Gå til innhold

Noen som har barn i sfo 4 klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er dette?

Vurderer sfo fullt evt 3 dager neste år. Barnet har oppmerksomhetssvansker så stoler ikke helt på hjemme alene situasjonen.

Anonymous poster hash: 26347...51d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har :)

En god del 4.klassinger på SFO her

Anonymous poster hash: e4192...d6c

Skrevet

Hvor vanlig det er kommer nok ann på tilbudet på SFO. Har inntrykk at på mange skoler er det få som går i 4. Klasse. På vår skole gikk de fleste på AKS i 4.klasse og de har til og med oppretter tilbud for 5. og 6. klasse da disse ikke ville slutte. Masse tilbud som klatring, ridning, dans osv.

Skrevet

Det varierer veldig fra skole og fra vennegjeng til vennegjeng. Hos oss er det ikke mange 4.klassinger som har sfo, men noen er det og jeg vet at de fleste av de som går der også har vennegjengen sin der. På andre skoler jeg har hørt om, har nesten alle i 4.klasse sfo fordi det er så mye å finne på der.

Jeg ville undersøkt hvordan det er hos dere og hørt med venners foreldre hvordan de skal gjøre det.

Anonymous poster hash: dca4c...fed
Skrevet

Her er det ingen 4.klassinger på sfo, de fleste slutter i løpet av 3.klasse. Det er nok store lokale forskjeller på dette.

Anonymous poster hash: 92ab9...ba6
Skrevet

På skolen vår er det vanlig å ha litt redusert plass på SFO da barnet er i 4kl fordi da er de SFO russ, de har svømming to ganger i måneden og en del andre kule, morsomme utflukter og prosjekter slik at de holder på barna det ekstra året.

Anonymous poster hash: 0225d...83c

Skrevet

Det er ikke en bra sfo, men barnet mitt trives pga vennene går der, og barnet har adhd å trenger mye utfoldelse og aktivitet. Kan bli lange dager om barnet skal hjem kl 12.30 etter skolen hver dag....

Vet at noen av vennenne slutter i 4 klasse neste år, men vet ikke om alle...

Nå i år går 80% av klassen der full eller deltid...

HI

Skrevet

Her går litt over halvparten av elevene på sfo i 4.klasse.

Anonymous poster hash: df32f...b72

Skrevet

Det er ikke en bra sfo, men barnet mitt trives pga vennene går der, og barnet har adhd å trenger mye utfoldelse og aktivitet. Kan bli lange dager om barnet skal hjem kl 12.30 etter skolen hver dag....

Vet at noen av vennenne slutter i 4 klasse neste år, men vet ikke om alle...

Nå i år går 80% av klassen der full eller deltid...

HI

Hvorfor har de så få timer?

Her går de på skolen til 14.10 to dager i uken, to dager til 13.20 og fredager til 12.20. Bruker fort 15-20 min på å gå hjem så det er ikke lenge de må være alene hjemme.

Anonymous poster hash: 92ab9...ba6

Skrevet

Her har veldig mange falt av sfo allerede nå i november i 3.klasse. Tipper på enda færre i fjerde.

Du kan jo se an til våren?

Anonymous poster hash: 4551d...a86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...