Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #1 Skrevet 26. november 2014 Blir vippet av pinnen hvis feks babyen sutrer mye en dag. Synes det er ubehagelig at tven står på hvis jeg ikke ser på. Kan bli irritert av mye prating. Når det er HELT stille, da slapper jeg av. Flere som har det sånn? Tips til hva jeg kam gjøre? Jeg er redd dette skal hindre meg i å få flere barn. Anonymous poster hash: e8c8e...66d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #2 Skrevet 26. november 2014 Hvor gammel er babyen? Viktig råd: Lytt til hva kroppen sier! Hvis du trenger ro, ta deg tid til ro. Si det til mannen din. La ham ta babyen når det er rom for det. Ikke press deg! Anonymous poster hash: 06298...bc8
Gjest Antarctica Skrevet 26. november 2014 #3 Skrevet 26. november 2014 Skjerme deg selv. Bruk ørepropper. Unngå steder med skrallende akustikk (idrettshaller osv) Ta hørselstest - du kan ha en skade du ikke vet om (f eks begynnende tinnitus) Er følsomheten knytta til stress, trøtthet eller sykdom? Man tåler mindre når man er i underskudd.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #4 Skrevet 26. november 2014 Hvor gammel er babyen? Viktig råd: Lytt til hva kroppen sier! Hvis du trenger ro, ta deg tid til ro. Si det til mannen din. La ham ta babyen når det er rom for det. Ikke press deg! Anonymous poster hash: 06298...bc8 3 mnd, men problemet er mye eldre enn som så. Det gjelder egentlig all lyd. Enten så blir jeg veldig sliten, eller så blir jeg irritert, eller så kobler jeg ut (klarer ikke konsentrere meg). Hi Anonymous poster hash: e8c8e...66d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #5 Skrevet 26. november 2014 Skjerme deg selv. Bruk ørepropper. Unngå steder med skrallende akustikk (idrettshaller osv) Ta hørselstest - du kan ha en skade du ikke vet om (f eks begynnende tinnitus) Er følsomheten knytta til stress, trøtthet eller sykdom? Man tåler mindre når man er i underskudd. Ørepropper! Så enkelt, så lurt. Interessant det du sier om hørsel, for det har skjedd noe. Enkelte ganger hyler det med tynn pipelyd, andre ganger er det akkurat som om en dott tar bort lyden helt i ene øret. Da blir jeg svimmel. Hi Anonymous poster hash: e8c8e...66d
Mrs Procrastination Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Kanskje du er høysensitiv http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/article846257.ece Anonymous poster hash: 432a9...7a3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Er hypersensitiv og veld var for lyder. Blir egentlig bare verre med alderen. Ørepropper driver meg til vanvidd fordi jeg hører kroppens lyder enda bedre. Måten jeg taklet det i babytiden var å sørge for å ha tid for meg selv i rolige omgivelser. Sendte f.eks. mann og baby på trilletur så jeg var alene i det stille huset. Bonusen er at gutten utviklet tidlig et tett forhold til faren. Ellers har vi unngått alt av leker som lager lyd. Og for å kompensere for at jeg ble utsatt for ekstra mye lyd i gråteperiodene, holdte jeg lydnivået på et minimum ellers. Selv om jeg liker å høre på musikk, ble den totalt mengden med lyd en belastning og jeg kuttet veldig på musikk og tv, samt opphold i bråkete omgivelser. Så går det seg til slutt, og babyer blir til barn. Her er vi "heldig", gutten er like var som meg og derfor bråker han forholdsvis lite for et barn. I tillegg misliker han andre barns bråk nokså intenst. Opphold på bråkete steder (f.eks. bursdag på lekeland) har jeg satt utt til min mann. Også ser jeg det positive i det: gutten er jeg er veldig musikalske, vi hører på variert musikk, alt fra metal til klassisk er digg. Vi synger sammen og går på konsert. Vi bare passer på å ha stille tid hver dag så vi kan "slappe av i ørene". Anonymous poster hash: 704ae...075
Anonym bruker Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Jeg har det også sånn, særlig nå som jeg er gravid (er 38 uker nå..) Kan ikke ja på tvn om jeg ikke ser på, samme med musikk. Vil helst bare ha stillhet. Om mannen min spiser når ikke jeg spiser irriterer lyden av spisingen hans meg (den gjorde det litt innimellom før også, men nå som jeg er gravid er det helt ekstremt! Så tenker det kanskje er hormonelt fra min side). Da jeg var student leste jeg alltid med ørepropper for lyden av folk som snufsa og harks, spiste eple eller potetchips(!) på lesesalen irriterte meg og forstyrret meg Anonymous poster hash: 0a6c8...edd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå