Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Har aldri tenkt over hva det kan ha å si for graviditeten. Men som jeg leser nå så er det endel jeg burde tenke på! For tidlig fødsel, seteleie, misdannelser (!), virker som om det er ganske hyppige forekomster av det også hos de med bicorn uterus. Så nå blir jeg litt stressa. Er det vireklig sånn? Noen med erfaring som vil fortelle meg litt? Anonymous poster hash: 6b6f7...08e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Har aldri tenkt over hva det kan ha å si for graviditeten. Men som jeg leser nå så er det endel jeg burde tenke på! For tidlig fødsel, seteleie, misdannelser (!), virker som om det er ganske hyppige forekomster av det også hos de med bicorn uterus. Så nå blir jeg litt stressa. Er det vireklig sånn? Noen med erfaring som vil fortelle meg litt? Anonymous poster hash: 6b6f7...08e Det går sikkert kjempebra :-) Selv har jeg uterus didelphys. Ungen lå i den ene livmora. Ble tatt med planlagt keisersnitt i uke 37 da de mistenkte liten plass. Jeg var i superform i hele svangerskapet og hadde ingen plager. Ble gravid med prøverør. Anonymous poster hash: f4f07...076
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Har aldri tenkt over hva det kan ha å si for graviditeten. Men som jeg leser nå så er det endel jeg burde tenke på! For tidlig fødsel, seteleie, misdannelser (!), virker som om det er ganske hyppige forekomster av det også hos de med bicorn uterus. Så nå blir jeg litt stressa. Er det vireklig sånn? Noen med erfaring som vil fortelle meg litt? Anonymous poster hash: 6b6f7...08e Det går sikkert kjempebra :-) Selv har jeg uterus didelphys. Ungen lå i den ene livmora. Ble tatt med planlagt keisersnitt i uke 37 da de mistenkte liten plass. Jeg var i superform i hele svangerskapet og hadde ingen plager. Ble gravid med prøverør. Anonymous poster hash: f4f07...076 Ps: barnet lå i seteleie hele svangerskapet Anonymous poster hash: f4f07...076
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Takk for svar Når du har uterus didelphys, er den helt delt da? Min er nesten helt delt, det er felles livmorhals, men så deles den i to etter det. 30 uker på vei nå, og seteleie, så jeg ser for meg at det blir seteleie helt fram. Trodde for en liten stund siden at riene var i gang, og det var etter det at jeg begynte å lese om bicorn uterus. Har aldri fått noe info om hva konsekvensene kan være, og nå er jeg litt irritert på legen som ikke har fortalt meg det. Har fått høre at jeg har risikosvangerskap, men at det ikke har noen betydning annet enn at jeg blir fulgt opp litt bedre. Når jeg har spurt videre om det har jeg bare fått vage svar. Jeg har vært endel i dårlig form og slitt med bekkenløsning, men nå de siste dagene har det stabilisert seg. Og da tenker jeg at noe har sunket ned, det må jo da være rumpa. Håper ikke det, for jeg er ikke klar for verken en setefødsel eller at babyen skal komme nå! HI Anonymous poster hash: 6b6f7...08e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Takk for svar Når du har uterus didelphys, er den helt delt da? Min er nesten helt delt, det er felles livmorhals, men så deles den i to etter det. 30 uker på vei nå, og seteleie, så jeg ser for meg at det blir seteleie helt fram. Trodde for en liten stund siden at riene var i gang, og det var etter det at jeg begynte å lese om bicorn uterus. Har aldri fått noe info om hva konsekvensene kan være, og nå er jeg litt irritert på legen som ikke har fortalt meg det. Har fått høre at jeg har risikosvangerskap, men at det ikke har noen betydning annet enn at jeg blir fulgt opp litt bedre. Når jeg har spurt videre om det har jeg bare fått vage svar. Jeg har vært endel i dårlig form og slitt med bekkenløsning, men nå de siste dagene har det stabilisert seg. Og da tenker jeg at noe har sunket ned, det må jo da være rumpa. Håper ikke det, for jeg er ikke klar for verken en setefødsel eller at babyen skal komme nå! HI Anonymous poster hash: 6b6f7...08e Helt delt ja. Men nå har jeg nettopp fjerna skilleveggen :-) Fikk lite info selv. Men stolte på at jeg var i trygge hender. Jeg var ikke redd for setefødsel, men det ble keisersnitt. Lykke til videre :-) håper barnet holder seg inne til det er ferdigvokst. Er det nummer 1? Anonymous poster hash: f4f07...076
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Nei det er nummer to. Så jeg har en helt frisk og fin unge som bevis på at det kan gå veldig bra! Men likevel, jeg synes vi bør få informasjon om en sånn tilstand, og hva som kan øke risikoene vi allerede har i et sånt svangerskap. Det var litt ekkelt å lese svart på hvitt alt som er høyrisiko når man har bicorn uterus. Følte også at sykehuset prøvde å presse meg til setefødsel, selv om de samtidig sa at det var en god sjanse for at jeg endte opp med keisersnitt likevel, siden formen var sånn at det også var stor risiko for at pressriene ikke ville ha noen effekt. Nå fikk jeg snakket meg til et planlagt keisersnitt til slutt, og det ble en veldig fin opplevelse, men jeg gruer meg for at jeg må gjennom en sånn runde til med krangling og argumentering når jeg synes jeg har medisinske indikasjoner nok. Det er nok der mye av stresset ligger også, å ikke vite om jeg får keisersnitt denne gangen og frykten for å måtte føde vanlig i seteleie med pressrier som kanskje ikke kommer. Takk for koselige svar, har du planer om flere barn? Spennende når du har fjernet skilleveggen, vil den da oppføre seg som en "vanlig" livmor? (Beklager dumme spørsmål altså, jeg prøver å lære litt, og se om jeg kanskje har mulighet til å gjøre noe lignende om vi skulle bestemme oss for å få en til) Anonymous poster hash: 6b6f7...08e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Nei det er nummer to. Så jeg har en helt frisk og fin unge som bevis på at det kan gå veldig bra! Men likevel, jeg synes vi bør få informasjon om en sånn tilstand, og hva som kan øke risikoene vi allerede har i et sånt svangerskap. Det var litt ekkelt å lese svart på hvitt alt som er høyrisiko når man har bicorn uterus. Følte også at sykehuset prøvde å presse meg til setefødsel, selv om de samtidig sa at det var en god sjanse for at jeg endte opp med keisersnitt likevel, siden formen var sånn at det også var stor risiko for at pressriene ikke ville ha noen effekt. Nå fikk jeg snakket meg til et planlagt keisersnitt til slutt, og det ble en veldig fin opplevelse, men jeg gruer meg for at jeg må gjennom en sånn runde til med krangling og argumentering når jeg synes jeg har medisinske indikasjoner nok. Det er nok der mye av stresset ligger også, å ikke vite om jeg får keisersnitt denne gangen og frykten for å måtte føde vanlig i seteleie med pressrier som kanskje ikke kommer. Takk for koselige svar, har du planer om flere barn? Spennende når du har fjernet skilleveggen, vil den da oppføre seg som en "vanlig" livmor? (Beklager dumme spørsmål altså, jeg prøver å lære litt, og se om jeg kanskje har mulighet til å gjøre noe lignende om vi skulle bestemme oss for å få en til) Anonymous poster hash: 6b6f7...08e Jeg hadde jevnlige ultralyder fra uke 30 eller noe. Men savnet da helt klart mer info. Etter fjerning av skilleveggen har jeg iallefall bare en skjede, så endelig håper jeg å kunne bruke tampong, i en alder av godt over 30 :-) Blir ingen flere barn med det første da jeg ikke har noen mann (enke) Anonymous poster hash: f4f07...076
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå