Gå til innhold

Urolig baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gitt opp ammingen og gir babyen vår på 7 uker mme. Vi har hatt problemer med mating helt siden fødsel. Han vokner opp og skriker med en gang pga han er sulten. (Sover max 3 timer) han drikker bra en god stund.... Men så skjer det.. Han begynner og bli urolig å sparker med både armer og ben, han skriker og hvis han tar flaska så drikker han så fort at han hoster. Har sjekket at han ikke har mage vondt. Han drikker mye i forhold til mange, ca 120-240 ml pr måltid! Noen tips? Vet ikke hva jeg skal gjøre! Føler ikke at han får nokk mat pga det 😢 umulig og mate han.

Anonymous poster hash: 5f3ad...c1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo hende han har vond i magen eller andre steder, for de kan gjerne bruke melk som trøst. Husker min eldste var desperat på flaska og kunne skrike, slippe, suge og sånn gikk det annenhver flaske ca. 

Har du prøvd å bytte morsmelk erstatning?? Kan hende Nanha1 er bedre for magen(var det for min baby som nå er ca 6 mnd), for der er melkeproteinene mer spaltet og dermed lettere å fordøye.

På meg høres det ut som mageproblemer... Altså han er for sulten, blir glupsk, svelger mye luft og får da vondt. Eeeelller har dere kanskje for stort hull på flasketuten? ;)

I tillegg så er det jo ikke uvanlig at baby har urolige perioder ;)

Skrevet

Kan godt være magen, men vet ikke hva vi kan gjøre med det. Har dr.browns flasker som er veldig bra mot luft i magen, har prøvd minifom + vi har prøvd både nan,collet og hipp. Han er samme med moramelk også :( og vi raper veldig ofte og det kommer store raper.

- HI

Skrevet

Han skriker etter han har spist over 120ml også. Har mange ganger grodd at han er mett pga han baler sånn, men han drikker enda mer. Hvos vi roer han ned og legger han da, så vokner han innen 1 time

- hi

Skrevet (endret)

Han skriker etter han har spist over 120ml også. Har mange ganger grodd at han er mett pga han baler sånn, men han drikker enda mer. Hvos vi roer han ned og legger han da, så vokner han innen 1 time

- hi

Ok, men har du prøvd Nan HA 1? Den som du kjøper på apotek? Det hjalp yngste her. Hva med str på tuten? Bruker selv dr brown med tut nr 2 på min på 6 mnd, Hvis det kommer for fort mener jeg... Kan også være at du må gå fra nr 1 tut til nr 2. Kan hende det ikke kommer fort nok å at han derfor blir sint  ;) I tillegg hjelper det sjelden å prøve en ny mme i 2-3 dager, må gjerne gå litt over 1 uke før man eventuelt ser om det er bedring;)

Eldste var sånn store deler av døgnet(generelt mye skriking) Og kunne bli hysterisk ved mating, men samtidig glupsk. Vi fant ut at hun hadde KISS/kIDD, altså nakke/låsning problemer. Hun begynte å skrike fra dag 1 på sykehuset til rundt 5-6 mnd da hun fikk første behandling. Derfor ble det kluss med amming og mating ofte, fordi det gjorde vondt og da var mat også trøst... Skrek mye i søvne osv. Du kan jo google KIDD så kommer  nettsiden opp der. 

Men kan jo også bare være at baby er litt urolig av seg? 

Har dere tatt dette opp med hs? Er det likt dag og natt? Hvert måltid. Er det mye skriking?

Endret av Chl85
Skrevet

Har ikke prøvd den type nan, men skader ikke og prøve. Har dr.brown flasketut nr 1. Han skriker døgnet rundt, men er litt verre om kveldene og på natten. Skal bestille time til kiropraktor tror jeg :-) hs og fysioterapeut var ikke noe til hjelp desverre : (

Hi

Skrevet

Har ikke prøvd den type nan, men skader ikke og prøve. Har dr.brown flasketut nr 1. Han skriker døgnet rundt, men er litt verre om kveldene og på natten. Skal bestille time til kiropraktor tror jeg :-) hs og fysioterapeut var ikke noe til hjelp desverre : (

Hi

Jeg merket forskjell på Nan HA1 kun etter 1 dag! ;) Måtte fortsette å kjøpe den, men dro til sverige å hamstra der, halv pris. I tillegg ville jeg dratt til manuellterapeut, det er de som tar seg mest av kiss og slikt på små babyer. Kiropraktor manipulerer skjelettet ;9 Kan sikkert være bra med kiropraktor og altså, men låsninger sitter jo ofte i musklaturen ;) Manuellterapeut er i tillegg gratis på alle barn under 1 år ;)

Vi fikk strålende hjelp hos manuellterapeut og fysioterapeut som var ekspert på babyer ;) De arbeidet sammen om behandling. Men kan så klart bare være en liten låsning som ikke trenger mer enn 1-2 behandlinger ;)

Håper du finner ut av det ;)

Skrevet

Kan være nakkestivhet! Hadde det lignende og det var ett styr også med flaske etter at jeg sluttet å amme. Prøv nanuellteraprut. Gratis:)

Skrevet

Han går til fysioterapeut flere ganger i uken slik at de skal følge med utviklingen pga hard fødsel. Skal bestille time til kiropraktor. Kan være nakken ja, for han liker ikke og bli løftet noen ganger. Men det er kun noen ganger.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...