Gå til innhold

hvilke konflikter har du ofte med din mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det hans humørsvingninger, han synes jeg er rotete... Han ser ikke at jeg har barna mye mer enn han... Bl.a. Hos dere?

Anonymous poster hash: 629ef...91e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er konfliktsjy, men i hodet mitt er det stort sett bare han som er vanskelig og lat, men jeg har gitt opp å ta opp ting, har mistet troen på at det blir bedre.

Skikkelig vanskelig å være kritisk til seg selv, for jeg har helt klart også en del "feil".

Anonymous poster hash: a1a38...179
Skrevet

Barneoppdragelse, han synes jeg er litt for streng og jeg synes han er litt for ettergivende. Jobber med det, og vi støtter hverandre foran barna.

Har egentlig ikke så mange ting jeg ønsker å endre på hos han, han er en veldig snill og omsorgsfull mann. Han kunne kanskje unngått å snakke negativt om jobben sin under middagen. Han driver for seg selv, og gjør det veldig bra, men nevner oftere utfordringer enn positive ting med jobben sin. Det irriterer meg litt.

Han mener jeg kunne endret meg med å være flinkere til å stå opp på morgenen. Han står opp 90% med barna. Men han er morgenfugl og elsker morgenene med barna. Jeg elsker å sove :)

Anonymous poster hash: 4152c...290

Skrevet

Jeg synes han roter og engasjerer seg for lite i det som skjer rundt han.

Han synes jeg klager for mye og at jeg bruker for mye penger.

Anonymous poster hash: 43fcd...efd

Skrevet

-Jeg streng, han ettergivende. Prøver å støtte hverandre, men blir smådiskusjoner av det.

-Logistikk

-Morgengrettenhet.

Anonymous poster hash: 71926...576
Skrevet

Ja, også er han treig. TREIG. Kommer for sent til ALT. Jeg blir seriøst gal.

Anonymous poster hash: 71926...576
Skrevet

Han syns jeg bidrar for lite i oppussingen.

Jeg personlig forstår ikke hvorfor han starter på et nytt rom 6 uker Før jeg har mine tre siste eksamener i videreutdanningen. I tillegg har jeg et barn som jeg har full omsorg for og jeg tar alt av husarbeid siden jeg jobber 50 % ved siden av studiene.

Vi krangler også mye om penger. Han syns det er greit å bruke masse penger på tvers, anlegg osv. Men det skal spares inn på mat og opplevelser. Så kjøleskapet vårt ser ut som vi lever under fattiggrensa til enhver tid. Skapene er nesten tomme for tørrvarer.

Vi tar oss aldri råd til kino,bowling,spise ute,svømmehall osv. Hender jeg tar med barnet på dette vis jeg har klart å lure noe penger unna. Men som regel får 100 % av min inntekt til huslån og regninger og da har han full kontroll på diverse utgifter og jeg er da blakk samme dag som lønningen kom fordi alt ble trukket.

Anonymous poster hash: fc040...b7c

Skrevet

Det har vel ikke vært direkte konflikter, bare smågrums som gjør meg irritert. Tidligere var det at han tok på seg alt for mye jobbing om sommeren, det har blitt litt bedre, og jeg har blitt vant til det. Så er det kosthold. Han er mye nøyere enn meg når det kommer til sunn mat/lavkarbo. Så han klager når det blir for mye av "det gode" eller for lite grønnsaker, og jeg blir irritert fordi det ikke er så veldig lett å klekke ut ideer til mat som fungerer for hele familien. I tillegg har vi dette med møbler. Jeg vil gjerne kjøpe nye møbler langt oftere enn han mener er nødvendig, jeg er i grunnen enig, men det hadde vært deilig om han lot meg kjøpe alt jeg hadde lyst på. Småinteriør som vaser, lamper, puter, sengetøy, såpepumper o.l. legger han seg ikke opp i, og legger knapt nok merke til. så jeg tar det igjen der. 

Skrevet

Jeg synes familien hans mangler antenner på når det passer og ikke, og at de derfor presser seg på veldig ofte. Det går ikke en helg uten at de vil på besøk eller vil at vi skal komme til dem.

Han blir jo stående mellom barken og veden, men det blir alltid krangling.

Anonymous poster hash: eff10...cf0

Skrevet

Fordeling av husarbeid og plikter! Han må påminnes alt, og jeg må være arbeidsleder å få han i gang.. Ork

Anonymous poster hash: f649e...c69

Skrevet

Skal vi seee...

1. Jeg vil ha sex en gang i uka i hvert fall, han vil ikke ha sex i det hele tatt

2. Barneoppdragelse og det å være engasjert i barna - han mener at barna ikke trenger å gå på fritidsaktiviteter for eksempel

3. Penger - han tjener mye mindre enn meg og bruker mye penger på tull. Men klarer ikke å innrømme det

4. Familien hans - halve familien hater meg og det er kun det siste året han har begynt å ta mitt parti

5. Husarbeid - mannen er oppdratt til å ikke delta i husarbeidet, og dette er ganske hyppig grunn til konflikter her

Anonymous poster hash: bd1e8...7d1
Skrevet

Vi er aldri enige i helsespørsmål, slik som vaksiner, når skal barnet få stikkpille, osv. Ikke få ganger jeg har "lurt" en stikkpille i et febersykt barn, og da mener jeg lurt mannen, ikke barnet.

Anonymous poster hash: cb776...f66
Skrevet

Rydding! Han syns ikke jeg rydder nok, og jeg mener han godt kan rydde mer enn meg siden det aller meste når det gjelder det praktiske med barna og organisering faller på meg.

Og av og til sex, han vil ha veldig ofte, mens jeg nesten ikke har sovet en hel natt på snart 3 år. Så jeg foretrekker søvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...