Gå til innhold

"Pappa tok bilde av rompa mi"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette fortalte 6 åringen min meg på morningen i dag...

Holdt på å sette kaffen i vranga å vel så det :(

Vi hadde god tid, satt i sofaen og koste oss. Tok masse bilder både sammen og av bare henne. Plutselig fortalte hun dette.

Jeg fikk helt sjokk!

Spurte hvor han hadde gjort det, hun svarte han hadde gjort det i stua mens jeg var borte. Det hadde skjedd uka før.

Han hadde bedt henne kle av seg også hadde han tatt bilde av rompa hennes. Jeg dobbelt sjekket at det ikke var foran, men hun sa hun bare hadde stått rett opp og ned mens han tok bilde av rompa.

Jeg prøvde hardt å ikke reagere så veldig foran henne, men kjente jeg ble uvel. Tenke det var best å ikke spørre henne om noe mer før jeg hadde fått snakket med noen som har peiling.

Så ler hun, ser på meg og sier " Det er ikke sant mamma, jeg bare fant på alt sammen! "

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke og tro nå. :\

Finner en 6 åring på slike ting??

Har jo mer lyst til å ha en 6 åring med frodig fantasi, enn alternativet...

Herregud, hvordan finner jeg ut av dette???

Kan jo ikke akkurat spørre samboeren rett ut om han tok bilde heller!?!?

Anonymous poster hash: b5999...3ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke sjekke mobilen hans da? Si at du vil se på bildene hans.... Det kan jo ha vært et lignende scenario som dere har med å ta masse bilder.... Far og datter herjer imens far tar noen bilder, 6 åringen gjør seg til og far sier; " Liiise stå stille da, nå får jeg jo bare bildet av rompa di, he he" også er det bare kjeeempe gøy for 6 åringen og hun hang seg opp i det ;) ?

Selvfølgelig dobbelsjekk, men bare sier at du ikke trenger å tenke det verste med en gang..

Skrevet

Hjelpes... Nei, hvirdan skal man tolke d?!

Er hun en tøysejente? D er første tanke...

Så tenker jeg: kan hun ha lagt merke til ansiktsuttrykket ditt, for så å huske på at faren hadde sagt at mor ikke måtte få vite..?.. Dermed 'dekket' hun over, med tøys..?

Her er d lett å fantasere seg langt ut på viddene!! Samtidig så kan d jo ikke godtas dersom d ER sant! Vanskelig....

Så, HVA skal du gjøre??? Hmmm... si d... Angrep løser sjelden noen ting..

Hva om du sier til far: "vet du hva 'Kari' sa i dag, holdt på å tisse meg ut (hahahahaha), hun sa....." Så ser du nøye på ansikt og kroppsspråk hvordan han reagerer...

Jeg vet rett og slett ikke! Unger sier jo så mye rart også...

Vi hadde ei jente i bhg som sa: "pappa tisset på tissen min" Litt bakoversveis!

Ped. nevnte d forsiktig for mora, som brast i latter. Jenta hadde tisset på do, og faren tisset etterpå uten at han skyldte ned først... ;)

Anonymous poster hash: a43e2...acf

Skrevet

Har hun kanskje lært på skolen at man ikke må la andre ta bilder av de uten klær? Vet de pratet om slikt på skolen men mente de var litt eldre.

En annen ting. Kanskje hun har hatt et merke/utslett som mannenvar usikker på og tok bilde av for å vise deg?

Og JA, barn kan fint finne på å skrøne om slikt. Eller trekke ting ut av sammenheng slik at det virker verre.

Min niese lekte med sin fetter (han er tre år eldre) og i leken faller de og fetter faller oppå min niese.

Etterpå har hun sagt flere ganger at ***** tok HARDT på tissen hennes. Hadde jeg ikke sett fallet og at det var der han tok seg for er det fort gjort å trekke stygge konklusjoner.

Det beste er å spørre mannen direkte.

Anonymous poster hash: fa90f...2d4

Skrevet

Du må jo nesten snakke med samboeren din om det da, se hvordan han reagerer. Prøv å sjekk bildene, se hva du finner. Min jente har en tendens til å dra ting litt ut av sammenheng, legge på litt osv. Hadde hun sagt dette så ville jeg tenkt at det lå en logisk forklaring bak, som at hun var i full aktivitet og plutselig var det bare rompa som ble med på bildet. Kanskje hun hadde dratt ned buksa "på gøy" for å vise frem rompa mens pappaen holdt på å ta bilder, og kanskje han da hadde sagt at han kan jo ikke ta bilde av rompa uten klær, hva vil mamma si da osv. Mitt barn har sagt til meg (og pappaen) at en av oss har dyttet eller slått feks, fordi hun vet at det ikke er lov. Da har situasjonen kanskje vært den at vi har kommet borti henne eller puffer henne unna for å unngå at hun har slått oss eller ødelagt ting osv. Hun er litt yngre enn barnet ditt da.

Anonymous poster hash: b6da5...640

Skrevet

Jo, vet du hva, det hadde jeg spurt mannen rett ut om. "Gi meg tlf din, xxx sa du hadde tatt bilde av henne da jeg var borte og jeg vil se dem".

Anonymous poster hash: 54327...10e

Skrevet

Min unge er veldig opptatt av tisselur, rumpe, +++. Hun er snart 6 år, lært sånn i barnehagen! Så jeg tror hvor enn grotesk det høres ut, at det er noe hun også kunne sagt. Men spør samboeren din, såklart! Man skal og bør ta slikt alvorlig. 

Anonymous poster hash: 3356d...f28
Skrevet

Oi, den er ikke lett. Hun er jo midt i den villeste fantasialderen. Tror jeg ville tatt det opp med samboeren. Hvis det ikke er sant må han få mulighet til å forklare seg. Hvis det er sant, så vil du gi han tydelig signal om at du vet og at du følger med. Han vil neppe innrømme det om han har uærlige hensikter. Og så prøver du ved en riktig anledning å snakke med jenta di om:

1. Det er ikke lov å lyge om sånne ting

2. At hun bestemmer over egen kropp. At hvis noen har lyst å ta bilde av rompa eller tissen så må hun si nei, for det er privat og hun bestemmer over kroppen sin. Jeg har tro på at dette er beste måte å forebygge overgrep.

Og så tror jeg at jeg ville lagt det bak meg. Ikke la noe sånt spise deg og parforholdet opp.

Anonymous poster hash: 46a09...7f1

Skrevet

Her er det mange som tenker at du skal tro det beste og at barnet bare fantaserer eller tar ting ut av sammenheng. Det kan jo godt hende hun gjør det, men det kan man ikke vite. Ville IKKE tatt det opp med pappaen enda. Fordi det kan hende hun sa at det har skejdd mindre enn det som faktisk har skjedd og at hun ville sjekke din reaksjon. Kanskje pappaen har sagt det er en hemlighet, og at han vil presse henne mer på å holde det hemmelig om du sier noe. Ville absolutt snakket med noen som kan litt om dette, så vet du hvordan du burde gå frem for å finne ut sannheten. De kan hjelpe deg med hvordan du bør snakke med dattera di (for å ikke legge ord i munnen på henne, men få henne til å fortelle om det er noe), for å se etter tegn.

Jeg personlig ville investert i skulte kameraer... vet det er dårlig gjort å mistenke noen for å ha slike tanker om barn, men ville ikke stolt på noen når det gjaldt barna mine

Anonymous poster hash: 238c1...3ce
Skrevet

IKKE ta det opp med pappaen før du vet noe mer. Er selv barnevernpedagog og vet at dette kan gjøre at evt overgrep senere vil bli enda mer vanskelig å oppdage 

Anonymous poster hash: 238c1...3ce
Skrevet

Tilliten i forholdet deres har allerede fått seg en knekk, det er sådd en tvil i deg. Dessuten er vi nesten alle veldig redde for overgrep, vi blir jo stadig fortalt at overgrep skjer, alle kan være en overgriper også den du minst tror. 

Jeg tror ikke at min mann er en overgriper, jeg har heller ingen grunn til å tro at min mann er en overgriper. Jeg har ikke engang en slik kommentar eller noe i barnas oppførsel som kan indikere at deres far er en overgriper, jeg tror det heller ikke, men jeg utelukker ikke muligheten. Jeg aner heller ikke hva jeg skulle gjort om jeg fikk noen indikasjoner, det måtte jeg eventuelt tatt stilling til der og da. 

Jeg tenker at du kjenner din mann, du kjenner ditt forhold til han, og hans forhold til barna. Mest sannsynlig er det bare tulling, eller misforståeleser. Men det gnager deg allerede, og det kommer til å fortsette å gnage deg. 

Så hva gjør du? Du kan sette opp kamera, eller lyd overvåkning, du må være klar over at det er straffbart, men det gjelder jo kun om du blir tatt. Du kan også hindre at de er alene, med alltid å passe på å være tilstede, og rett og slett hundre mulighet for overgrep. Så ser du hvordan far og barn takler det, er det endringer i oppførsel på noen av de, blir du presset av din mann til å holde deg unna, sterkt oppfordret til å la dem være alene, da er det større grunn til å være på vakt. 

Men igjen vil jeg si at det er mest sannsynlig at det ikke er noe som har skjedd, da de fleste nemlig ikke er overgripere. 

Anonymous poster hash: f965c...743
Skrevet

Sjekk ut, men her sa jenta vår det samme. Dette var fordi hun hadde utslett på rompa og pappaen tok med bildet til legn da han likevel skulle dit. Er nok mest sannsynlig veldig uskyldig..

Skrevet

Barn synes tiss og rumpe er kjempe gøy. Dere var i en setting hvor du tok masse bilder av henne. Ikke veldig søkt at hun da fant på at pappa tok bilder av rumpa. Hun syntes sikkert det var gøy selv og hadde nok regnet med at du også syntes det var gøy. 

I bhg hører man mye værre ting. "ta tissen i rompa" og sånn..... jo mer "tiss, rumpe, bæsj osv" man får inn i samme setning jo bedre. 

Anonymous poster hash: cc692...bdf
Skrevet

Jo, vet du hva, det hadde jeg spurt mannen rett ut om. "Gi meg tlf din, xxx sa du hadde tatt bilde av henne da jeg var borte og jeg vil se dem".

Anonymous poster hash: 54327...10e

Jeg synes det ligger en ganske sterk anklage i luften i den formuleringen du foreslår. Hva hvis det hadde vært omvendt? At mannen din kom og anklagde deg for pedofili på bakgrunn av en eneste kommentar? At du var en fantastisk mamma som aldri ville gjort ungene noe vondt betydde plutselig ingenting? En eneste kommentar og du var redusert til en pedofil i din manns hode? Jeg ville blitt knust om det var alt som skulle til før mannen trodde jeg misbrukte barna våre. 

HI, hvis du er usikker ville jeg heller nevnt det, litt lattermildt, og sett an reaksjonen. 

Skrevet

Jeg tok bilde av rompa til gutten min (5 år) forleden dag fordi han har en merkelig hvit flekk der bak, som kommer og går, og ville ha bilde for å vise det til legen. Kanskje mannen din har gjort noe liknende?

Anonymous poster hash: ba12f...897
Skrevet

Det er en vanskelig sak å ta stilling til. Ei heller skal det kostes under teppet. MAN vet aldri.

Selv hadde jeg tatt kontakt med fagpersonell som kan fortelle deg hvordan du skal ta det opp både med mannen din og datteren din.

Man skal ikke la alt gå for god tro.

Jeg ble seksuelt misbrukt som barn. Startet i 6 års alderen. Aldri om min familie kunne ha gjettet det, og min verste skrekk som liten jente var at ingen skulle tro meg om jeg fortalte. Den frykten var verre enn overgrepene i seg selv.

10 år senere har jeg fått snakket om det, men jeg vil bare poengtere at uansett hvor uskyldig det er om det faktisk skjer så er det svært ødeleggende for det barnet som opplever det.

Ta det forsiktig HI men ikke bruk lang tid!

Anonymous poster hash: e05eb...aef
Skrevet

Fikk jeg snakket om det mener jeg AB 12,44.

Anonymous poster hash: e05eb...aef
Skrevet

Har du funnet ut noe mer HI?

Anonymous poster hash: eb4ac...872

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...