Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Jeg skal bytte fastlege da jeg fikk tildelt en jeg ikke ønsket når min forrige lege gikk av med pensjon. Nå ha han jeg ønsker full liste, men jeg vil følge med de dagene listene oppdateres for å se om jeg får 'kapra' en plass. Noen som vet hvilke dato i mnd listene oppdateres? Kan jeg gå til en annen lege (han jeg ønsker) som jobber på samme legesenter enn min nåværende fastlege mens jeg venter på ledig plass? Anonymous poster hash: 7ef2b...55f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Det er ingen fast dato, varierer fra lege til lege og måned til måned. Du kan gå til annen lege om denne er villig til å ta i mot pasienter som ikke står på listen. De fleste er ikke det. Anonymous poster hash: eba9c...a56
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Listene oppdateres den 1. hver måned i hvert fall. Jeg har tidligere fått vite at listen ikke blir oppdatert før en lege har 10 nye plasser ledig, men at det da skjer fortløpende. Vet ikke om dette stemmer, men vet det stemte for halvannet år siden, da jeg ba en pasient av meg sjekke en fastleges lister flere ganger i uken. Dette var ikke i månedsskiftet, og det kom ledige plasser opp andre gang personen sjekket listene. Så for å være helt sikker ville jeg sjekket ofte! (Ellers kan du sikkert ringe helfo eller andre og spørre, så får du sikkert svar.) Anonymous poster hash: 63568...a62
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 Det går an å abonnere på sms varsel når det blir ledig plass der du ønsker. (Om det funker vet jeg ikke enda, har bare ventet ca én mnd) Anonymous poster hash: 3f9c6...6cf
Tjofsen Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Listene oppdateres daglig. Når en lege har 20 ledige plasser på listen sin, vil den åpnes og du kan bytte til denne legen. Har lagt merke til at plassene blir tilgjengelige tidlig på morgenen. Du kan jo sjekke med Helfo hva som er listetaket (antall på full liste) til legen. Da finner du ut ved hvilket antall listen vil åpnes.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #6 Skrevet 27. november 2014 Det går an å abonnere på sms varsel når det blir ledig plass der du ønsker. (Om det funker vet jeg ikke enda, har bare ventet ca én mnd) Anonymous poster hash: 3f9c6...6cf Nå kan jeg bekrefte at den varslingstjenesten fungerer. Etter å ha ventet ca 1 mnd fikk jeg i dag beskjed om at hun jeg ønsket hadde 14 ledige plasser. Jeg kastet meg over iPaden og logget meg inn. Da var det 11 ledige plasser igjen og jeg og ungene mine tok 4 av dem. Så man må være rask! Anonymous poster hash: 3f9c6...6cf
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Legene avgjør selv hvor mange som skal bytte før det blir ledige plasser. Han ene jeg jobba for hadde 10 som grense, men de to andre ønsket å minske sin og satte 10 ledige når 50 hadde byttet. Så det er det ingen fasit på...men du kan jo ringe å spørre om de har mulighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå