Gå til innhold

2014 - året med mange utfordringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver mitt første anonyme innlegg siden det har bygget seg opp mye frustrasjon de siste månedene, og jeg har ikke noen å dele dette med. 

Giftet meg for 1.5 år siden, og jeg har en sønn fra tidligere samboerskap. Var alene  med sønnen min fra han var 1 til han var 4 (fullt foreldreansvar), og har gått gjennom mye forskjellig på denne tiden. Han ble mobbet på skolen fra 1-3 klasse, og vi bestemte oss da for å flytte til Vestlandet fordi nok var nok (på slutten av skoleåret). Sønnen min er under utredninger, men de har informert oss om at det mest sannsynligvis er aspergers. Etter 3 år med utredninger på Østlandet fikk vi endelig god hjelp her på Vestlandet. Vi har hatt altfor mange episoder hvor han slår, sparker og biter oss og mannen min har gjentatte ganger sagt at han vil flytte fra oss (i frustrasjon). Han isolerer seg selv i sin egen verden, og sliter med jevnaldrende. Går bedre nå på ny skole og mannen min og jeg er på foreldrekurs for å se hvordan vi kan hjelpe han enda mer (så og si alt er tilrettelagt hjemme så det er fristedet hans). Alle lekser er kuttet så det er i det minste noe positivt i 2014.

Vi har forsøkt å få barn i 1.5 år nå, og jeg ble gravid i september. I oktober hadde jeg en spontanabort... Satt her på jobb helt knust, men dro aldri herfra. Ingen spurte hvordan jeg hadde det selv om jeg satt der i tårer i et par dager Hadde så lyst til å fortelle sjefen min hvorfor jeg var så fraværende, men fikk meg bare rett og slett ikke til å si noe. Mannen min bare bodde på jobb, og jeg var veldig alene. Han hadde ikke vært så positiv fra begynnelsen av heller, men han varmet opp til tanken og hadde allerede begynt å tenke barnevogn. Fikk til slutt time hos gyn pol nå i begynnelsen av måneden (sto på venteliste siden april) for ufrivillig barnløshet og utredning for sjelden mens. Hun mente da at det så ut som jeg hadde pcos på ene egglederen og tok da blant annet celleprøve. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne bli henvist over til Trondheim hvis blodprøvene viste visse ting og tang. Fikk tilbake svaret på celleprøven i går, og der sto det at jeg hadde celleforandring grad 3(graderes 1-3 etter alvorligheten hvorav 3 er mest alvorlig), og at de skal ta biopsi av livmormunnen i slutten av januar. Før det er det 2 ganger med mange blodprøver som jeg må gjennomgå. Det betyr jo ikke at det er kreft eller forstadiet til kreft, men det får jeg vel vite tidlig februar tenker jeg. Tenkte litt at jeg ikke fortjente å få det svaret der nå. Har gjennomgått nok nå for en stund...

På toppen av kransekaka sendte moren min meg en mail for et par måneder siden hvor hun proklamerte at hun hadde funnet seg en kjæreste - en dame sådan- og hadde flyttet fra pappa. De hadde vært gift i over 36 år og sammen lenge før det. Pappa, på sin side, proklamerte i går kveld at han hadde funnet seg en dame. Mamma hadde da vært utro mot han i ett års tid, og flyttet ut dagen etter at hun fortalte yngste broren min at hun og pappa skulle skilles. Vi andre 3 søsknene fikk bare beskjed på mail. Gleder meg absolutt ikke helt til jul hjemme i år nei...

Jeg skal være takknemlig for følgende i 2014:

1) Vi bygger hus (selv med alt det stresset det medfører blir det bra til slutt)

2) Vi er så heldige at vi har svigers i nærheten og at sønnen min er så glad i dem og vice versa.

3) Mobbingen har stoppet for sønnen min, og han får endelig hjelp til sykdommen.

4) Jeg har en jobb og en mann å gå til - jeg er ikke alene. Selv om mannen min bor på jobb store deler av året, så er han hjemme i helgene og mange av kveldene. Sønnen min er glad i han og ser opp til han. Etter at mannen min og jeg var på foreldrekurs har han nå fått opp øynene for at sønnen min virkelig har en sykdom og har utfordringer, og det har ført til mer tålmodighet nå som han har innsett at det ikke bare er trass og særheter.

Jeg krysser fingrene, og håper på en 2015 med mer lykke, flere smil, fornøyd mann og barn, forhåpentligvis en liten en i løpet av året, et nytt hus og forhåpentligvis mindre frustrasjoner og tårer.

Anonymous poster hash: 77539...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, en god klem til deg! Skjønner det har vært et vanskelig og frustrerende år.

Håper 2015 blir et bedre år for deg, mest sannsynlig blir det det :) Et nytt år med nye muligheter og forhåpentligvis en graviditet som ikke ender i SA. <3

Anonymous poster hash: 65386...3d9

Skrevet

Stor klem til deg! Du har opplevd mer dette året enn jeg har opplevd hele livet. Håper det går bedre fra nå av :)

Anonymous poster hash: 892b4...0e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...