Gå til innhold

Fikk dere fødepresang av mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fått fødepresang og vet ikke om jeg bør forvente dette. Er det vanlig å få en spesiell gave av mannen når man har født? Og hva fikk eventuelt du?

Anonymous poster hash: 621d7...e8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fått noen gaver på mine to fødsler. Men så har jeg ikke en veldig romantisk mann heller, så jeg forventet ikke å få noe.

Anonymous poster hash: 801d6...c45

Skrevet

Jeg tror det ene er like vanlig som det andre. Jeg syns ikke du skal forvente noe.

Jeg fikk etter fødsel til alle mine barn, men det var ikke noe jeg forventet.

Anonymous poster hash: c83ef...a3e

Skrevet

Jeg har ingen mann, men fikk en diamantring av mine foreldre for hver av barna. <3

Skrevet

Jeg har ingen mann, men fikk en diamantring av mine foreldre for hver av barna. <3

Så koselig!!

Skrevet

Jeg fikk verdens beste presang av mannen, nemlig en velskapt liten datter. Synes det blir dumt når noen forventer en gave etter en så intens og fantastisk opplevelse, er jo ingenting som kan måle seg med det du nettopp har fått :)

Anonymous poster hash: 732d4...98f
Skrevet

Nei.mannen min holdtbut gjennom måneder med hormonelle utbrudd, og vasket og gjorde klar huset. Det var nok for meg.

for øvrig synes jeg det er for mange presangdager som det er. Vi kjøper ikke presang ved mors- og farsdag, valentinsdagen, og som bryllupsdagspresang går vi ut og spiser.

Skrevet

Jeg ønsker meg en sånn nydelig ballongbukett og det vet han om :-)

Skrevet

Jeg fikk to Donald pocketbøker og de var gull verdt da jeg ble liggende på barsel i en uke.

Skrevet

Jeg har spurt ham om han kommer til å kjøpe blomster til meg etter at jeg har født ;-) vi får se hva han gjør, kommer ikke til å bli sur hvis han ikke gjør det, bare ekstra glad hvis han gjør det :-)

Skrevet

Du synes ikke babyen er nok?

Sært.

Fakta er at det er mange som får fødepresang. At du klarer å vri hi's spørsmål til at babyen ikke er nok er vel det særeste her.

Jeg har ikke fått fødepresang av mannen, det tror jeg ikke har falt han inn.

Men min mor fikk et gullarmbånd for hvert barn hun fikk og da jeg var liten elsket jeg å høre henne fortelle om da jeg ble født, hvor stolt pappa var og at han kjøpte det fineste armbåndet han kunne finne fordi han syns mamma hadde gjort en så 'god jobb'. Det armbåndet vet jeg blir mitt engang, og det syns jeg faktisk er ganske fint.

Så igjen, det er ganske sært å ikke skjønne at noen har andre tradisjoner enn en selv.

Skrevet

Nei, jeg tviler på at han har hørt om noe sånt. :P

Anonymous poster hash: 93139...9b4
Skrevet

Forventet ikke å få noe, men fikk et fint smykke etter hver fødsel. Jentene skal gå hvert sitt når jeg blir gammel og grå :)

Anonymous poster hash: 5d548...aa4

Skrevet

Har født 3 barn tidligere, venter nr 4. Ikke fått noen fødepresang. 

Er bare veldig glad han blir sammen med meg :P Hver dag jeg får med han og det han gjør for meg er gave i seg selv... Jajaja... Skikkelig kliss :P

Anonymous poster hash: b5f34...0c6
Skrevet

Selvsagt får jeg fødselsgave. Fikk perleøredobber med første, perlesmykke med andre og neste gang blir det vel armbånd muligens? Eller ring, hvem vet! Det er smykker som betyr noe helt, helt annet enn alt annet jeg har.

Sorry meg, jeg har spydd meg gjennom 9 måneder, født og revnet, mens mannen har fortsatt livet sitt som vanlig. Når barnet er kommet til verden er vi begge blitt like mye foreldre, men en av oss har jaggu måttet yte vesentlig mer enn den andre for å få barnet. At man da får en gave som resten av livet føles sammenknyttet med barnet er kjempefint.

Nå er jeg over gjennomsnittet glad i presanger da, og mannen er over gjennomsnittet flink til å gi de til meg.

Anonymous poster hash: c89dd...ffc

Skrevet

Fikk blomster etter hver fødsel.

Ring etter 1.

Smykke etter 2.

Ullundertøy,ullsokker og armbånd etter 3.

Anonymous poster hash: 2108f...c5d

Skrevet

Jeg fikk verdens nydeligste baby. Tre ganger!

Anonymous poster hash: a651b...9b8

Skrevet

jeg var bare glad han ikke hadde stukket av i løpet av svangerskapet.. for jeg var et troll!!! og et tohodet troll i svangerskap nummer 2!!

Skrevet

Med første fikk jeg iPhone og med nr 2 fikk jeg en tredemølle :)

Skrevet

Jeg fikk, men hadde bursdag dagen etter jeg fødte, så var nok en kombinert gave. Fikk iPad.

Anonymous poster hash: 13bdc...067
Skrevet

Med første fikk jeg iPhone og med nr 2 fikk jeg en tredemølle :)

Haha, den var faktisk utrolig fin 👍

Skrevet

Jeg fikk diamantring med 1 diamant. Og så får jeg påfyll av diamant når neste kommer til verden :) Altså; 1 diamant per unge. Synes det er skikkelig søtt :)

Anonymous poster hash: d1456...eac
Skrevet

Fødepresang? Haha, da har jeg hørt det å.

Anonymous poster hash: 60b5d...979

Skrevet

Du synes ikke babyen er nok?

Sært.

Fakta er at det er mange som får fødepresang. At du klarer å vri hi's spørsmål til at babyen ikke er nok er vel det særeste her.

Jeg har ikke fått fødepresang av mannen, det tror jeg ikke har falt han inn.

Men min mor fikk et gullarmbånd for hvert barn hun fikk og da jeg var liten elsket jeg å høre henne fortelle om da jeg ble født, hvor stolt pappa var og at han kjøpte det fineste armbåndet han kunne finne fordi han syns mamma hadde gjort en så 'god jobb'. Det armbåndet vet jeg blir mitt engang, og det syns jeg faktisk er ganske fint.

Så igjen, det er ganske sært å ikke skjønne at noen har andre tradisjoner enn en selv.

Det håper jeg mine husker og - jeg fikk smykker av mannen etter fødsel og det er smykker som betyr veldig mye - og det er noe av det jeg forteller barna - ikke at smykker betyr mye☺️ I seg selv men at de fikk jegvav "deg og pappa" da du ble født. Det er veldig koselig- og også dette er smykker det er naturlig at de får videre når jeg er gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...