Gå til innhold

Legging helt på styr, 2 år og 4 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid vært lett å legge, men den siste mnd har han krevet mere og mere av oss for å sove. Det har tatt helt av med 10 sanger og gjerne bok i tillegg. Nå har vi varslet barnehagen om å vekke han kl 13, etter Max 1 time (sov 2 timer før).

I kveld har jeg en ekkel følelse, han gråt seg praktisk talt i søvn. Vi snakket med han på forhånd at det bare skulle være 3 sanger etter bok. Alt var greit, natta og gla i deg. Så begynner levenet. Hyler i sinne om mere sanger. Vi gikk inn og ut hvert 3 min, la han tilbake i senga, sa det var natta og gla i deg. Ble mer og mer hysterisk og sint. Han sovnet til slutt etter 1 time og 15 min.

Gjør vi det rett? Er vårt første barn. Synes det var utrolig fælt og ville bare krype opp i senga, kose og synge:( men, samtidig føler jeg at han gjør alt for å utsette leggingen med alle disse sangene, han blir aldre fornøyd:(

Noen som har råd?

Anonymous poster hash: f52ab...792

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må tilføye at han ble veldig lei seg etterhvert og ikke bare krokodilletårer :(

Huff huff huff

Hi

Skrevet

Aner ikke.

Sliter selv, bare at her har jeg tre barn og føler jeg går i skytteltrafikk fra rom til rom hele jævla kvelden...

Sorry, ikke hjelp fra meg. Måtte bare få ut litt steam...

Anonymous poster hash: 8e3a6...02c

Skrevet

Føler med deg :(

Skrevet

Hjelper det om du sitter inne med han? Min gutt er like gammel, men har sluttet å sove på dagen. Da ble leggingen mye lettere. Men jeg sitter alltid med han til han sovner, har blitt en fin stund for oss begge. Kanskje det hjelper?

Anonymous poster hash: 3ba81...fd4

Skrevet

Har også en på 2 år 4 mnd, han har vært utrolig vanskelig å legge fra han var baby. Måtte ligge/sitte med han til han sovnet og det kunne ta opp til halvannen time. Så en dag sa jeg bare "mamma sitter på stua, god natt". Han godtok dette i ca 2 mnd, men nå er vi tilbake til vanskelig å legge. Prøvde også å la han gråte seg i søvn, men det var ikke noe for oss. Grusomt å se han overtrøtt, med store tårer få en så dårlig avslutning på dagen.

Nå har vi funnet en mellomting som fungerer bra, vi leser en bok, synger to sanger og sier god natt, så setter vi oss på en stol utenfor rommet hans hvor han ikke ser oss, men bare hører oss, det er betryggende nok for han + at han sovner fortere når han ikke har oss i synsfeltet, så der sitter vi i 10 min ca til vi hører han sover, så lister vi oss ut på stua. Mye bedre legging for oss alle!

Anonymous poster hash: a9d5d...0bc

Skrevet

Han blir bare distrahert om vi er på rommet tror jeg. Vi har soverommet ved siden av stua, kanskje jeg skal ha døra litt på gløtt så han hører oss!! Det prøver jeg i morgen hvis det blir det samme, dette var ikke noe særlig! :)

Hi

Skrevet

Dytt

Skrevet

Hold ut!! Når han skjønner dere virkelig mener alvor, så vil han gi seg!

Selv satt jeg på badet, 5 minutt i slengen, med fissende vann for å slippe å høre... :P Tok 3 dager :)

Dette var første barn!

Har fått tre barn til siden, og gjorde ikke samme feilen der ;)

Anonymous poster hash: a5035...34c

Skrevet

Har akkurat samme problem her nå, og vår er like gammel som din. Vanligvis er det ikke noe vanskelig å legge, vi synger og sier god natt og så hører vi ikke mer. Men nå er det som du beskriver. Det blir sånn i perioder. Vi løser det på samme måte som deg, går inn med noen minutters mellomrom og sier bare at nå er det natta, vi er her og passer på deg, vi ses i morgen. Det pleier å rette seg igjen etter en liten uke eller enda færre dager bare vi er konsekvente. Begynner vi med bare en ekstra sang, litt ekstra kos osv så har vi tapt, da er det mas herfra til månen. Ville fortsatt med det du gjør, vis at du er der, men at det er du som bestemmer,meg at det ikke blir mer kos, sang, bok osv enn det du har sagt på forhånd. Det går seg til! (Men det er et slit mens det står på!)

Anonymous poster hash: 2c47e...196

Skrevet

Tusen takk for svar til alle, føler meg litt bedre..må vel bli bra :)

Hi

Skrevet

Vi slet i en periode, og fordi han spratt ut av sengen og kom ut av rommet fant jeg ingen annen løsning enn å sette meg i døråpningen og se morsk ut. Etter en stund var det nok at jeg satt meg i sofaen (døren til hans rom gikk inn til stuen) og advarte han tørt om at han måtte legge seg igjen om han gikk ut av sengen. Men alt måtte settes på vent den tiden det tok for at han sovnet, det måtte ikke komme noe særlig lyd eller forstyrrelse for at hele prosessen gikk i d.ss.

Det varte bare en periode, han var egentlig grei å legge til 2,5 år og etter at han passerte 3-3,5 år har vi ikke hatt problemer igjen.

Men det føles uendelig mens det varer for det.

Anonymous poster hash: ab93e...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...