Gå til innhold

Er det noen som går julebukk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det var så koselig å gå julebukk da vi var små, men ser veldig lite av det nå til dags. Hvordan er det hos dere?

Og er det mulig å forsøke å gjeninnføre tradisjonen i boligområdet vårt, eller er tradisjonen så avlegs av folk bare kommer til å se rart på ungene når de banker på i romjula?

Anonymous poster hash: 8af56...ba2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi mange som går på nyttårsaften, men ja. Det var flere for 10-15 år siden

Anonymous poster hash: d0a36...011

Skrevet

Her går barna "omvendt julebukk".

De kler seg som engler eller nisser, går på dørene og synger og deler ut pepperkaker til naboene :)

Det syns naboene er veldig koselig :)

Anonymous poster hash: 42ec6...c00

Skrevet

Her går barna "omvendt julebukk".

De kler seg som engler eller nisser, går på dørene og synger og deler ut pepperkaker til naboene :)

Det syns naboene er veldig koselig :)

Anonymous poster hash: 42ec6...c00

Det var en fin tradisjon. :)

Anonymous poster hash: 8af56...ba2

Skrevet

Vi bor i Bergen og her er det vanlig å gå på nyttårsaften. Da er det mange barn i alle aldre som synger julesanger, kler seg ut og får snop. Synes det er kjempekjekt og ungene mine elsker det :)

Anonymous poster hash: f593a...4be

Skrevet

Her er det ingen. Mine barn har gjort det av og til, ikke hvert år, og da blir naboene helt rørt og ungene drukner nærmest i godteri og kaker... Det er mange som skriver på Facebook i oktober "ja til julebukk, nei til Halloween" men når romjula kommer går ikke ungene deres julebukk lell...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...