Gå til innhold

Bo sammen med barnefar?(Ikke kjærester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf har kommet med er forslag om at vi skal leie noe sammen. Vi har en 5 år gammel gutt, og han ønsker å få en nærmere tilknytning til sønnen vår. Siden han ikke har så god råd og jeg ikke får så god råd om jeg flytter så kom ideen om å bo sammen og oppdra barnet vårt sammen uten at vi er et par. 

Jeg syns ikke ideen er noe vi burde gjennomføre.For vi blir å bo oppå hverandre og hvis en av oss får seg en kjæreste og flytter så går det ut over sønnen vår. Er det noen som har gjort dette, og i så fall hvordan gikk det? Jeg ønsker ingen refts, bare personlige erfaringer fra dem som kanskje har gjort noe slikt.

Anonymous poster hash: d229a...16c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort mtp barnet deres. Som du sier hva skjer hvis du eller bf får kjæreste og flytter ut? Tror barnet vil bli forvirret av det.

Og du vil heller ikke ha rett på alenemorstønader fra NAV hvis dere bor sammen.

Anonymous poster hash: 8a18f...c63

Skrevet

Jeg har aldri gjort noe sånt, eneste er at dere bør tenke dere veldig godt om,for og ikke forvirre barnet med at dere flytter sammen igjen, for så og flytte fra hverandre igjen fordet at det ikke funket.

Kan også tenke meg at dette kan bli forvirrende for en evt ny partner. Kan sikkert virke som en god ide nå helt til en av dere blir forelsket og dermed kan det bli sjalusi og usikkerhet. 

Jeg tenker at dere også setter livet deres på vent med denne ordningen, vil du ha en eks så nærme ditt privatliv at han skal kunne få med seg det meste av det du foretar deg? Er dere gode venner? Eller er dette en ordning kun for og spare penger ??

Skrevet

Jeg tenker også at dere må være helt ferdig med hverandre som par og kjærester for at dette kan fungere. Må være grusomt og bo med en som du har sterke følelser for og hele tiden håpe på at dere skal bli sammen igjen. Se når han drar med seg andre damer hjem, date osv.

Skrevet

Takk for hyggelig og gode svar.

Vi er HELT ferdige med hverandre, men ja jeg ser ikke at dette vil være bra for sønnen vår på lengre sikt. 

Vi er gode venner absolutt, men ja det er også for å spare penger, siden vi ikke har råd til leilighet alene på Østlandet. Hi

Skrevet

Har dere mulighet til i stedet å bo vegg i vegg, tomannsbolig, naboleiligheter eller liknende? For å dele husholdning er neppe så greit over tid, men nærhet kan dere jo ha likevel, inkludert sånt som fellesmiddager, fellesutflukter eller hva dere vil, samt at ungen kan gå lett mellom dere uten å bli forledet til å tro at dere faktisk bor sammen igjen.

Skrevet

Har dere mulighet til i stedet å bo vegg i vegg, tomannsbolig, naboleiligheter eller liknende? For å dele husholdning er neppe så greit over tid, men nærhet kan dere jo ha likevel, inkludert sånt som fellesmiddager, fellesutflukter eller hva dere vil, samt at ungen kan gå lett mellom dere uten å bli forledet til å tro at dere faktisk bor sammen igjen.

Det hørtes ut som en flott ide, men igjen så har vi begge dårlig råd og har ikke råd til en tomannsbolig.

Skrevet

Det hørtes ut som en flott ide, men igjen så har vi begge dårlig råd og har ikke råd til en tomannsbolig.

Skjønner den. Hva med streit bokollektiv da, hvor private rom er virkelig private, med nøkkel i døra og det hele, mens fellearealene er begges ansvar og begges glede? Forusetter at det er to soverom av ok str, ett til dere hver som også kan ha plass til litt mer enn seng (en sittekrok, bøker, så man kan trekke seg tilbake), og et potensielt litt mindre soverom til barnet. Om deres forhold er avklart kan jo sånt fungere. Men da må dere ha helt klare avtaler på alt fra vaskelister til dopapirhandling, bør kjøres hver sin mat i kjøleskapet etc selv om dere også tilbringer tid og spiser sammen innimellom. Samt klar avtale om hva som skjer hvis en vil ut.

Skrevet

Skjønner den. Hva med streit bokollektiv da, hvor private rom er virkelig private, med nøkkel i døra og det hele, mens fellearealene er begges ansvar og begges glede? Forusetter at det er to soverom av ok str, ett til dere hver som også kan ha plass til litt mer enn seng (en sittekrok, bøker, så man kan trekke seg tilbake), og et potensielt litt mindre soverom til barnet. Om deres forhold er avklart kan jo sånt fungere. Men da må dere ha helt klare avtaler på alt fra vaskelister til dopapirhandling, bør kjøres hver sin mat i kjøleskapet etc selv om dere også tilbringer tid og spiser sammen innimellom. Samt klar avtale om hva som skjer hvis en vil ut.

Jeg skulle ønske det var lett å få tak i noe å leie på egenhånd. Det er så vanskelig, jeg kan gå opp til 7000kr men det er jo så vanskelig å finne noe.

Skrevet

Jeg skulle ønske det var lett å få tak i noe å leie på egenhånd. Det er så vanskelig, jeg kan gå opp til 7000kr men det er jo så vanskelig å finne noe.

Ja, det er jo ofte derfor man må alliere seg og lage kollektivløsninger.

Har du mulighet til å kjøpe? Trenger ikke betale stort mer på et lite lån.

Skrevet

Ja jeg har muligheten til det nå, men jeg bor i nordland, planen var å flytte sørover og begynne på skole og jobbe deltid igjen. Og da kan jeg ikke kjøpe.

Skrevet

Kjøpe noe med utleiemulighet og leie ut til exen?

Skrevet

Bf har kommet med er forslag om at vi skal leie noe sammen. Vi har en 5 år gammel gutt, og han ønsker å få en nærmere tilknytning til sønnen vår. Siden han ikke har så god råd og jeg ikke får så god råd om jeg flytter så kom ideen om å bo sammen og oppdra barnet vårt sammen uten at vi er et par. 

Jeg syns ikke ideen er noe vi burde gjennomføre.For vi blir å bo oppå hverandre og hvis en av oss får seg en kjæreste og flytter så går det ut over sønnen vår. Er det noen som har gjort dette, og i så fall hvordan gikk det? Jeg ønsker ingen refts, bare personlige erfaringer fra dem som kanskje har gjort noe slikt.

Kanskje det er hans måte å si på at han vil ha deg tilbake? :)

Anonymous poster hash: f226b...122

Skrevet

Hi her. Ja det var nok det, han vil at vi skal bli sammen igjen : / det er ikke mitt ønske. Så her blir det absolutt ingen flytting med eksen.

Skrevet

Dette er ingen god idé, spesielt ikke siden han vil ha deg tilbake.

Anonymous poster hash: 906a7...17f

Skrevet

Dette er ingen god idé, spesielt ikke siden han vil ha deg tilbake.

Anonymous poster hash: 906a7...17f

Nei, det var jo nettopp det jeg skrev. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...