Gå til innhold

Hjelp? Sykemelding når man er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe en som aldri har vært sykemeldt her? Føler meg bare dum :-P

Er 35 uker på vei,har flere barn og er så sliten nå..jm anbefalte meg å sykemelde meg..men hvordan gjør jeg det? Altså jeg vet at det er legen som gjør det. Men hva skal jeg gjøre etter jeg fysisk får sykemeldingen i hånda? Leverer jeg denne til arbeidsgiver? Og så hva da? Jeg har allerede fått innvilget foreldrepenger, disse blir utbetalt av arbeifsgiver ikke fra nav..må jeg kontakte nav? Eller trenger jeg ikke å gjøre noe? Går ut i permisjon i midten av desember om det har noe å si.. Noen som kan hjelpe en dum sjel?

Anonymous poster hash: aa657...0c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om arbeidsgiver betaler sykepengene, er det to ark dit og ett du beholder selv. Det står på sykmeldingen.

Anonymous poster hash: 1b9d7...6a4

Skrevet

Du går til legen og enten er han villig til å sykemelde deg eller han er det ikke.

Får du sykemelding må du fylle inn den ene delen og svare på spørsmålene der (skal du ha ferie, betaler arbeidsgiver ut sykepenger osv) Så leverer du sykemeldingen til arbeidsgiveren din.

Anonymous poster hash: baa95...bbc
Skrevet

Oki, så jeg trenger ikke å kontakte nav eller noe sånt? Vet at det er dumme spm, men jeg har virkelig ikke peiling.. jeg er den som går på jobb selvom jeg er døden nær, men nå må jeg kaste inn håndkleet dessverre :-(

Anonymous poster hash: aa657...0c1

Skrevet

Du trenger ikke kontakte nav. Det er arbeidsgiver som betaler ut sykepenger for de første par ukene, men om du er sykemeldt pga svangerskapsrelaterte ting kan arbeidsgiver søke om å få de pengene tilbake fra nav.

Uansett leverer du sykemeldingen til arbeidsgiver, også sender arbeidsgiver de nødvendige opplysningene til nav etterhvert.

Anonymous poster hash: baa95...bbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...