Gå til innhold

Hvem får jobb i NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken utdannelse har folk som jobber der?

Er det verdt det? Leser stadig om folk som blir utslitt, om trusler osv..

Anonymous poster hash: 1592d...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For de fleste stillingene, så er det krav om bachelor/ treårig høyskole vd nyansettelser. På jobben hos meg er det naturlig nok en overvekt av sosionomer, men også lærere, sykepleiere, jurister, førskolelærere, statsvitere osv.

Om det er verd det? Tja, det er jo noe hver enkelt må kjenne på. Jeg vil tro at for de fleste så er svaret oftest ja, men enkelte dager er det nei. Trusler og vold er heldgvis ikke så hyppig. Kjeft er vanlig, og noen tror dessverre at det er greit å oppføre seg som en uoppdagen dust bare fordi de er på et NAV-kontor. Heldigvis er de ikke i flertall. 

Anonymous poster hash: 7f305...af3

Skrevet

Sosionomer

Jurister

Økonomer

Barnevernspedagoger

Lærere / barnehagelærere

Vernepleiere

Ufaglærte

Anonymous poster hash: 3750a...17c

Skrevet

Sosionomer

Jurister

Økonomer

Barnevernspedagoger

Lærere / barnehagelærere

Vernepleiere

Ufaglærte

Ikke rart det er umulig å få et godt svar fra NAV når man lurer på noe... Med alle de der jalla-utdannelsene i en jobb hvor de ikke hører hjemme...

Anonymous poster hash: 5eb1d...4c4

Skrevet

Sosionomer

Jurister

Økonomer

Barnevernspedagoger

Lærere / barnehagelærere

Vernepleiere

Ufaglærte

Ikke rart det er umulig å få et godt svar fra NAV når man lurer på noe... Med alle de der jalla-utdannelsene i en jobb hvor de ikke hører hjemme...

Definer "Jalla-utdannelse"...nå ble jeg nysgjerrig må jeg si :huh:

Anonymous poster hash: a39ff...e66

Skrevet

Sosionomer

Jurister

Økonomer

Barnevernspedagoger

Lærere / barnehagelærere

Vernepleiere

Ufaglærte

Utdannelse innen noe helt annet enn det vedkommende jobber med. Hvordan tror du en sosionom hadde gjort jobben som vernepleier? Ikke så rart da at de fleste på NAV ikke har peiling på hva de driver på med. Seriøst, har det aldri slått noen at man må ha utdannelse i det man skal jobbe med?! 

Skrevet

Naive masochister for det meste.

Vil også legge til at, NEI! Det er ikke under noen omstendighet verdt det.

Du vet at når du var gravid med første barnet ditt hadde du veldig konkrete forestillinger om hvordan det kom til å bli, så viste det seg at det var helt umulig å forestille seg for når barnet kom var det helt annerledes enn du trodde? Slik er det å jobbe på NAV også. De fleste får granatsjokk. Bare ikke søk.

Anonymous poster hash: 3bafe...929

Skrevet

Sosionomer

Jurister

Økonomer

Barnevernspedagoger

Lærere / barnehagelærere

Vernepleiere

Ufaglærte

Haha, morsom, du! Hva slags utdannelse burde de hatt, da?

Skrevet

Sosionomer

Jurister

Økonomer

Barnevernspedagoger

Lærere / barnehagelærere

Vernepleiere

Ufaglærte

Haha, morsom, du! Hva slags utdannelse burde de hatt, da?

Det lurer jeg også på.. 

Anonymous poster hash: 1592d...519

Skrevet

Utlendinger.

Anonymous poster hash: 04f7d...74e

Skrevet

Sosionomer

Jurister

Økonomer

Barnevernspedagoger

Lærere / barnehagelærere

Vernepleiere

Ufaglærte

Utdannelse innen noe helt annet enn det vedkommende jobber med. Hvordan tror du en sosionom hadde gjort jobben som vernepleier? Ikke så rart da at de fleste på NAV ikke har peiling på hva de driver på med. Seriøst, har det aldri slått noen at man må ha utdannelse i det man skal jobbe med?! 

Hvilken utdannelse er det som egner seg til oppfølging av arbeidssøkere, da? Eller til å jobbe med ungdom som står i fare for å droppe ut av skolen? Bostøtte? Beregne bidrag? Svare på spørsmål om pensjon? Gjøre de merkantile oppgavene?

Svaret er ikke sosionom på alt, skjønner du. 

Vi har en psykiatrisk sykepleier som jobber med ungdommer, en økonom som jobber med bidrag og pensjon, en lærer med videreutdanning i karriereveiledning som jobber med arbeidssøkerne osv. De fleste sosionomene jobber med det de er best på: Tjenester etter sosialtjenesteloven.

Anonymous poster hash: 7f305...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...