Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Jeg satte med ned ved siden av en tre, fire stk som jeg ikke kjenner så godt. Jeg sa hei, men de snakket om noe og merket visst ikke det... De sa ingenting til meg på en halvtime, jeg synes det var/ er så ekkelt, flaut...jeg er en voksen dame og burde ikke bry meg med dette... Kunne de bare sagt hei, eller stilt et lite spørsmål... Jeg hadde lyst å prøve å bli med i samtalen, men de pratet bare om interne ting, folk jeg ikke kjenner. Prøvde å smile og le på de rette stedene, men følte meg totalt utafor. Noen tips eller råd? Anonymous poster hash: c6639...373
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Jeg tror jeg ville satt meg sammen med noen andre om det er mulighet til det. Disse kollegene var jo direkte uhøflige, etter min mening! Vet ikke om jeg har noen gode råd, annet enn å ikke la denne episoden få påvirke hvordan du tar kontakt med andre. Ta kontakt og ta det som en selvfølge at de prater med deg. Ta initiativ selv. Og pass på at du ikke snakker for lavt. Det har jeg hatt en tendens til å gjøre i mange år (har skjerpet meg veldig!), og det jeg merket var at folk rett og slett ikke tok meg på alvor, overså meg osv. Du skal ikke rope, men pass på at du snakker høyt nok, ikke bare hvisker et hei fordi du er redd for å bli avvist igjen. Kanskje du kan sette deg med noen andre i morgen og si "hei, greit at jeg setter meg med dere? jeg har ikke oversikten over hvordan ting fungerer her enda siden jeg er så ny, kanskje dere kan hjelpe meg litt?" Gratulerer med ny jobb - dette var bare dumme startproblemer fra kolleger som ikke vet hvordan de skal oppføre seg. Ikke la det gå inn på deg. Lykke til videre Anonymous poster hash: a41e1...08f
Gjest Trulte med to små Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Jeg syns kollegene dine var uhøflige mot deg og de burde ha hilst pent på deg og tatt deg med i samtalen. Lykke til med ny jobb! Det går sikkert bedre allerede i morgen
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 Jeg opplevde det samme for noen år siden da jeg byttet til en annen avdeling internt i selskapet jeg jobber i. Kjente ingen på denne avdelingen fra før. Det jeg ikke visste var at jeg hadde satt meg sammen med den verste "klikken" i avdelingen. Ble totalt oversett. Skikkelig ubehagelig, og har nå 5 år etter fortsatt ikke noe godt forhold til disse jentene (og vi snakker "jenter" i slutten av 30-årene). Er heldigvis andre "normale" og kjempekoselige jenter jeg jobber med Fant fort ut hvilke jeg passet best sammen med. Skal sies at dette har visst vært et årelangt "problem" i avdelingen. Det har blitt bedre, men klikken er der og andre holdes utenfor. Finn noen andre er mitt råd Anonymous poster hash: fb917...40b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Tusen takk ❤️! Snille dere er! HI Anonymous poster hash: c6639...373
MilleMarmelade Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Uff, sånt er ikke noe hyggelig å oppleve uansett hvor voksen man er! Jeg håper du finner noen hyggeligere folk å sitte sammen med i morgen!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 Jeg blir så provosert på dine vegne at jeg gir dem en virtuell smell rett på nesa! Det er så forbanna frekt, så uhøflig, så jævla norsk at det ikke er til å holde ut! At den lille fiseklikken skal få deg til å føle deg så ille til mote gjør meg kjempesint! Nobody puts bims in a corner!! Anonymous poster hash: 8f797...abd
amandine Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 Hei, jeg heter Mona og begynte i går! Jobber vi i samme avdeling, kanskje? Og så rekker du frem neven og presenterer deg med et smil og et fast håndtrykk. Det går også faktisk an å vise seg sårbar. Det viser egentlig styrke. Hei, jeg heter Mona! Jeg begynte her i går og kjenner ingen. Er det greit at jeg setter meg her?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #9 Skrevet 25. november 2014 Jeg har også nylig begynt i ny jobb, lite firma, og er veldig overrasket over det sosiale miljøet. Det er veldig lite småprat og noen sier nesten ingenting i lunsjen. Anonymous poster hash: 4f1c3...839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå