Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Jenta vår er 6 år og veier 19,5 kg. Hun spiser lite. På skolen får hun med seg 3 knekkebrød og litt frukt. Hun vil bare ha knekkebrød. Når hun kommer hjem har hun av og til bare spist et halvt knekkebrød som da er enten spist til frokost på sfo eller i matfri på skolen. Det syns jeg er lite. Aner ikke hvordan jeg skal få henne til å spise mer? Til middag kan hun spise en del, men ikke alltid det heller. Hun har alltid vært spinkel av seg som baby og, men heg syns hun er veldig tynn, kan jo holde rundt overarmen hennes med tommel og pekefinger. Hun har spist bra før, kanskje det er en periode? Hvordan spiser deres 6 åringer? Takk for at du leste Anonymous poster hash: 0bb13...95f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Han er ikke glad i middag, så kan han velge blir det brødskiver i fleng.. Han må selvsagt ha litt middag, og så lenge porsjonen er liten spiser han oftest opp. (Med liten mener jeg 2-3 spiseskjeer lapskaus, en kvart potet og ei halv kjøttkake osv. Pasta spiser han mer av, men som regel ikke mer enn en kvart skål der heller. Han veier 22kg, men er ikke veldig høy, så han ser helt fin ut:) Anonymous poster hash: b5ab7...1bc
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Jenta mi er straks 7 år og er 19 kg og 119 cm, hun er slank. Spiser en brødskive eller et knekkebrød til frokost, to brødskiver i lunsjen på skolen, vil ikke ha fruktmåltid på skolen men kan til nød ta med seg en gulerot. Middag spiser hun innimellom ganske bra av, kommer veldig an på hva det er.. Til kvelds pleier hun å være sulten og spiser ca 2 brødskiver og en yoghurt for eksempel. Får hun polarbrød går det ned mere.. Liker ikke noe av frukt, men liker ganske mye forskjellig på grønnsaksfronten. Liker heller nesten ikke noe av godterier, brus og sånt, pleier å gi det bort til de andre. Men hun er frisk og sprek. Anonymous poster hash: 44fcb...2ee
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 125 og 22,7 kg, han har veid omtrent det samme siden han var 3,5 år. Han spiser passe mye: I dag hadde han 120 g birchermuesli og et lite glass apelsinjuice til frokost kl. 06.30. Frukt og knekkebrød til morgen mellommåltid på skolen i 9-tiden. Varm lunsj med salat på skolen. Frukt og evt. riskaker til snacks når vi kommer hjem ca. 16.00. Middag kl. 18.30, typisk en laksefilet og mye brokkoli pluss frukt og ost eller yoghurt til dessert. I dag blir det rester fra søndagens lasagna og salat. Vi er ikke spesielt nøye på sukker, men opptatt av porsjonsstørrelse og variasjon. Og vi har ikke brødmåltid utenom noen frokoster og lunsj en gang i blant om helgene. Ikke fordi vi er spesielt lavkarbo men fordi jeg er fra utlandet og har andre matvaner. Anonymous poster hash: 3e18b...f53
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Jenta mi går siste året i barnehagen og blir 6 år rett over nyttår. Hun er i ganske godt hold synes jeg, men hun har en veldig trass når det kommer til mat akkurat nå. Det er ganske vanlig at de har en periode med det har jeg skjønt, det er mye barn ikke kan bestemme selv så dette med mat blir en ting de kan trasse på og få oppmerksomhet på. Liker ikke ditt, hater datt, vil ikke ha osv. Jeg velger å mer eller mindre overse den greia der, lager mat som jeg alltid har gjort også får hun spise det hun vil ha og la resten være. Det gjorde jeg med de eldre søsknene når de hadde en liker-ikke periode også, og det gikk helt greit over av seg selv. Min jente spiser nå omtrent som dette: Frokost klokken halv åtte: 1-2 skiver og et glass juice Frokost i barnehagen klokken ni: 1 skive Lunsj i barnehagen klokken 13: 2 skiver Frukt i barnehagen klokken 15: Litt forskjellig frukt7 Middag klokken 17: Veldig lite, hun hater kjøtt, liker ikke pasta, hater ris osv osv I går spiste hun litt fisk og raspet gulrot, poteter og kokte grønnsaker hatet hun Kvelds klokken 18.30: En yoghurt, noen ganger med en neve havregryn og noen rosiner i. Hun veier rett over 20 kg, tror det sto 21 forrige uke da hun lekte litt med vekta på badet. Hun er ca 115 cm. Hun er helt normal i kroppen, ikke tynn og ikke rund, helt normal. Anonymous poster hash: 50ae7...598
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Min 6 åring er 126 cm lang og veier 26 kg. Han er lang og tynn, har "fuglebryst" sånn at man kan telle ribbeina og kragebeinet stikker veldig ut Men han spiser helt normalt. Varierer litt ift hva vi har til middag, men generelt spiser han det jeg forventer så jeg skal ikke klage Anonymous poster hash: d8572...8e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå