Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #1 Skrevet 27. november 2014 Det har pågått de siste ukene, jeg husker ikke sist gang jeg sov hele natten gjennom. Når kvelden kommer, jeg finnes ikke trøtt idet hele tatt, jeg prøver å sove men det ender opp med at jeg bare ligger våken i flere timer. Om jeg sovner så er det gjerne en gang etter 02 tiden og opp å stå i 06 tiden Jeg er trøtt hele dagen lang og nervøs, blir fort sint ol.. Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 42134...70d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #2 Skrevet 27. november 2014 Stakkars deg! Kjenner meg godt igjen, slet med insomni i flere år selv. Fikk imovane, men det må brukes med forsiktighet. Sterkt vanedannende. Det eneste tipset jeg har fått som virkelig fungerte var å ikke stresse sovingen. Når du har lagt deg i sengen kan du tenke at du bare skal slappe av. Ligg og kjenn etter, og tenk så deilig det er å bare ligge å hvile. Å hvile gir like god avslapping som søvn (hvertfall det jeg overbeviste meg selv om). Tenkte at det gjør ingenting om jeg ikke sovner, jeg skal bare ville og slappe av. Hvis jeg lå våken fordi jeg grublet på ting, skrev jeg de ned i en blokk, og sa til meg selv at nå legger jeg tankene mine her, og det tar jeg tak i i morgen og mentalt stengte det ute. Det florerer av søvntips på nett, de mest åpenbare er å skru av skjerm en time før leggetid, trene, roe ned før leggetid osvosv. Lykke til, håper du får en god natts søvn. Grusomt å ikke sove. Anonymous poster hash: 6e7ef...36f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #3 Skrevet 27. november 2014 Har du prøvd de "vanlige" rådene? - Ta deg en joggetur eller gåtur i raskt tempo før du legger deg om kvelden, så du blir varm, svett og anpusten - Ingen skjerm-.titting den siste timen før du skal sove - Ingen koffein etter klokken 14 - Les gjerne en bok på sengen - Mørkt og kjølig soverom Anonymous poster hash: 18b66...427
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå