Gå til innhold

Streng? Jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger billetter til badeland. I tillegg til enkeltbilletter selger vi også periodekort.

Vi har en del faste gjester som mange av de ansatte husker, dermed slipper de ofte å vise kortet.

Her om dagen kom det en mann. Jeg kjente han ikke igjen og spurte om å få se kortet. Det hadde han lagt fra seg hjemme. Da ville jeg ta betalt for en enkeltbillett.

Mannen ble sint og jeg sto på mitt. Jeg slipper ikke inn en person jeg ikke vet har betalt.

Folk vet at de skal ha med kort eller penger, men mange glemmer det.

Det utviklet seg til en diskusjon, mannen er medlem og forlangte å få komme inn, selv om han ikke hadde kortet med deg.

Jeg var bestemt, ingen skal forlange å få komme inn på den måten.

Nå har jeg snakket med sjefen og hun mener jeg er for streng, selv om jeg har mitt på det tørre.

Anonymous poster hash: 10cad...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som på polet det. Kan man ikke legitimere seg, eller bevise påstanden om at man er gammel nok hvis man blir spurt, så får man ikke kjøpe. 

Det samme gjelder hos dere. Kan han ikke bevise påstanden om at han er medlem, så får han heller ikke komme inn uten å betale. 

Sånn er reglene, og de gjelder for alle. 

Anonymous poster hash: 3f31e...d78
Skrevet

Joda, du har jo egentlig ditt på det tørre, men man trenger ikke alltid være en sånn regelrytter.

Dersom han er medlem og har vært det over tid (man vil jo nødvendigvis glemme kortet en eller annen gang) vil han bli fornærmet og oppgitt, og vil snakke negativt om stedet til andre, som i siste instans skader bedriften.

Synes også du kunne vært litt fundere i kantene, ganske enkelt fordi jeg mener du/bedriften hadde tjent mer på det.

Anonymous poster hash: 8809e...6e1

Skrevet

Sjefen din høres inkompetent ut.

Skrevet

Om man skal følge sjefen din så kan jo alle krangle seg inn gratis ved å bare si at man har glemt igjen kortet hjemme.

Enig med deg. Glemt kort = må betale eller snu i døra

Anonymous poster hash: 2800a...377
Skrevet

Joda, du har jo egentlig ditt på det tørre, men man trenger ikke alltid være en sånn regelrytter.

Dersom han er medlem og har vært det over tid (man vil jo nødvendigvis glemme kortet en eller annen gang) vil han bli fornærmet og oppgitt, og vil snakke negativt om stedet til andre, som i siste instans skader bedriften.

Synes også du kunne vært litt fundere i kantene, ganske enkelt fordi jeg mener du/bedriften hadde tjent mer på det.

Men hun kjente ham jo ikke igjen, hun kunne da ikke vite hverken om han var medlem eller om han hadde vært det over tid.

Anonymous poster hash: 280a9...55e

Skrevet

Men hun kjente ham jo ikke igjen, hun kunne da ikke vite hverken om han var medlem eller om han hadde vært det over tid.

Anonymous poster hash: 280a9...55e

Jeg skjønte det, men hun kunne tilkalt en med lenger fartstid og prøvd å få det bekreftet at han var medlem. Jeg hadde strukket meg langt for ikke å fornærme kunden unødig. Tipper det er i disse baner sjefen har tenkt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...