Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Jeg har en 6 åring som etter eget ønske, foretrekker stikkpille. Han brekker seg av de andre variantene og for oss fungerer det med stikkpiller. Når jeg leser her inne så skal alle på død og liv ikke gi stikkpiller. Hva er problemet med stikkpiller? Greit, jeg forstår at ikke alle er like, og noen vil hverken ha eller se stikkpiller, men hvorfor ikke bare godta at barn (og voksne) er forskjellige? Anonymous poster hash: 369b6...4e6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Stikkpiller er da overhode ikke noe problem. Anonymous poster hash: 85ac4...0bc
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Du leser med vrangbrillene på. Det er ikke slik at man verken her inne eller noe annet sted er unisont enige om dette. Stikkpiller funker for mange. Funker det for ditt barn, kjør på. Anonymous poster hash: dc729...2d4
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 Er det noen som engasjerer seg så volsdomt i hva andre gjør, da? Helt ok å gi stikkpiller, men dersom barnet misliker det bør man forsøke å unngå det. Anonymous poster hash: de21c...1e8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Har ingenting imot stikkpiller, men det har gutten. Gir dermed flytende paracetamol eller Ibux, da jeg ikke føler for å starte brytekamp med en syk 5-åring. Kjøper flytende Ibux og Ibux tyggetabletter i utlandet, de smaker visst bedre enn lokalvarianten, ifølge gutten selv. Paracetamol bruker vi ikke, vi har bare brukt smertestillende i forbindelse med ørebetennelse og tannfrembrudd. Vi har faktisk ikke hatt behov for febernedsettende så langt. Anonymous poster hash: 8d4f3...8b7
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Har overhodet ikke inntrykk av at noen reagerer på stikkpiller her inne?? Anonymous poster hash: 08d82...912
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #7 Skrevet 27. november 2014 Kanskje bare jeg som henger meg opp i de innleggene hvor en på død og liv skal unngå stikkpiller. Kjenner jeg da får et behov for å forsvare at vi/barnet fortsatt foretrekker denne varianten. Anonymous poster hash: 369b6...4e6
Chl85 Skrevet 27. november 2014 #8 Skrevet 27. november 2014 Stikkpiller er jo ikke noe problem, når det ikke er noe problem å få gitt det Min 3 åring kjempet for livet, hyling og skriking hver gang vi skulle gi en stikkpille og både jeg og mannen hadde vanskeligheter med å få gitt til slutt. Vi følte det som et skikkelig overgrep av hennes person. Så da kjøpte vi sugetablettene og problemet er ute av veien. Dersom hun har for høy feber og at feber MÅ raskt ned, så kan vi klart bruke stikkpiller... Da er hun høyst sannsynlig så daff at hun ikke ville kjempet så hardt i mot. Hvis barnet ditt ikke reagerer nevneverdig pga det, så er det jo INGENTINGEN galt med stikkpiller
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #9 Skrevet 27. november 2014 Jeg takler ikke å få presset noe oppi rompa, og det gjør ikke de eldste barna mine heller. Da må man få slippe. Det finnes så mange andre alternativer til stikkpiller at det er dumt å holde fast ved det uansett. Jeg synes det blir overgrep når man holder barnet nede i lang tid, til tross for hyling, sparking osv og prøver å presse noe i endetarmen på barnet mot barnets vilje. Jeg er for øvrig oppvokst i et annet land, og har ikke en gang hørt om stikkpiller som "vanlig" behandling av barn og voksne før jeg flyttet til Norge. Anonymous poster hash: 2b442...173
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #10 Skrevet 27. november 2014 Jeg takler ikke å få presset noe oppi rompa, og det gjør ikke de eldste barna mine heller. Da må man få slippe. Det finnes så mange andre alternativer til stikkpiller at det er dumt å holde fast ved det uansett. Jeg synes det blir overgrep når man holder barnet nede i lang tid, til tross for hyling, sparking osv og prøver å presse noe i endetarmen på barnet mot barnets vilje. Jeg er for øvrig oppvokst i et annet land, og har ikke en gang hørt om stikkpiller som "vanlig" behandling av barn og voksne før jeg flyttet til Norge. Anonymous poster hash: 2b442...173 Selvsagt blir han ikke presset, han tar den uten noe problem. En stikkpille er ikke særlig ubehagelig om en slapper av. Selvsagt blir det anerledes om en må bruke makt, da sier det seg selv at en bør prøve andre varianter. Anonymous poster hash: 369b6...4e6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #11 Skrevet 27. november 2014 Jeg takler ikke å få presset noe oppi rompa, og det gjør ikke de eldste barna mine heller. Da må man få slippe. Det finnes så mange andre alternativer til stikkpiller at det er dumt å holde fast ved det uansett. Jeg synes det blir overgrep når man holder barnet nede i lang tid, til tross for hyling, sparking osv og prøver å presse noe i endetarmen på barnet mot barnets vilje. Jeg er for øvrig oppvokst i et annet land, og har ikke en gang hørt om stikkpiller som "vanlig" behandling av barn og voksne før jeg flyttet til Norge. Anonymous poster hash: 2b442...173 Selvsagt blir han ikke presset, han tar den uten noe problem. En stikkpille er ikke særlig ubehagelig om en slapper av. Selvsagt blir det anerledes om en må bruke makt, da sier det seg selv at en bør prøve andre varianter. Anonymous poster hash: 369b6...4e6 Jeg tror at folk kommenterte tråden om guttungen som overhode ikke ville ha stikkpiller og reagerte på at mora insisterte på det. Selvfølgelig er det ingen problem hvis barnet er komfortabelt med det, men ikke hvis det må gis med tvang. Anonymous poster hash: 2b442...173
Anonym bruker Skrevet 27. november 2014 #12 Skrevet 27. november 2014 Æsj for noen eklinger dere er.. spesielt du som måtte holde 3åringen fast ...seriøst, hvem gjør sånn? La nå barna slippe noe så nedverdigende. Anonymous poster hash: a866d...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå