Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Min søster på knapt 20 år fant seg en kjæreste på nesten 40 som hadde to barn fra før. Han og mor har barna 50/50 og bor bare 10 min unna hverandre. Etter litt flyttet min søster sammen med faren. Problemet er at jeg synes hun tar så alt for mye plass, og jeg synes han lar henne gjøre det på bekostning av mor. Hver gang vi er sammen med dem er det klaging over mor, kritikk og hun gjør aldri noen ting bra nok. Jeg kjenner til mor godt for vi bor i samme område og har møttes i mange sammenhenger selv om vi ikke er personlig venninner, og hun er en veldig søt og hyggelig dame. Min søster blir værre og værre.... Nå sist kom hun med noen ganske krasse uttalelser om at mor hadde lovt det ene barnet å begynne på en fritidsaktivitet, men det ville ikke min søster og samboer for da måtte jo de følge opp når barna var hos dem og det ville de ikke. Samtidig sa hun at de hadde sagt at barna skulle begynne på xxxxxx og det måtte mor bare forholde seg til. Videre er det konstant klaging over at mor har andre rutiner enn dem og gjør ting på en litt annen måte, og det synes de er fælt for de mener hun må gjøre ting helt likt som dem for hennes rutiner passer ikke for dem (min søster og "mann"). Min søster kaprer alt av store ting, som at HUN arrangerer barnebursdager før mor får sjansen, HUN skal være med på skolearrangementer, HUN står på kontaktlista, og nå som det skal være juleavslutning skal HUN være med og mor har ikke fått spørsmål engang. De klager over at mor ikke gjør leksene bra nok, men selv glemmer de stadig leksene og får ikke med seg beskjeder. Jeg kunne tatt opp mange flere eksempler. Synes det er så ille at min søster oppfører seg på denne måten og har begynt å få så avsmak av måten de omtaler mor på og at de selv synes de har så mye mer rett på barna enn henne.... Vet at de flere ganger har oppsøkt mor og kjeftet på henne for div ting. Mor blir jo sint og lei seg, men holder seg samlet så ikke barna lider under det. Synes det hele er så ille og så kvalmt gjort av min søster..... Mannen er en tøffel uten like og lar min søster styre butikken. Anonymous poster hash: 19014...857
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Og du sier ingenting? Jeg hadde skjelt ut min søster etter noter, og virkelig gitt henne inn. Hun går langt over streken, og den "mannen" er en fordømt tøffel som fortjener femti spark i ræva og en omgang juling. Anonymous poster hash: 987fe...0f7
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Din søster høres utrolig usikker ut. Det er uansett ikke din oppgave å si/gjøre noe. Mor må da stå opp for egne rettigheter. Jeg ville vel spurt om det var min søster om hvorfor hun oppfører seg slik i håp om å vekke henne. Men 20 år og usikker stemor, tror ikke du klarer vekke henne. Anonymous poster hash: 24b24...2bc
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Og du sier ingenting? Jeg hadde skjelt ut min søster etter noter, og virkelig gitt henne inn. Hun går langt over streken, og den "mannen" er en fordømt tøffel som fortjener femti spark i ræva og en omgang juling. Anonymous poster hash: 987fe...0f7 Tro meg, jeg har prøvd å snakke med henne om dette, men hun klikker i vinkel og blir max aggressiv om noen sier noe til henne hun ikke liker. Jeg fikk så ørene flagret her om dagen fordi jeg sa fra at hun kanskje ikke bør drikke alkohol når hun er gravid... Det har virkelig ikke noe for seg å kjefte på henne for noe, eller si noe til henne for hun tar det ikke til seg. Resultatet er bare at hun blir rasende og lager dårlig stemning i familien en god stund etterpå. HI Anonymous poster hash: 19014...857
Gjest Julia1984 Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Ta kontakt med mor og vis at du er hennes venn/støttespiller. Det hadde jeg satt pris på hadde jeg vært i hennes situasjon
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Ta kontakt med mor og vis at du er hennes venn/støttespiller. Det hadde jeg satt pris på hadde jeg vært i hennes situasjon God ide! Det hjelper veldig å se at andre ser situasjonen på samme måte som en selv. Det kan gi mye styrke. Anonymous poster hash: 6b7e0...b0d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Det med alkoholen og graviditet hadde jeg virkelig ikke gitt meg på. Selv om det skaper ulage i familien litt. Ett barns liv går foran drittungeoppførselen til en forvokst fjortis! Hadde gitt henne en real oppvekker ang alkohol og baby, samt slengt på at måten hun oppfører seg mot barnas mor er totalt uakseptabelt. Om ho blir sur får hun virkelig bare bli det! Hvilken rett har hun til å oppføre seg slik mot en annen mor (hadde hun likt at noen andre gjorde slik mot henne??) og hun utsetter jo sitt eget barn for fare (grensen for hvor mye/lite alkohol ett foster tåler vet ingen, derfor anbefales totalt avhold). Ville også kontaktet helsestasjonen og lege ang alkohol og be de banke litt vett i pappen på jenta. Anonymous poster hash: 6f047...3b5
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Jeg hadde blitt venn med denne moren, overbevist henne om at 50\50 var en dårlig løsning og at hun burde ha barna mer.. Hadde så overbevist søsteren om det samme, at de slapp å ha barna så mye. For barnas del! Sånn at de slipper en slik stemor. Stakkars mor! Anonymous poster hash: c48bd...107
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 For ei drittkjerring!!! Anonymous poster hash: b8ff2...e88
prekæs Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Hun driter seg ut og de fleste gjennomskuer en jentunge som kommer med slike kommentarer og det at en 40 år gammel mann finner seg en veslevoksen jentunge sier temmelig mye om han og.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Stakkars barn som jevnlig må oppleve at mor ikke er viktig, at hun degraderes og at hun ikke er god nok Kan skrive mye om din søster, men jeg mener at far til barna må ta tak i dette. Fy for en fyr som godtar at barnas mor blir omtalt slik og ekskludert. (hadde for ordens skyld ment det samme om det var en stefar som gjorde slikt mot barnas far og barnas mor ikke tok grep) Anonymous poster hash: fc010...96c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Hvor gamle er barna? Kanskje de ønsker å bo mer hos mor? Mor burde få til et møte på fvk med kun far. Anonymous poster hash: 47b01...760
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Din søster er eit barn og reagerer derfor som eit sjalu og egosentrisk barn. 20 åringar kan jo faktisk og ALT, ein eigenskap ein desverre veks av seg;). At mannen er ein tøffel vel, han er vel kanskje bitter på eksen og har fått ei gåvepakke av ein 20 åring som kjærast, for ho svelger vel alt han meiner om eksen sin rått. Så joda, søstra di er umogen, men det er far som sitt med ansvaret her. han legg nok opp til at det skal vere slik. Anonymous poster hash: de72b...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå