Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 De helgene han har hatt dem på samvær er det umulig å få dem til å sovne til sånn noenlunde riktig tid på søndag kveld, de er ikke trøtte rett og slett. Legger seg men ligger å vrir seg og får ikke sove. Jenta i første klassen sovner ofte ikke før i 21.30 tiden, mens jenta på 3 kan holde det gående til 20.30. Mandag morgen er det tidligstart og dem vekkes kl 6...og ungene er trøtte, vanskelig å få opp, sure, irritable osv. 1. klassingen er trøtt på skolen og trøtt når leksa skal gjøres på ettermiddagen. Har tatt det opp med han mange ganger men ingenting skjer jo! Sier han skal legge dem tidligere og ikke la dem sove til langt på dag..men virker ikke som han tar det så alvorlig. Hva hadde dere gjort? det er som å snakke til veggen, har forsøkt fam.kontoret også men ingen forskjell. Anonymous poster hash: b5cde...0c9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Syns vel at du er tvert her. De er lite hos faren sin og er da normalt å ha sene kvelder med barna sine. Å sove lenge er da normalt hos de fleste familier. Barna dine får over åtte timer søvn og det er mer enn nok. De takler en dag i uken der dagen er litt tung. Sånn livet er. Du kan ikke altid tilpasse deres hverdag. Anonymous poster hash: 70772...e62
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Du overreagerer veldig! Anonymous poster hash: 2a3af...b12
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Seriøst? Familievernkontoret for dette? Slik er det her også, hver søndagskveld, nesten. Vi nyter det hvis ungene sover litt lenger i helgene. Hva gjør dere selv da? Vekker dem tidlig på søndager for at de skal sovne tidlig på kvelden? Anonymous poster hash: cfe26...218
sug lut Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Det er ikke noe som du kan klandre far for, det er en funksjon av flytting fram og tilbake, mer enn noe annet.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Jeg synes far bør skjerpe seg. Det er ikke bare nattesøvnen det går utover, det tar gjerne et par dager å komme i rutine igjen og inntil det så har jeg sett at barn som har det slik sliter på skole/ bhg de første dagene etter samvær. Anonymous poster hash: bd7ba...e59
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Det er ikke alle kamper man skal ta når man har barn med eksen. Denne skal du la ligge. Det er to dager i mnd. Anonymous poster hash: bdd4d...345
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Nei, det er faktisk ikke to dager pr mnd, han har dem oftere enn det. Og jeg skjønner virkelig ikke at folk mener at det er greit at han bidrar til at ungene får en dårlig start på uken. Hvor vanskelig kan det være å drøye leggetiden en liten time i helgen kontra et par timer?? Fordi han vil være mer sammen med dem? Joda, men han får da mer samvær om han vil, men det vil han altså ikke. Sånn kan ikke jeg som mor behandle ungen iallfall, det går utover dem til syvende og sist og skolen reagere på det. Anonymous poster hash: 802eb...4f2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Det er ikke noe som du kan klandre far for, det er en funksjon av flytting fram og tilbake, mer enn noe annet. Jo selvfølgelig, det er jo han som ikke legger dem. Det er ikke et krav til samværsforeldre med ustrukurerte dager. Anonymous poster hash: 802eb...4f2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Det er ikke alle kamper man skal ta når man har barn med eksen. Denne skal du la ligge. Det er to dager i mnd. Anonymous poster hash: bdd4d...345 Ok, da lar jeg det heller gå utover barna. Anonymous poster hash: 802eb...4f2
sug lut Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Vel, da fikk du kanskje latt være å bli alenemor, for det er altså vanskelig å gjøre samvær umerkelig.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Syns vel at du er tvert her. De er lite hos faren sin og er da normalt å ha sene kvelder med barna sine. Å sove lenge er da normalt hos de fleste familier. Barna dine får over åtte timer søvn og det er mer enn nok. De takler en dag i uken der dagen er litt tung. Sånn livet er. Du kan ikke altid tilpasse deres hverdag. Anonymous poster hash: 70772...e62 Hvordan kan du si at det er nok søvn? Fordi dem er så opplagte neste dag? Alle unger er forskjellige vet du, mulig det er nok til dine men ikke til mine. Anonymous poster hash: 802eb...4f2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Tror vel heller du burde bearbeide den bitterheten du føler. FVK for dette?? Du er ikke helt god du heller altså. Anonymous poster hash: a1354...ffc
Gjest Julia1984 Skrevet 26. november 2014 #14 Skrevet 26. november 2014 Syns vel at du er tvert her. De er lite hos faren sin og er da normalt å ha sene kvelder med barna sine. Å sove lenge er da normalt hos de fleste familier. Barna dine får over åtte timer søvn og det er mer enn nok. De takler en dag i uken der dagen er litt tung. Sånn livet er. Du kan ikke altid tilpasse deres hverdag. Anonymous poster hash: 70772...e62 8 timer søvn på en 3 åring og 6 åring er alt for lite. Hvertfall trenger min 4 og 7 åring 10-12 timers søvn. 4 åringen er sover fra 19-07. 2 klassingen sover fra 20-07. Mindre enn det blir de trøtte. Vi voksne sover 8 timer...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #15 Skrevet 26. november 2014 Vel, da fikk du kanskje latt være å bli alenemor, for det er altså vanskelig å gjøre samvær umerkelig. Det er vel strengt tatt ikke det som er målet heller, å gjøre det usynlig. Men jeg forutsetter at ungen ikke kommer tilbake som zombier. Å latt vær å bli alenemor, hva er det for nå?? Merkelig kommentar fra et tilsynelatende intelligent menneske..... Anonymous poster hash: 802eb...4f2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #16 Skrevet 26. november 2014 8 timer søvn?? Da hadde mine unger vært halvdøde. Her sover 3 og 8 åringen henholdsvis 12-13 timer om natten og 11 timer Anonymous poster hash: a6716...3f5
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #17 Skrevet 26. november 2014 Tror vel heller du burde bearbeide den bitterheten du føler. FVK for dette?? Du er ikke helt god du heller altså. Anonymous poster hash: a1354...ffc Nei, ikke FVK bare for dette selvfølgeli. Anonymous poster hash: 802eb...4f2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #18 Skrevet 26. november 2014 Hva med å la han lever på skole og barnehage og ta den kampen på morgenen å se hvor gøy det er. Skjønner det er frustrerende å barns trenge søvnen sin og om deg ødelegger så bør du stå på og få far til å forstå eller la han rydde opp. Å dere som sier det er sånn dett er ved brudd og er man alenemor så blir det sånn ( ikke rett sitert ).Så er det ikke noe man velger,ofte er man 2 om dem avgjørelsen og den som da har samvær og dårlig samvittighet skal få ødelegge alle rutiner blir helt feil. Er barna det ødelegger for i lengden. Anonymous poster hash: b7ee5...0bf
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #19 Skrevet 26. november 2014 Hva med å la han lever på skole og barnehage og ta den kampen på morgenen å se hvor gøy det er. Skjønner det er frustrerende å barns trenge søvnen sin og om deg ødelegger så bør du stå på og få far til å forstå eller la han rydde opp. Å dere som sier det er sånn dett er ved brudd og er man alenemor så blir det sånn ( ikke rett sitert ).Så er det ikke noe man velger,ofte er man 2 om dem avgjørelsen og den som da har samvær og dårlig samvittighet skal få ødelegge alle rutiner blir helt feil. Er barna det ødelegger for i lengden. Anonymous poster hash: b7ee5...0bf Han kan ikke levere desverre, hadde han kunnet det så værsegod. Han har ikke bil og busstilbudet er dårlig her. Jeg kjører med andre ord ungene til og fra hver gang de er på samvær, noe jeg gjør fordi jeg vil at ungene skal treffe han, i tilfelle noen skulle tro jeg ønsker å sabotere samværet. Det er sånn at når ungene er der så er dem på kino, rastaurant, mc donalds, bassenget osv, hver helg, og det er ok, jeg skjønner at han vil gjøre helgene spesielle for ungene siden han har den mindre enn meg, Men denne trangen til å holde dem våken har jeg ingen forståense for, iallfall ikke når han vet ungene er dem som sliter med det. Anonymous poster hash: 802eb...4f2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #20 Skrevet 26. november 2014 Vet du, jeg synes ikke HI er på jordet i det hele tatt! Er i samme situasjon selv, og barna er ikke "seg selv" før onsdag når de har vært på samvær. Hovedgrunnen til at forholdet vårt røk var en egoistisk mann som aldri hadde barn og forhold som prioritet noen gang, og han har nå samvær med barna annenhver helg. Ikke ukedager, for da må han jo opp og levere de på skole/sfo/bhg, pluss at de må gjøre lekser og kjøres til aktiviteter innimellom... Han vil bare ha de lettvinte og plikt-frie dagene, og på kvelden er han "kul" pappa som lar de spise ubegrenset med godteri og være oppe så lenge de vil... (de er 5, 8 og 11). Selv om de er hjemme forholdsvis tidlig søndager (da er han lei), sovner de to eldste sjelden før 22.30 søndag kveld. Minste holder det gjerne gående til 21.30. Jeg har vært frustrert over dette lenge, men tar jeg det opp, sier han bare at "sånn ble det bare..." Han har overhodet ingen forståelse for at barn trenger rutiner, søvn og (hvertfall litt) sunn mat ila helgene også. En helg i blant er selvfølgelig ikke noe å skrike opp over, men dette er HVER gang han har dem... Vurderer fam.kontoret for veiledning jeg også, de er de eneste han hører litt på! Anonymous poster hash: 5e6e6...fb3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #21 Skrevet 26. november 2014 Her bør du holde kjeft HI. Altså ikke si noe. Er snakk om 2 dager per mnd. Anonymous poster hash: 46d0a...36e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #22 Skrevet 26. november 2014 Hva med å la han lever på skole og barnehage og ta den kampen på morgenen å se hvor gøy det er. Skjønner det er frustrerende å barns trenge søvnen sin og om deg ødelegger så bør du stå på og få far til å forstå eller la han rydde opp. Å dere som sier det er sånn dett er ved brudd og er man alenemor så blir det sånn ( ikke rett sitert ).Så er det ikke noe man velger,ofte er man 2 om dem avgjørelsen og den som da har samvær og dårlig samvittighet skal få ødelegge alle rutiner blir helt feil. Er barna det ødelegger for i lengden. Anonymous poster hash: b7ee5...0bf Han kan ikke levere desverre, hadde han kunnet det så værsegod. Han har ikke bil og busstilbudet er dårlig her. Jeg kjører med andre ord ungene til og fra hver gang de er på samvær, noe jeg gjør fordi jeg vil at ungene skal treffe han, i tilfelle noen skulle tro jeg ønsker å sabotere samværet. Det er sånn at når ungene er der så er dem på kino, rastaurant, mc donalds, bassenget osv, hver helg, og det er ok, jeg skjønner at han vil gjøre helgene spesielle for ungene siden han har den mindre enn meg, Men denne trangen til å holde dem våken har jeg ingen forståense for, iallfall ikke når han vet ungene er dem som sliter med det. Anonymous poster hash: 802eb...4f2 Han er en sirkus pappa da, lar de gjøre som de vil og gir de masse opplevelser som de sikkert setter pris på, men de trenger jo en pappa med grenser å. Hadde prøvd igjen å prate med han muligens dratt inn familievernkontoret og fortalt at mangel på grenser skaper problem hos dere etter samvær. Å mangel på buss er bare tull, han har jo penger da kan han ta en taxi å levere barna om han ikke kan respektere dine regler som faktisk oppdrar barna. Eller vurdere å gjøre om på samværet så du får de hjem på lørdagskvelden til senge tid? Anonymous poster hash: b7ee5...0bf
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #23 Skrevet 26. november 2014 Hva med å la han lever på skole og barnehage og ta den kampen på morgenen å se hvor gøy det er. Skjønner det er frustrerende å barns trenge søvnen sin og om deg ødelegger så bør du stå på og få far til å forstå eller la han rydde opp. Å dere som sier det er sånn dett er ved brudd og er man alenemor så blir det sånn ( ikke rett sitert ).Så er det ikke noe man velger,ofte er man 2 om dem avgjørelsen og den som da har samvær og dårlig samvittighet skal få ødelegge alle rutiner blir helt feil. Er barna det ødelegger for i lengden. Anonymous poster hash: b7ee5...0bf Han kan ikke levere desverre, hadde han kunnet det så værsegod. Han har ikke bil og busstilbudet er dårlig her. Jeg kjører med andre ord ungene til og fra hver gang de er på samvær, noe jeg gjør fordi jeg vil at ungene skal treffe han, i tilfelle noen skulle tro jeg ønsker å sabotere samværet. Det er sånn at når ungene er der så er dem på kino, rastaurant, mc donalds, bassenget osv, hver helg, og det er ok, jeg skjønner at han vil gjøre helgene spesielle for ungene siden han har den mindre enn meg, Men denne trangen til å holde dem våken har jeg ingen forståense for, iallfall ikke når han vet ungene er dem som sliter med det. Anonymous poster hash: 802eb...4f2 Hvordan kommer han seg på mcdonalds,restaurant og kino om det er så dårlig busstilbud da? Jeg ville foreslått at han leverte selv på mandag.. Med buss.. Eller på den måten han selv kommer seg på jobb. Anonymous poster hash: b7d24...66e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #24 Skrevet 26. november 2014 Hva med å la han lever på skole og barnehage og ta den kampen på morgenen å se hvor gøy det er. Skjønner det er frustrerende å barns trenge søvnen sin og om deg ødelegger så bør du stå på og få far til å forstå eller la han rydde opp. Å dere som sier det er sånn dett er ved brudd og er man alenemor så blir det sånn ( ikke rett sitert ).Så er det ikke noe man velger,ofte er man 2 om dem avgjørelsen og den som da har samvær og dårlig samvittighet skal få ødelegge alle rutiner blir helt feil. Er barna det ødelegger for i lengden. Anonymous poster hash: b7ee5...0bf Han kan ikke levere desverre, hadde han kunnet det så værsegod. Han har ikke bil og busstilbudet er dårlig her. Jeg kjører med andre ord ungene til og fra hver gang de er på samvær, noe jeg gjør fordi jeg vil at ungene skal treffe han, i tilfelle noen skulle tro jeg ønsker å sabotere samværet. Det er sånn at når ungene er der så er dem på kino, rastaurant, mc donalds, bassenget osv, hver helg, og det er ok, jeg skjønner at han vil gjøre helgene spesielle for ungene siden han har den mindre enn meg, Men denne trangen til å holde dem våken har jeg ingen forståense for, iallfall ikke når han vet ungene er dem som sliter med det. Anonymous poster hash: 802eb...4f2 Hvordan kommer han seg på mcdonalds,restaurant og kino om det er så dårlig busstilbud da? Jeg ville foreslått at han leverte selv på mandag.. Med buss.. Eller på den måten han selv kommer seg på jobb. Anonymous poster hash: b7d24...66e Vel siden du betviler hva jeg sier skal jeg fortelle deg det: han går på føttene sine. Samme gjør ungene. Han bor i sentrum, jeg bor 20 min utenom sentrum som er på landet. Han kan som sagt ikke levere dem mandag, da kommer ikke ungen før i andre time.. Og han jobber ikke nei. Og det var han som flyttet inn til byen herfra. Anonymous poster hash: 802eb...4f2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #25 Skrevet 26. november 2014 Her bør du holde kjeft HI. Altså ikke si noe. Er snakk om 2 dager per mnd. Anonymous poster hash: 46d0a...36e Ja, det hjelper jo tydeligvis ikke å si noe så tror jeg får læreren til å kontakte han og ta det opp med han. Hvis han ikke tar det seriøst da, så får han ha dem på samvær fra fredag til lørdag bare. Anonymous poster hash: 802eb...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå