mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Her har vi hatt hele ... Gutten har egne lekser så vet ikke om han har den samme takten som resten av klassen
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Ferdig med 1- til 5-gangen. Nå er det dividering, så regner jeg med at resten av gangetabellen følger etter det igjen. Anonymous poster hash: 5c093...1c5
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Ja. Anonymous poster hash: fcfc2...4e3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Ferdig med 1- til 5-gangen. Nå er det dividering, så regner jeg med at resten av gangetabellen følger etter det igjen. Anonymous poster hash: 5c093...1c5 Her også Men jeg syns de går litt fort fram. De begynte med ganging og deling i oktober, nå regner de det m, dm, cm osv.. Hu mor er elendig i matte, så jeg begynner å bli stressa for å ikke klare å hjelpe med lekser snart Anonymous poster hash: 07e1d...ab1
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Godt i gang med gangetabellen. Akkurat nå er det divisering. Tatt 1-6 gangen, og 10 gangen og har hatt matteprøver hver uke siden høstferien. Anonymous poster hash: 6805a...6f6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #6 Skrevet 26. november 2014 Litt avsporing, men har de lært klokken? Her skal de bli ferdig med kl først i 4 klasse.. Synes det er vel drøyt å bruke så mange år på kl... Anonymous poster hash: d1d86...02c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Her har 3 klassingen begynt med ganging, og klokken er de ferdige med. 4 klassingen holder også på med gangen, og har også nettopp hatt klokken - de repetere en del fra i fjor ser jeg. Anonymous poster hash: 0ea06...424
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Her hadde de også klokken i fjerdetrinn. Læreren var svært overrasket over hvor få som kunne dette på forhånd. Er det ikke normalt å lære barna klokken før de begynner på skolen? Ang gangetabellen så kunne guttene her også den før skolestart, eller husker ikke om de kunne ramse den opp, men var i alle fall trygge på begrepet ganging, og kunne regne seg frem til svarene. Øvet i bilen og i situasjoner med venting. Men de er veldig interessert i matematikk og læring generelt. Anonymous poster hash: 843db...c29
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Litt rart om lærer er i overrasket over at de ikke kan klokken når de begynner på skolen, når det er 3.klasse pensum. Våre 3. Klassinger har ikke begynt med gange enda, hva heter mattebøkene dere har? På skolen vår er det Multi, de har holdt på med pluss og minus med store tall nå, opp til 100 og klokken... I klassen er det mange som sliter med pluss på tallene opp til ti... Kan ikke se at gange er pensum i 3. Klasse jeg altså... Kanskje til våren... Anonymous poster hash: 0f9c1...36a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Litt rart om lærer er i overrasket over at de ikke kan klokken når de begynner på skolen, når det er 3.klasse pensum. Våre 3. Klassinger har ikke begynt med gange enda, hva heter mattebøkene dere har? På skolen vår er det Multi, de har holdt på med pluss og minus med store tall nå, opp til 100 og klokken... I klassen er det mange som sliter med pluss på tallene opp til ti... Kan ikke se at gange er pensum i 3. Klasse jeg altså... Kanskje til våren... Anonymous poster hash: 0f9c1...36a Nei, hun var overrasket over at de ikke kunne klokken i fjerdetrinn. Jeg trodde det var normalt å lære den før de startet på skolen. Hvordan kan de ellers holde avtaler? Har bruker vi også Multi og Abakus, men guttene mine har siden start fulgt matematikken to trinn opp, så jeg har ikke så stor kjennskap til hva som er normalen. Ganging mm tok vi hjemme før skolestart, da de viste stor interesse for å lære. Anonymous poster hash: 843db...c29
LivetErEnLek Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Her har de hatt klokka, både digitalt og vanlig. Gangetabellen har de ikke begynt på enda.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Jenta mi i 3.klasse har hatt klokken både analog og digital, men bare til ti på, fem på osv. De er snart ferdig med 1-5 gangen og 10 gangen. De bruker matemagisk. Anonymous poster hash: 083ef...ce0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Ja, de startet med gangetabeller her for et par uker siden (eller det var da det ble lekser som dreide seg om det iallfall). Anonymous poster hash: bf939...03f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #14 Skrevet 26. november 2014 Som mor til førsteklassing leser jeg tråden med interesse. Har vel egentlig tatt det som en selvfølge at både lette gangestykker, klokke osv er pensum allerede i 1.klasse jeg! (Snupp er ikke råstødig på noe av det, men har jo ganske god peiling) Anonymous poster hash: 8c736...410
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #15 Skrevet 26. november 2014 3. klassing her og. Klokka var nylig tema. Nå er det ganging. Anonymous poster hash: 8d7e5...610
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå