Gå til innhold

Noen med staff her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har han staff som er 1 år og 4 mnd. gammel.

Snill som dagen er lang, å veldig flink til og høre når vi snakker til han.

Men vi har et stort problem. Han spiser oss ut av huset, bokstavelig talt!

Han er ikke mye hjemme alene da jeg bare jobber 50 %. Vi har også tatt tilvenningen gradvis som vi ble anbefalt. Han hverken bjeffer eller klager. Men vi tror han kjeder seg, selv med leker hjemme.

Når jeg er hjemme sover han hele dagen.

Vi har sperret av gangen slik at han bare har et begrenset område, der er også senga hans.

Men han spiser opp gangen vår! Han har nå kommet til gipsplatene, å listene ser ikke ut. Bunnen på buret sitt har han også spist delvis opp!

Verste er jo at han blir fryktelig dårlig av dette. Men også at vi må pusse opp etter han.

Vi går mye turer med han, han får løpt skikkelig fra seg.

Hva gjør vi?

Anonymous poster hash: 03693...115

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får han nok mental trening?

Har ikke staff men rottweiler og hun trenger like mye mental trening som fysisk. Heldigvis sluttet hun å tygge på ting når hun var rundt 1 år. Men de gangene hun tygde i stykker ting var nok fordi vi de aktuelle dagene ikke hadde vært flinke nok til å stimulere henne mentalt før vi gikk ut av døren.

Anonymous poster hash: ef2e7...4b2

Skrevet

Tror kanskje det henger på den mentale treningen?  Hundene blir mangeganger så sliten etter noe mantaltrening som å springe. Med mentaltrening så roer hunden seg selv ned. Uten mentaltrening, kun fysisk trening kan hunden fort avle usundt stress og bli rastløs.

Prøv med noen søkeøvelser før dere drar. Kan være så enkelt som å strø dagens frokost i gresset ute å la henne lukte seg frem til den.  *strø maten ut, hold henne igjen til hun sitter eller er rolig, si SØK og slipp henne (eller ha henne i langt bånd)* 

Anonymous poster hash: 08bae...990
Skrevet

Jeg har ikke hund selv, men jeg passer en staff med jevne mellomrom, og det er akkurat samme problem med denne. Hunden tygger i stykker alt den kommer over. Sist gang jeg passet, tenkte jeg at det kom til å gå fint hvis jeg dusjet noen minutter uten å holde et øye med hunden. Vel, i løpet av den tiden hadde den klart å tygge over skulderreimen til en veske som lå oppå et relativt høyt bord. Har ikke så mange tips, men ifølge eieren kan staffer gjerne være sånn, uten at jeg vet om det er hold i påstanden. Tror ikke denne hunden er understimulert på noen måte, men jeg er ikke akkurat hundekspert.

Skrevet

Tusen takk for svarene deres.

Trodde han fikk nok trening også mentalt. Men får prøve enda litt. Har også vært og snakket med dem på dyreklinikken i dag. Så da satser vi på at det ordner seg.

Anonymous poster hash: 03693...115

Skrevet

Vi har staff, ikke problemer med dette, MEN med at han bæsjer i buret sitt HVER gang vi er ute! Om han er der i 5 min eller flere timer så gjør han det.. han gjør i fra seg ute før vi drar å følger med at han bæsjer.. 5 min etter vi har satt han i buret å lukker døren er det bæsj der! Hvirfor?? Blir gal!

Anonymous poster hash: 411c5...57f

Skrevet

Dette gjorde min staff og, var nettopp begynt i full jobb etter å ha vært hjemme med hun en stund..så hun gjorde det fordi hun kjedet seg. Så kanskje litt mer mental trening og lek er veien å gå :-) det hjalp på min hvertfall :-) de er sta hunder og trenger en sta eier :-) men skal og sies at det er den beste rasen eg har vært borti :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...