Gå til innhold

Dere som har Vaskehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ordnet oss med vaskehjelp som skal komme i morgen. Dette er helt nytt for oss. Har du noen tips til hva vi bør enes om den første gangen? Er det noe dere gjorde eller ikke gjorde ved oppstart? Sjekket dere vaskingen underveis, hvilke vaskemiddel og kluter de bruker?

Vi ser virkelig frem til å få litt hjelp i huset. :)

Anonymous poster hash: aa3a8...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun sa hvilke vaskemidler og kluter hun vill ha, og sier ifra når det er tomt.

Gikk igjennom huset og sa hva vi ville at skulle bli vasket og dersom hun tok vinduene vasket hun bare nede osv.

Korrespondansen gikk på sms.

Skrevet

Gå gjennom huset og fortell hva du forventer.Hva er dine standard mtp støvtørking, støvsuging, skrubbing av dusj o.l. Si tydelig fra om du f.eks. ikke vil at hun skal vaske parketten med vann.

Skrevet

Hun kom innom før første vaskedag, gikk gjennom huset sammen og avtalte hva som skulle vaskes. Vi avtalte at hun ikke skulle rydde, bare vaske. Hun skifter på alle sengene mens hun er her, og setter på maskinen. Første gang hun vasket var det som å komme inn på et hotellrom. Alt var skinnende rent. Har alltid vært hygienisk og vasket, men hun hun tar kaka :)

Hun kjøper selv inn vaskemiddel når det blir tomt, og legger ved kvittering. Vi har veldig stort hus og hun er her hver uke, 6 timer hver gang (4 bad blant annet). Hun kommer på faste dager, til faste tider. Vi legger ut nøkkel hvis ikke vi er hjemme. Gled dere! Vi har fått et nytt liv etter at hun startet, krangler jo nesten aldri lenger, og det er alltid rent og mye mer tid til å rydde i dybden, i skap og skuffer Osv, når alt annet er rent og ryddig. Ungene rydder rommene sine dagen før hun kommer, og det har blitt vår faste ryddedag. Alt av klær sorteres, gamle aviser Osv, og vasker kjøleskapet. Så er alt klart for en ny uke :)

Anonymous poster hash: 114cd...9df

Skrevet

Hun kom hjem til meg en kveld og så hva hun skulle gjøre.

Hun bruker mine kluter og vaskepulver og gir beskjed når det er tomt. Hun kommer når jeg ber så sant det passer.

Hun har egen nøkkel.

Jeg rydder litt opp fra gulvet. Rot og slik. Setter ikke opp vanlige ting.

Etter at vi fikk hund må hun nok komme hver uke. Før var det 2-3 uker i mellom alt etter hvor dårlig jeg har vært.

Skrevet

Takk for tipsene! :)

Hun sa at hun hadde alt av utstyr med seg, inkl i prisen. Egentlig så kunne jeg tenke meg at jeg la frem kluter og vaskemiddel. Er litt redd for at samme klut brukes overalt... ;)

Hi

Anonymous poster hash: aa3a8...c5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...