Gå til innhold

Matpakke på skolen i dag: 3 kakestykker!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde 2 klassingen med seg i dag. Han ble 7 år. I matpakka lå det 3 kakestykker. Greit man har bursdag, men dette var drøyt... ingen brødskiver, knekkebrød eller frukt. Kun 3 kakestykker!

Anonymous poster hash: 556e6...8c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bursdag hadde han. Men kunne jo ha hatt med litt ordentlig mat ja.

Men alt til sin smak med å oppdra barn :-)

Anonymous poster hash: 316eb...3e8

Skrevet

Jeg syns ikke det er så drøyt, om det ikke er sånn at 2 klassingen veier 100 og eller om dette er noe som skjer hver dag.

Skrevet

Jeg syns det er drøyt. Små kropper trenger skikkelig mat for å kunne lære og være aktiv gjennom en skoledag

Anonymous poster hash: ba305...be0

Skrevet

Oioioi...! Tenk å ha med seg TRE kakestykker i matpakken EN gang i året??!! Barnet har nok gått glipp av mye viktig læring den dagen, grunnet feil inntak av karbohydrater!!! Ville ha kontaktet helsesøster, for dette er en trend det er vanskelig å snu!! Så ville jeg ha krysset armer og bein for at poden ikke får livsvarige men, utover det at han husker dette som den beste matpakken for resten av sitt liv....!

Skrevet

Min sønn blir sulten på skolen, og har ofte behov for en ekstra skive før eller etter lunsjtid. For han ville det vært uaktuelt, for han ville ikke blitt mett eller holdt seg mett og tilfreds en Hel arbeidsdag på tre stk kakebiter.mest sannsynlig ville han blitt kvalm, uvel og veldig sulten. Klart, ingen krise i det store bilde, men jeg ville ikke lagt opp til en slik dag bevisst. Om andre syns at en slik dag ville vært den beste i livet, så ville jeg vurdert en slik matpakke hver dag...

Skrevet

Huff da, får håpe det var grov kake 😀

Skrevet

Men om han hadde hatt med ett kakestykke og to brødskiver, ville han da ha spist noe annet enn kakestykket? Det ville ikke mitt barn, han hadde spist kakestykket først, også vært "mett".

Anonymous poster hash: bfb30...afe
Skrevet

Mine barn får alltid kake/muffins med seg på bursdagen! Men de har alltid med seg noe mat i tillegg, feks grove pizzasnurrer og frukt/grønnsaker.

Syns 3 kakestykker var mye.

Tror det er viktig å begrense matpakkene til barna. Et stykke ville vært mer enn nok.

Anonymous poster hash: 05ac5...12e

Skrevet

Jeg synes også det var rart. Hadde nok lagt med en skive også, eller istedet for det ene stykket. Om han så spiser kaka og blir mett så vet han at det ligger en skive der om han blir sulten senere.

Skrevet

Jeg er ikke hysterisk på kake, godteri osv., men å sende med 3 kakestykker og ikke noe mat hadde jeg ikke gjort. En kake holder deg ikke mett lenge og blodsukkeret synker veldig fort og da blir ungen slapp resten av dagen.

Skrevet

Oioioi...! Tenk å ha med seg TRE kakestykker i matpakken EN gang i året??!! Barnet har nok gått glipp av mye viktig læring den dagen, grunnet feil inntak av karbohydrater!!! Ville ha kontaktet helsesøster, for dette er en trend det er vanskelig å snu!! Så ville jeg ha krysset armer og bein for at poden ikke får livsvarige men, utover det at han husker dette som den beste matpakken for resten av sitt liv....!

Ja ikke sant! Både helsen og fremtidig utdanning er nå satt på spill. Når dette barnet en gang havner på uføretrygd vil det nok gå frem ved nøye undersøkelser at denne matpakken med tre kakestykker er årsaken til alle problemene. Fysjom fy!

Mener dere virkelig at én kakestykkematpakke innimellom to hundre er krise?!???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...