Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Tenk å tigge etter kakendergaver til en unge på 2,5 år. hadde ungen vært større og følte seg utenfor hadde der vært greiere, men hva med å gi 2,5 åringen er 10kr kalender? Hun vil jo nå bare skape forventninger videre hun kanskje ikke kan innfri. Hun er opptatt av å gi ungen en fin førjulstid, hva med å lese en julebok, tenne lys, åpne sjokoladekalender og lage kos utav det? Dette synes jeg tar helt av i samfunnet. Som sagt kan jeg skjønne det for eldre barn, men ikke for 2-3 åringer. http://www.tv2.no/2014/11/27/nyheter/kalender/viral/jul/6277636 Anonymous poster hash: 67cb0...87e
Nullstress;) Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Jeg ville nok heller spurt om hjelp til gaver på selve julaften. En sjokoladekalender til 10 kr ville vært en mye bedre løsning... Men så vidt jeg forsto var det nødvendige ting til gutten.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Jeg ville nok heller spurt om hjelp til gaver på selve julaften. En sjokoladekalender til 10 kr ville vært en mye bedre løsning... Men så vidt jeg forsto var det nødvendige ting til gutten. Gavehjelp og julemat/kos forstår jeg og at noen kan trenge hjelp med. Det er nødvendig å feire jul om man har barn! Jeg hjelper gjerne noen som trenger det både med julesnop og gaver for at fattige skal få en god jul! Men kalendergaver til en på 2,5 år? Nødvendige ting? Filmer, sabeltannting og leker? Anonymous poster hash: 67cb0...87e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #4 Skrevet 27. november 2014 Vi lever i et kynsik samfunn, men jeg er takknemlig for at det finnes noen empatiske og omsorgsfulle medmennesker der ute, som unner de som har lite eller ingen ting litt mer... Anonymous poster hash: 57a76...436
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #5 Skrevet 27. november 2014 Jeg tenker at det gikk mer på hennes dårlige samvittighet og hennes ønske om å lage julekalender til sønnen sin. Vi vet jo alle hvilken god følelse det gir å pusle med noe vi skal gi til våre barn. Spesielt med det første barnet, så vil man gjerne gjøre og gi alt veldig tidlig. Husker vi tok med vår ettåring til en flott dyrepark. Han var mer opptatt av spurvene som spiste smulene fra bakken mens vi spiste lunsj, enn løver og elefanter. Synes det er flott at folk stiller opp når noen ber om hjelp! Anonymous poster hash: 1275f...765
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Jeg synes det er helt greit jeg! Ikke har hun tigget heller. Hun var ute etter små kalendergaver til billig penge. Kjempeflott at noen velger å gi! Vi har god økonomi. Likevel velger vi å gi barna sjokoladekalender til en 10er i stedet for pakkekalender. Men jeg tror at de som egentlig ikke har råd til det, er de som kjenner mest på å ikke kunne gi det. Anonymous poster hash: 9a2b1...6eb
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Jeg skal innrømme jeg ikke leste hele artikkelen, men det blir for dumt! Min 2 åring fikk pakkekalender i fjor, fordi storesøster fikk, hun fikk første da hun var 3,5. I kalenderen er det overraskende lite leker og snop (en kjærlighet). Regner da ikke bøker osv som leker. Det er lett blanding av opplevelser og fornuftige ting. Men vi har også råd til det. Hadde vi måttet spare på pengene så hadde jeg ikke tigget om kalendergave- da har det sporet helt av! Anonymous poster hash: 88580...676
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå