Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 At barn får gjøre som de selv vil, bestemme hva de selv vil, uten at dette skal få noen form for konsekvenser? Eneste rådet du får er å snakke med barnet, noe som i dette tilfelle ikke fungerer. Barnet er opprørsk, spytter, slår, er frekk og nekter å høre med mindre det gagner barnet. Barnet har det godt, har to foreldre som stiller opp 24/7, er med på forskjellige typer sport, og er mer eller mindre bortskjemt. Foreldrene vet ikke sine arme råd lenger, og har fått beskjed fra barnvern, siden foreldrene selv koblet inn instansen, grunnet atferden, at du har ikke lov til å løfte barnet inn på rommet, som en time-out- barnet må selv gå dit???! Hvordan i alle dager skal du få et krakilsk lite menneske som ikke tar i mot beskjed uten å gjøre opprør, til å frivillig gå på time-out?? Anonymous poster hash: fd740...2b7
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Ja, det var bedre før. Anonymous poster hash: d7893...0ee
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Jeg tror mange av barna som vokser opp nå kommer til å bortskjemte små møkkaunger som tror at hele verden handler om de. Så mye dalling og dulling og prating og pedagogisk forklaring. Jeg er for å møte barn på dems nivå og behandle barna mine med respekt og mener også at man kommer lang vei med omtanke og ubetinget kjærlighet. MEN man må kunne si fra til barna sine også. Hvis mitt barn behandler meg eller de rundt seg respektløst så sier jeg fra på en ordentlig måte. Da er det ikke noe "lille skatten min, du skjønner....." Anonymous poster hash: 99ba5...eca
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 Jeg jobber med barn og deler ikke din oppfatning om barna. Majoriteten av barn jeg møter er både snille, høflige, forsiktige, viser folkeskikk og er som du og jeg da vi var barn. Anonymous poster hash: 64b61...e15
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Jeg jobber med barn og deler ikke din oppfatning om barna. Majoriteten av barn jeg møter er både snille, høflige, forsiktige, viser folkeskikk og er som du og jeg da vi var barn. Anonymous poster hash: 64b61...e15 Hvis de er som meg da jeg var barn... ...da synes jeg virkelig synd på deg! Anonymous poster hash: d7893...0ee
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Jeg jobber med barn og deler ikke din oppfatning om barna. Majoriteten av barn jeg møter er både snille, høflige, forsiktige, viser folkeskikk og er som du og jeg da vi var barn.Anonymous poster hash: 64b61...e15 Hvis de er som meg da jeg var barn... ...da synes jeg virkelig synd på deg! Anonymous poster hash: d7893...0ee Hehe! Som meg da Men godt poeng: unger var rampete før i tiden også Anonymous poster hash: 64b61...e15
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 Det er garantert ikke så ille. Akkurat det her har generasjoner sagt igjen og igjen. Vel, det viser seg alltid at den voksne skare slett ikke er noe verre enn sine forgjengere, selvom alle trodde hele verden skulle gå til helvete når de vokste opp. Anonymous poster hash: c3241...e13
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 http://www.aftenposten.no/meninger/article7799102.ece Anonymous poster hash: 52484...a31
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #9 Skrevet 25. november 2014 Jo, men foreldre i dagens samfunn tør jo ikke å irettesette barna, da de hele tiden blir prakket på den ene pedagogiske aspekteret etter den annen. En må jo være utdannet pedagog for å i det heletatt få ha barn, virker det som. Jeg ble slått, riset og fikk ørefik så det sang etter som barn- og det var ikke greit, det er ikke det jeg prøver å si, men at foreldre skal være så ''koselig og dullete'' i stemmen når de irettesetter et barn..... Hva lærer vel barna av dette? Datteren i dette tilfeldet er bare 7, og hun sliter en del- noe hun får mye hjelp til å takle fra forskjellige instanser. Problemet er at hun utsetter seg selv for diverse farer, men vil ikke ta imot beskjeder og irettesetting fra voksne når dette skjer. Foreldrene har prøvd alt av veiledning uten nytte.. Barnehagen barnet gikk i tidlige klarte ikke å følge opp dette barnet, da det i følge dem ble for mye. Foreldrene er strikse og følger opp. Men til ingen nytte. -De fikk istede streng beskjed om at å løfte barnet på rommet, når hun var krakilsk ikke var lov, for barnet skulle selv gå dit. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #10 Skrevet 25. november 2014 Jo, men foreldre i dagens samfunn tør jo ikke å irettesette barna, da de hele tiden blir prakket på den ene pedagogiske aspekteret etter den annen. En må jo være utdannet pedagog for å i det heletatt få ha barn, virker det som. Jeg ble slått, riset og fikk ørefik så det sang etter som barn- og det var ikke greit, det er ikke det jeg prøver å si, men at foreldre skal være så ''koselig og dullete'' i stemmen når de irettesetter et barn..... Hva lærer vel barna av dette? Datteren i dette tilfeldet er bare 7, og hun sliter en del- noe hun får mye hjelp til å takle fra forskjellige instanser. Problemet er at hun utsetter seg selv for diverse farer, men vil ikke ta imot beskjeder og irettesetting fra voksne når dette skjer. Foreldrene har prøvd alt av veiledning uten nytte.. Barnehagen barnet gikk i tidlige klarte ikke å følge opp dette barnet, da det i følge dem ble for mye. Foreldrene er strikse og følger opp. Men til ingen nytte. -De fikk istede streng beskjed om at å løfte barnet på rommet, når hun var krakilsk ikke var lov, for barnet skulle selv gå dit. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7 Forstår ikke helt hva du vil frem til med historien om 7-åringen..... Du skriver jo at foreldrene og andre instanser prøver å sette grenser. Mener du at de bør heller fike til henne? Anonymous poster hash: 64b61...e15
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #11 Skrevet 25. november 2014 Jo, men foreldre i dagens samfunn tør jo ikke å irettesette barna, da de hele tiden blir prakket på den ene pedagogiske aspekteret etter den annen. En må jo være utdannet pedagog for å i det heletatt få ha barn, virker det som. Jeg ble slått, riset og fikk ørefik så det sang etter som barn- og det var ikke greit, det er ikke det jeg prøver å si, men at foreldre skal være så ''koselig og dullete'' i stemmen når de irettesetter et barn..... Hva lærer vel barna av dette? Datteren i dette tilfeldet er bare 7, og hun sliter en del- noe hun får mye hjelp til å takle fra forskjellige instanser. Problemet er at hun utsetter seg selv for diverse farer, men vil ikke ta imot beskjeder og irettesetting fra voksne når dette skjer. Foreldrene har prøvd alt av veiledning uten nytte.. Barnehagen barnet gikk i tidlige klarte ikke å følge opp dette barnet, da det i følge dem ble for mye. Foreldrene er strikse og følger opp. Men til ingen nytte. -De fikk istede streng beskjed om at å løfte barnet på rommet, når hun var krakilsk ikke var lov, for barnet skulle selv gå dit. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7 Forstår ikke helt hva du vil frem til med historien om 7-åringen..... Du skriver jo at foreldrene og andre instanser prøver å sette grenser. Mener du at de bør heller fike til henne? Anonymous poster hash: 64b61...e15 Hvor i alle dager står det at jeg mener at de bør fike til henne??? Jeg skriver, at når en instanse kan få seg til å si at ei jente på 7 ikke skal bli løftet på time-out når hun nekter og ellers ikke vil høre etter- skal selv gå dit på frivillige primisser! HVOR er logikken i det??? Jeg mener generelt at foreldre har blitt for ''pusete'' med barna sine, og dette kan være et resultat som følge av nettopp slik oppdragelse- og da tenker jeg ikke på foreldrene, men miljøet rundt. Foreldre tør jo ikke lenger å irettesette barna uten å måtte ha det hengende over seg at de er en dårlig mor/far.. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #12 Skrevet 25. november 2014 http://www.aftenposten.no/meninger/article7799102.ece Anonymous poster hash: 52484...a31 http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Over-300000-har-lest-innlegget-om-gutten-som-kalte-moren-javla-fittemamma-7800546.html Anonymous poster hash: 64b61...e15
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #13 Skrevet 25. november 2014 Jo, men foreldre i dagens samfunn tør jo ikke å irettesette barna, da de hele tiden blir prakket på den ene pedagogiske aspekteret etter den annen. En må jo være utdannet pedagog for å i det heletatt få ha barn, virker det som. Jeg ble slått, riset og fikk ørefik så det sang etter som barn- og det var ikke greit, det er ikke det jeg prøver å si, men at foreldre skal være så ''koselig og dullete'' i stemmen når de irettesetter et barn..... Hva lærer vel barna av dette? Datteren i dette tilfeldet er bare 7, og hun sliter en del- noe hun får mye hjelp til å takle fra forskjellige instanser. Problemet er at hun utsetter seg selv for diverse farer, men vil ikke ta imot beskjeder og irettesetting fra voksne når dette skjer. Foreldrene har prøvd alt av veiledning uten nytte.. Barnehagen barnet gikk i tidlige klarte ikke å følge opp dette barnet, da det i følge dem ble for mye. Foreldrene er strikse og følger opp. Men til ingen nytte. -De fikk istede streng beskjed om at å løfte barnet på rommet, når hun var krakilsk ikke var lov, for barnet skulle selv gå dit. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7 Forstår ikke helt hva du vil frem til med historien om 7-åringen..... Du skriver jo at foreldrene og andre instanser prøver å sette grenser. Mener du at de bør heller fike til henne?Anonymous poster hash: 64b61...e15 Hvor i alle dager står det at jeg mener at de bør fike til henne??? Jeg skriver, at når en instanse kan få seg til å si at ei jente på 7 ikke skal bli løftet på time-out når hun nekter og ellers ikke vil høre etter- skal selv gå dit på frivillige primisser! HVOR er logikken i det??? Jeg mener generelt at foreldre har blitt for ''pusete'' med barna sine, og dette kan være et resultat som følge av nettopp slik oppdragelse- og da tenker jeg ikke på foreldrene, men miljøet rundt. Foreldre tør jo ikke lenger å irettesette barna uten å måtte ha det hengende over seg at de er en dårlig mor/far.. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7 Baserer du dette på historien om 7-åringen? På generelt grunnlag er jeg ikke enig med deg og barn er ikke verre nå enn før. Anonymous poster hash: 64b61...e15
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #14 Skrevet 25. november 2014 Dagens barn og ungdom er vell statistisk sett både mer velloppdragne og høflige enn de noen gang tidligere har vært. Anonymous poster hash: db197...3bc
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #15 Skrevet 25. november 2014 Jo, men foreldre i dagens samfunn tør jo ikke å irettesette barna, da de hele tiden blir prakket på den ene pedagogiske aspekteret etter den annen. En må jo være utdannet pedagog for å i det heletatt få ha barn, virker det som. Jeg ble slått, riset og fikk ørefik så det sang etter som barn- og det var ikke greit, det er ikke det jeg prøver å si, men at foreldre skal være så ''koselig og dullete'' i stemmen når de irettesetter et barn..... Hva lærer vel barna av dette? Datteren i dette tilfeldet er bare 7, og hun sliter en del- noe hun får mye hjelp til å takle fra forskjellige instanser. Problemet er at hun utsetter seg selv for diverse farer, men vil ikke ta imot beskjeder og irettesetting fra voksne når dette skjer. Foreldrene har prøvd alt av veiledning uten nytte.. Barnehagen barnet gikk i tidlige klarte ikke å følge opp dette barnet, da det i følge dem ble for mye. Foreldrene er strikse og følger opp. Men til ingen nytte. -De fikk istede streng beskjed om at å løfte barnet på rommet, når hun var krakilsk ikke var lov, for barnet skulle selv gå dit. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7 Forstår ikke helt hva du vil frem til med historien om 7-åringen..... Du skriver jo at foreldrene og andre instanser prøver å sette grenser. Mener du at de bør heller fike til henne?Anonymous poster hash: 64b61...e15 Hvor i alle dager står det at jeg mener at de bør fike til henne??? Jeg skriver, at når en instanse kan få seg til å si at ei jente på 7 ikke skal bli løftet på time-out når hun nekter og ellers ikke vil høre etter- skal selv gå dit på frivillige primisser! HVOR er logikken i det??? Jeg mener generelt at foreldre har blitt for ''pusete'' med barna sine, og dette kan være et resultat som følge av nettopp slik oppdragelse- og da tenker jeg ikke på foreldrene, men miljøet rundt. Foreldre tør jo ikke lenger å irettesette barna uten å måtte ha det hengende over seg at de er en dårlig mor/far.. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7 Baserer du dette på historien om 7-åringen? På generelt grunnlag er jeg ikke enig med deg og barn er ikke verre nå enn før. Anonymous poster hash: 64b61...e15 Jeg tenker generelt. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #16 Skrevet 25. november 2014 Merkelig overskrift... Du kjenner 1 historie om en syvåring og så trekker du konklusjoner om dagens samfunn...? Ikke akkurat statistikk det vel? Anonymous poster hash: 6dc1c...b94
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #17 Skrevet 25. november 2014 Merkelig overskrift... Du kjenner 1 historie om en syvåring og så trekker du konklusjoner om dagens samfunn...? Ikke akkurat statistikk det vel? Anonymous poster hash: 6dc1c...b94 Jeg tenker generelt sett. Kjenner til flere som er i samme situasjon dessverre.. Anonymous poster hash: fd740...2b7
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #18 Skrevet 25. november 2014 Dagens barn og ungdom er vell statistisk sett både mer velloppdragne og høflige enn de noen gang tidligere har vært.Anonymous poster hash: db197...3bc Det stemmer Anonymous poster hash: 64b61...e15
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #19 Skrevet 25. november 2014 «Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus, har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker, prater når de egentlig burde arbeide, motsier foreldrene sine og tyranniserer sine lærere» - Sokrates Anonymous poster hash: f9703...92c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #20 Skrevet 25. november 2014 Jo, men foreldre i dagens samfunn tør jo ikke å irettesette barna, da de hele tiden blir prakket på den ene pedagogiske aspekteret etter den annen. En må jo være utdannet pedagog for å i det heletatt få ha barn, virker det som. Jeg ble slått, riset og fikk ørefik så det sang etter som barn- og det var ikke greit, det er ikke det jeg prøver å si, men at foreldre skal være så ''koselig og dullete'' i stemmen når de irettesetter et barn..... Hva lærer vel barna av dette? Datteren i dette tilfeldet er bare 7, og hun sliter en del- noe hun får mye hjelp til å takle fra forskjellige instanser. Problemet er at hun utsetter seg selv for diverse farer, men vil ikke ta imot beskjeder og irettesetting fra voksne når dette skjer. Foreldrene har prøvd alt av veiledning uten nytte.. Barnehagen barnet gikk i tidlige klarte ikke å følge opp dette barnet, da det i følge dem ble for mye. Foreldrene er strikse og følger opp. Men til ingen nytte. -De fikk istede streng beskjed om at å løfte barnet på rommet, når hun var krakilsk ikke var lov, for barnet skulle selv gå dit. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7 Forstår ikke helt hva du vil frem til med historien om 7-åringen..... Du skriver jo at foreldrene og andre instanser prøver å sette grenser. Mener du at de bør heller fike til henne?Anonymous poster hash: 64b61...e15 Hvor i alle dager står det at jeg mener at de bør fike til henne??? Jeg skriver, at når en instanse kan få seg til å si at ei jente på 7 ikke skal bli løftet på time-out når hun nekter og ellers ikke vil høre etter- skal selv gå dit på frivillige primisser! HVOR er logikken i det??? Jeg mener generelt at foreldre har blitt for ''pusete'' med barna sine, og dette kan være et resultat som følge av nettopp slik oppdragelse- og da tenker jeg ikke på foreldrene, men miljøet rundt. Foreldre tør jo ikke lenger å irettesette barna uten å måtte ha det hengende over seg at de er en dårlig mor/far.. HI Anonymous poster hash: fd740...2b7 Ikke gjør som de får beskjed på uten at det gagner barnet? Er ikke det noe de lærer av denne konsekvens oppdragelsen som er så utstrakt nå til dags? Om du gjør x så forsvinner ipaden, om du gjør Y, så får du ipaden? Time-out, hva dreier det seg om da? Det er for foreldre som ikke har fantasi nok til å komme med ordentlige avledningsmanøvre! Ta deg sammen om ikke må jeg fjerne deg! I stedet for å se på Lena som fløy over Åsen, eller starte å engasjere i noe man kom over i en bok, eller middagslagingen. En skikkelig avledning krever jo noe av oss som foreldre, at vi må få NASA opp av vår egen iPad. Positive tilbakemeldinger, oppriktige følelser, skikkelig avledning, og slutte med truing, eller advarsler om det er mer politisk korrekt. Merker det på meg selv, jo mer trøtt jeg er jo mindre god oppdragelse bedriver jeg. Jo mer truing om konsekvenser, jo mer desperate time-outs, jo mer skjerm, jo dårligere kvalitet på min jobb som mor. Lykke til, legg om stilen Anonymous poster hash: 7a542...c58
Gjest Antarctica Skrevet 26. november 2014 #21 Skrevet 26. november 2014 Enig med 23.47! Det blir hva du gjør det til, men barn i hus er et "hands-on"-prosjekt. Å komme med rabiate eksempler på at unger opp i 6-7 års alder ikke noensinne har hørt ordet nei - vel, da begynner de vel snart å bli så gamle at man kan betale dem for å oppføre seg pent? Love dem nye iPadder og pakkekalender til 1500 kroner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå