f0...4e4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Synes hovedargumenter hans er mer enn gyldig nok. Frykten for ikke å strekke til og gi alle barna dem oppfølgingen og oppmerksomheten de trenger viser bare at han er realistisk og ansvarsfull. Flere skulle faktisk stukket fingeren i jorda og lyttet mer til fornuften enn til følelsene. Argumenter som "man angrer aldri på de barna man får" og "barn har bare godt av å dele på oppmerksomheten" er null verdt hvis hverdagen ikke går i hop og stresset går utover ungene. Jeg maste også om barn nr 3, men nå som barna er større er jeg veldig glad for at jeg hørte på mannen min og stoppa på to... Du kan heller ikke holde imot ham at dere i utgangspunktet ønsket tre barn. Ingen kan vite hvor mange barn de vil ha før de ser hva det å ha barn innebærer. Ønsk gjerne og mas, men respekter også hans ønske. Det må være veldig vondt å gå for et barn man frykter man ikke vil ha overskudd til, og være redd for at man ikke klarer å følge opp barna sine godt nok. Anonymous poster hash: 457a8...288
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Evt bare slutte på prevensjon, si det til HAN, men da er det like mye hans ansvar og uhell skjer. Uhell kan jo skje alle. Ikke slutt på prevensjon uten han vet det altså, det er stygt. Anonymous poster hash: e5956...9c4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #8 Skrevet 27. november 2014 Evt bare slutte på prevensjon, si det til HAN, men da er det like mye hans ansvar og uhell skjer. Uhell kan jo skje alle. Ikke slutt på prevensjon uten han vet det altså, det er stygt. Anonymous poster hash: e5956...9c4 Nei, har ingen intensjoner om å lure han på noen som helst måte! det er så dårlig gjort, og jeg ønsker ikke et barn som bare JEG ønsker! Huff, skulle ønske jeg kunne overtale han. Men vil ikke mase om det heller. For er redd det får motsatt virkning?!? Vet om andre som har mast i flere år før mannen har gått med på det. Men jeg ønsker meg så absolutt ikke en attpåklatt. Og det har vi vært enige om også..... Anonymous poster hash: dfdcc...219
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #9 Skrevet 27. november 2014 Vet han hvor mye du ønsker dette? Uten å mase, kan du ta en skikkelig prat med han og forklare han hvor mye det betyr for deg? Her var det en tankevekker for mannen da jeg sa jeg følte det ville mangle et barn i familien om vi ikke fikk tre. Nå har vi tre, og han er også veldig glad for det selv om han i utgangspunktet bare hadde sett for seg at vi skulle få to. Anonymous poster hash: 24dd6...959
Anonym bruker Skrevet 28. november 2014 #10 Skrevet 28. november 2014 Vet han hvor mye du ønsker dette? Uten å mase, kan du ta en skikkelig prat med han og forklare han hvor mye det betyr for deg? Her var det en tankevekker for mannen da jeg sa jeg følte det ville mangle et barn i familien om vi ikke fikk tre. Nå har vi tre, og han er også veldig glad for det selv om han i utgangspunktet bare hadde sett for seg at vi skulle få to. Anonymous poster hash: 24dd6...959 Jeg har sagt det til han. Prøvd å forklare så godt jeg kan. syns kanskje at det kan virke som mas om jeg fortsetter. At han ikke vil forstå..... Anonymous poster hash: dfdcc...219
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå