Gå til innhold

Er noen av dere egnstelige for det der D68 viruset? :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er det :-( symptomene er de samme som en vanlig forkjølelse, eller influensa. Uff :-(

Anonymous poster hash: 3f268...27c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det du som sprer alle disse bekymringstrådene om Ebola, krig osv?

Slapp av! Livet er uforutsigbart og det er klin umulig å forsikre seg mot sykdom ,ulykker og til og med død! Blir barnet ditt veldig sykt, tar du det med til legen. Det hjelper ingen å være sykelig bekymret!

Anonymous poster hash: 5d83c...774
Skrevet

Nei, overhodet ikke bekymret! :)

Som nr. 2 sier, så kan man ikke forsikre seg mot livet.

Jeg har nok problemer i livet om jeg ikke skal bekymre meg for problemer jeg kanskje aldri kommer til å få... :)

Anonymous poster hash: 3068c...d8e
Skrevet

Er det du som sprer alle disse bekymringstrådene om Ebola, krig osv?

Slapp av! Livet er uforutsigbart og det er klin umulig å forsikre seg mot sykdom ,ulykker og til og med død! Blir barnet ditt veldig sykt, tar du det med til legen. Det hjelper ingen å være sykelig bekymret!

Anonymous poster hash: 5d83c...774

Nei, det er ikke meg, pleier ikke å skrive her inne. Men ser på nyhetene nå og ble veldig engstelig

Skrevet

Jeg har sluttet å se på sånne nyheter og lever lykkelig i uvitenhet om alle de farlige dødssykdommene som herjer, og som jeg tydeligvis skulle ha stresset på meg magesår av. 

Anonymous poster hash: 5a7c8...aa6
Skrevet

Ja det er klart.

Når det kan handle om barna mine så blir jeg engstelig!

Skrevet

Hva er dette for et virus? 

Anonymous poster hash: b0641...702
Skrevet

Nja...leste om det i stad, og det er jo ekle greier. Men tenker ikke noe på det. Femåringen min var syk hele forrige uke. Feber, forkjøla, masse slim (snorkelyder da han pustet) og tung i pusten. Tanken streifet meg da jeg leste om dette i dag. Men han var hos legen to ganger, så regner med at det ikke var det viruset. Og han er jo frisk nå:)

Anonymous poster hash: ccb78...77c

Skrevet

Leste nettopp om det nå! Nå ble jeg livredd!!

Anonymous poster hash: b0641...702
Skrevet

Hva er det?

Anonymous poster hash: 1d55f...ede

Skrevet

Hva er det?

Flavour of the month for angstnarkisene. Forrige måned var det Ebola. Før det var det at IS skulle troppe opp i leiligheten deres. Neste gang er det antakelig julenissen.

Skrevet

Har pakka bananer i baggen og er klar for epidemi. Bring it on, baby!

Anonymous poster hash: bd2d6...506

Skrevet

Vil ikke kalle det engstelig men ja; har tenkt en del på det idag. Ikke fordi keg tror mine barn skal få det, men jeg tenke rop de stakkars barna og de stakkars foreldrene som opplever et mareritt nå.

Jeg bor på en helt annen kant på landet så jeg har ingen grunn til å være redd for det nå. Hører jeg det begynner gå her også er en vel rett og slett dum om en ikke blir mer påpasselig.

Ville jo aldri gitt utrykk for det her da. Her er en kun kul og med vettet i behold om en ikke lar seg bekymre for noe som helst💪😂

Anonymous poster hash: 23c89...f51

Skrevet

Vel, jeg sendte avgårde mannen med samme symptomer til legen istad FØR jeg i det hele tatt leste om det, må innrømme at pulsen steg noen hakk når jeg leste om det mens jeg venta på han...

Anonymous poster hash: be821...42c

Skrevet

Vel, jeg sendte avgårde mannen med samme symptomer til legen istad FØR jeg i det hele tatt leste om det, må innrømme at pulsen steg noen hakk når jeg leste om det mens jeg venta på han...

Det rammer bare barn har jeg lest

Skrevet

Det rammer bare barn har jeg lest

Det sto at det som oftest rammer barn. Men misforstå meg rett, jeg er egentlig ikke bekymra for at det er det viruset, men tankene spinner jo!

Skrevet

Hva er det?

Flavour of the month for angstnarkisene. Forrige måned var det Ebola. Før det var det at IS skulle troppe opp i leiligheten deres. Neste gang er det antakelig julenissen.

Nei vi burde jo ikke tenke på slikt. Det er jo bare en sykdom, som ikke finnes noe kur mot, og herregud, det er jo bare barna våres....

Skrevet

Selvsagt blir jeg engstelig når flere barn har blitt smittet, noen dødd, av et Polio-lignende virus som utvikler seg og som det ikke finnes behandling for.

Uheldigvis bor jeg på Østlandet, heldigvis har ikke barna mine astma.

Vet det er veldig upopt å utvise bekymring her inne, men ja, synes dette viruset er veldig lite hyggelig, uten at jeg går rundt og har angst av den grunn.

Anonymous poster hash: 87e26...219

Skrevet

Nå har ikke jeg lest eller hørt om det i media. Men etter å ha lest dette: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Content_6496&Main_6157=6263:0:25,6551&MainContent_6263=6496:0:25,6557&Content_6496=6178:112985:25,6557:0:6562:1:::0:0

så kan jeg ikke se at jeg har grunn til å bekymre meg mer for dette enn for andre sykdommer.

Anonymous poster hash: 3c633...3b3

Nei, ingen grunn til bekymring! Skal man bekymre seg for alt, så kan man fort bli gal, og dette er vel et virus som det slik sett ikke er "lett" å pådra seg.

Ergo: Jeg legger meg i god ro i kveld også. 😊

Skrevet

Minner om guillian barre...også lignende polio.

Min gutt fikk dette da han var 2 år,et helvete fra en annen verden.

Visste ikke om han ville overleve.

Sliter forsatt motorisk nå 7 år etter..

Så ja, det bekymrer meg.

Anonymous poster hash: b3041...f37

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva er det?

Nei vi burde jo ikke tenke på slikt. Det er jo bare en sykdom, som ikke finnes noe kur mot, og herregud, det er jo bare barna våres....

Hvis det ikke fins noen kur, er det vel lite hjelp i om du kaster tida bort på grubling?

Og på dette forumet debatteres jevnlig for og imot vaksinering av EKTE polio. Logikk?

Skrevet

Hva er det?

Hvis det ikke fins noen kur, er det vel lite hjelp i om du kaster tida bort på grubling?

Og på dette forumet debatteres jevnlig for og imot vaksinering av EKTE polio. Logikk?

Så man kan bare bekymre seg over ting det finnes kur mot? Logikk?

Det er naturlig å reflektere litt ekstra over ting når de blir en sak i media. Jeg er egentlig ganske lite bekymret av meg, men når jeg leser om friske barn som blir dødssyke nærmest over natten og hvordan livene til både de og familiene endres dramatisk så tenker jeg jo selvsagt på egne barn.

Og siden du trekker vaksinedebatten inn her (?) så kan det kanskje tenkes at de som er litt ekstra bekymret over sykdom er av de som er for å følge anbefalte vaksineråd? Skjønner ikke helt logikken din her heller.

Skrevet

Det kommer sikkert en vaksine etter hvert, men etter alt tullet med svineinfluensavaksinen så er det jo blitt så inn og være i mot "hastevaksiner" og influensavaksiner. Så da kommer vel mange til å  lide unødvendig. Bare se på motstanden mot vanlig influensa vaksine. Selv om alle råd sier at de i risikogruppene bør la seg vaksinere og ekspertene prøver å få opp vaksinedekkningen så er den vanlige holdningen "vi klarer da en influensa". Folk tar det ikke inn over seg. Det er som å vise en ungdom med ferskt sertifikat ulykkestatestikk. Det går ikke inn. vaksinemotstandere viser til svineinfluensavaksinen og slår seg på brystet "hva var det vi sa?". Men det faktum at til og med svineinfluensavaksinen reddet mange liv og at selve svineinfluensaen (som ikke ble så alvorlig som antatt) tok over 200 000 liv på verdensbasis det blir glemt. Media roper nok litt for ofte ulv, ulv, og det kommer til å bli vanskelig for befolkningen å forstå når alvoret faktisk er her. For det er ikke spørsmål om det kommer til å komme en ny farlig influensalignende sykdom, pørsmålet er når tid. Da får vi håpe at vaksinemotstanden ikke tar livet av oss.

Anonymous poster hash: 1e7f0...4f7
Skrevet

Har astmatisk småbarn i Oslo, så er litt mer bekymret for dette enn jeg pleier å være for ting. Men ligger på ingen måte søvnløs og endrer heller ikke hverdagen nevneverdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...