Gå til innhold

trenger motiverende ord, dag 1 i en lang slankeprosess

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 159 høy, veier 80 kg. Jeg er alt annet enn fornøyd med mitt utseende. Jeg spiser for mye dårlig mat. Jeg trøstrspiser... Kjenner sug etter godteri. Men NÅ må jeg endre livsstil.. Før det blir enda verre. Blodtrykket er høyt, kondisjonen dårlig, selvtillit på bunn, lite energi. Har en 2 åring å ta mrg av. Noen som har klart å gå ned mange kilo her? Målet er å veie 65 om 6 mnd. Lar det seg gjøre??

Anonymous poster hash: 43e8b...551

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er lei nok klarer du det!

Hver dag er en kamp mot fristelsene. Men det blir lettere etter hvert. Når du ser den første kiloen har forsvunnet kommer motivasjonen og da skal du i hvert fall ikke sprekke!

Anonymous poster hash: 57b70...898

Skrevet

Jeg har et brennende ønske om det samme, men det er jammen ikke lett.

Jeg er høyere enn deg da, 174 cm og 86 kg, jeg vil under 70 kg i første omgang, men idealvekten er 65 kg.

Det er selvfølgelig fullt mulig, men det er utrolig vanskelig å venne kroppen av med disse sukkerkickene og høykarbobombene, man blir helt avhengig.

Jeg har tro på å ta et skritt av gangen, så jeg tenkte jeg skulle begynne med å avsukre meg litt. Kutte ut sukker og raske karbohydrater, spise grovt og grønt (tenker at grovkarbo er rette kosthold for meg). Jeg tenker at nå de første ukene bytter jeg ut sukker med sunn mat, jeg skal ikke gå sulten på toppen av "abstinensene" etter sukker, så det er greit å ta et knekkebrød, litt frukt, en grov skive, en skyr e.l. isteden. Så når kroppen i løpet av et par uker har vent seg til mindre sukker kan jeg begynne å minske mengden mat.

Jeg spiser uhyggelige store mengder snop, kjeks, potetgull, sjokolade, bakerivarer osv så jeg regner faktisk med at jeg vil gå ned i vekt når jeg kutter ut dette selv om jeg øker mengden vanlig sunn mat.

Anonymous poster hash: 5bc25...ee4
Skrevet

Dagen i dag er bare en dag. Det klarer du. Morgendagen kan du tenke på i morgen.

Anonymous poster hash: b913c...391
Skrevet

Jeg har selv gått ned 35kg tidligere. Mestringsfølelsen når kiloene forsvant var fantastisk! Gled deg for det kommer til å gå bra når du ser resultatene på vekta:)

Nå er dette noen graviditeter siden, så jeg er selv i slankemodus for tiden. Må ned 10kg.

Jeg har nettopp startet for 1,5 uke siden og er fremdeles i den tøffe perioden, men da jeg gikk på vekta i dag og så det var forsvunnet 1kg så var det plutselig verdt det:) Og det blir bare bedre:)

Meld deg inn i vektklubben og registrer alt du spiser. Få tips og triks på forumet der.

Ikke minst støttespillere.

Anonymous poster hash: 921cd...756

Skrevet

Mitt første råd er: Ikke start rett før desember.... Desember er den verste friste måneden og du kommer garantert til å gå på en smell. Tenk heller på at du ikke skal gå noe opp i vekt i desember og start selve slankingen etterpå.

Jeg gikk ned 12kilo på seks måneder fra januar til juli i år. Meldte meg inn i vektklubb.no, loggførte alt jeg spiste i et par måneder (da begynte jeg å få kontroll på ting), men var medlem helt til jeg hadde nådd trivselsvekten.

Tømte alle skap for snop, og hadde gode alternativer når søtsuget kom (tynt knekkebrød med cottage cheese og en skje syltetøy reddet meg ofte).

Lastet ned en app som het c25k (couch to five km, fra sofa til fem kilometer) som gir deg fremgangsmåten for å lære og jogge for deg som aldri har gjort det før. Og til sommeren jogget jeg fem kilometer sammenhengende! 

Nå har jeg holdt vekten siden og det er så verdt alt slitet i våres. Jeg kan kjøpe alle klær i str m, jeg ser bra ut i bikini, kondisen er 100 ganger bedre og jeg har det rett og slett bedre med meg selv :)

Anonymous poster hash: 473ce...b61
Skrevet

Hvis du ønsker å bruke styrketrening som en metode å gå ned i vekt på, OG har 4500kr "til overs" (ja vet det høres ille ut), så vil jeg anbefale deg Coach Gunnar og Strongbody (søk på Facebook).

Kroppen får i seg masse mat og går fort ned i cm og vekt :-) Det er et kjøp jeg aldri aldri har angret at jeg har kjøpt til meg selv!

Anonymous poster hash: 69eb5...82e

Skrevet

Vel, min løsning ble å ikke ha noe godt i huset. Fordi jeg alltid tenkte på det og ikke greide å la være i spise. Pluss at et grete roede-kurs hjalp meg i gang, det underliggende presset fra ukentlig veiing gjorde at jeg måtte skjerpe meg.

Anonymous poster hash: d7644...3ea

Skrevet

Jepp, når du er lei nok så går det lett som en plett. Jeg var også skikkelig matvrak, trøstespiste, kjedespiste og hadde et vanvittig søtsug. Måtte ha noe søtt hver eneste dag. Prøvde flere ganger med forskjellige kurer og dietter, men det gikk aldri. 

En dag fikk jeg bare nok og bestemte meg. Jeg var så langt nede, så deprimert at jeg bare fikk helt nok. Kuttet ut alt det utsunne og fokuserte på å legge fra meg vanene, ikke bare følge noen diett. Fokuset mitt var på å slutte å tenkte på mat som noe jeg skulle kose meg med og sånt, og heller kun tenkte på det som nødvendig næring. 

Og OMG, jeg har nå gått ned 10 kg på to måneder. Det er en sakte og sunn vektnedgang, med ca 1 kg i uka. Og jeg trenger ikke en gang.. Har hatt noen få smeller, men ingen fråtsing. Får jeg maks lyst på en liten sjokolade så velger jeg å spise det. Og vekta går bare nedover og nedvover... Håper å klare 10 kilo til frem til januar. 

Så det er nå mitt råd... Man må ville det nok rett og slett.

Anonymous poster hash: 968c4...a7e
Skrevet

Dette klarer du. Jeg er 157 og på det meste veidde jeg 77. Nå er jeg 57. Det er så verdt det. Har forandret på mat og ikke snop uten en dag i helg og mer mosjon. Stå på. 😉

Anonymous poster hash: 4e805...08c

Skrevet

Jeg veier og 80 kg, og er 161 cm høy. På mandag meldte jeg meg inn på treningssenter, avgjørelsen ble tatt dagen før. Lei av å være lat, og kose meg med sjokolade, og gradvis bare bli større.

Nå har jeg vært på trening 3 ganger denne uken, og føler meg fantastisk. Og mye lykkeligere. Og jeg har ikke spist noe godis, for jeg har vært sulten på mat, grunnet treningen. Og dette skal jeg fortsette med. Satser på å være fornøyd med kroppen min igjen til sommeren.

Anonymous poster hash: 3fdf0...78e
Skrevet

Dette klarer du.

Jeg har et supertips til deg, om du sender meg en Pm.

Jeg er selv 158 høy, og veide på det meste 84 kg.

Skrevet

Det er som norn andre over her sier, ta en dag om gangen. Tenk "den sjokoladen jeg har så lyst på, den kan jeg heller unne meg i morgen, i dag skal jeg klare det jeg har bestemt". Om en dag går dårlig, start på nytt neste dag, full av pågangsmot, i steden for å tenke "nå jan jeg likeså godt bare gi opp hele greia".

Jeg tar en dag av gangen. Har regnskap på det jeg puttet i munnen, og prøver å gå tur eller bevege meg på annen måte 3-4 ganger i uka. Ikke satt mine ben på et treningssenter. Har gått ned 31 kg siden januar. :)

Anonymous poster hash: 0269f...a74

Skrevet

Høres sikkert teit ut, men for å motivere meg selv, hadde jeg et bilde av en superflott Jessica Simpson på tlf som jeg tok frem hver gang jeg mistet motivasjonen og ville trøstespise 😜

Vet ikke om det var hun eller bare min egen vilje, men jeg gikk ned 15 kg på ca 7 mnd 😀 Er enda slankere nå 1 år etter.

Anonymous poster hash: 076e4...d9a

Skrevet

Tusen hjertelig takk for mange gode tips. Dere hjelper godt på motivasjonen min. Dette skal jeg klare.

Anonymous poster hash: 43e8b...551

Skrevet

"Dette klarer du ikke!" er mer min metode for motivering, for da ser jeg for meg at du tenker, at jeg skal faen meg vise deg/dere at jeg greier det. Så... Aldri i verden om du greier det ;)

Anonymous poster hash: 43f19...336

Skrevet

"Dette klarer du ikke!" er mer min metode for motivering, for da ser jeg for meg at du tenker, at jeg skal faen meg vise deg/dere at jeg greier det. Så... Aldri i verden om du greier det ;)Anonymous poster hash: 43f19...336

Kanskje du rett og slett ødela hele motivasjonen hennes nå??

Det som funker på deg funker nødvendigvis ikke på andre!

Anonymous poster hash: 5f3f1...0f9

Skrevet

Finn ut hvor mange kalorier du trenger for å gå ned og hold deg til det. Det er den letteste måten å gå ned på. Jeg har aldri slanket meg før da jeg tenkte at jeg måtte trene for å gå ned. Men nå har jeg tellt kalorier i en måned og mistet 5 kilo. Og det var så mye lettere enn jeg hadde trodd! Bruker appen Lifesum. Gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...