Dama på bygda Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Ting skjer for dyrene også: http://www.vg.no/forbruker/dyrene/naa-er-det-forbudt-aa-loefte-katten-etter-nakkeskinnet/a/23340616/ Et punkt jeg bet meg merke i: "** Oppstalling på for lite område. Området hvor hunden oppholder seg skal være minst så stort at hunden med god klaring kan stå oppreist, snu seg rundt, ligge i naturlig stilling, strekke seg, endre liggestilling og regulere temperaturen ved å legge seg ned på ulike steder. Det skal også være plass til vannskål. Dette vil for mange raser utelukke bruk av «standard kjøpebur». Bruk av lukkede bur legger store begrensninger på hundens bevegelsesmuligheter og er dermed ikke egnet som primæroppholdssted." Så til alle dere med hund i bur, dere mener virkelig det er forsvarlig? Kan hunden regulere tempratur i buret når dere er på arbeid, når dere er ærend ute av huset og på natten? Skamme seg burde dere...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Enig! Men hvem skal kontrollere dette? Angiverne. Anonymous poster hash: 0f858...cd4
Dama på bygda Skrevet 25. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2014 HI her. Om dette vil fungere i praksis e en helt annen ting. Meldte for en stund siden en venninne av meg. Hunden får aldri tur. Jeg vil tro at kveldsturen hunden vår fikk igår er mer enn hennes hund har fått siden påske, dette er seriøst! Men hva kan de gjøre da når hunden har mat og vann, bor inne og ser ellers frisk og fin ut. Men hund skal de ha... Argumentet er at det er for travelt å lufte hund hele tiden, det må da folk skjønne. Travelt eller ikke, har du skaffet deg dyr må du ta det ansvaret det krever uansett hvor mye tid det tar.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Er det nesten noe som holder hund i bur der hunden ikke normalt sett kan gå ut og inn av buret som den vil? Anonymous poster hash: 9fc06...8c2
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Er det nesten noe som holder hund i bur der hunden ikke normalt sett kan gå ut og inn av buret som den vil? Anonymous poster hash: 9fc06...8c2 Ja, mange folk som har bikkja i bur hele natta, så hele arbeidsdagen. Det blir fort 16-18 timer daglig i bur! Det er en deprimerende tanke. Anonymous poster hash: 8713f...d65
___ Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 Er det nesten noe som holder hund i bur der hunden ikke normalt sett kan gå ut og inn av buret som den vil? Anonymous poster hash: 9fc06...8c2 Ja, mange folk som har bikkja i bur hele natta, så hele arbeidsdagen. Det blir fort 16-18 timer daglig i bur! Det er en deprimerende tanke. Anonymous poster hash: 8713f...d65 Jeg har bare tenkt at normalen var å bruke hundeburet slik som her. Hos oss er buret hundens apselutte fristed. Ligger den der skal den ikke koses med eller forstyrres på andre måter, men døra står jo bestandig åpen utenom under transport. Det er hunden selv som bestemmer om den vil ligge der. Mat og vann står heller ikke i buret. Om det faktisk er slik at folk holder hunden innesperret i buret i mange timer hver dag er jeg helt enig i at det trenges et regelverk.
Dama på bygda Skrevet 25. november 2014 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2014 Jeg er vokst opp med hund der bur ALDRI har vært i hus. Ikke et tema engang. Mitt inntrykk nå er av de jeg kjenner som har skaffet hund siste åra er bur blitt endel av utstyret som skal kjøpes på lik linje med matskål og bånd. Mange oppdretter anbefaler dette har jeg sett. Lurer på hvor denne trenden kommer fra. Hunden vår var en liten jævel som valp, utroooooolog slitsom, men tanken om bur var der aldri. Nå merker man nesten ikke at han er i hus når vi er inne. Så trenger ikke bur for å fa en harmonisk hund, krever bare tid, tålmodighet og god trening:)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #9 Skrevet 25. november 2014 Vi har bur til hunden og hun ligger der 90 % av våketiden inne. Men hun ligger der frivillig med døren åpen. Samme på natta. Hun kan velge å ligge hvor som helst i huset untatt soverommene. Hender hun ligger i sofaen men oftes i buret. Trygt godt og lunt ☺. De sjeldne gangene vi lukker døren til buret er når barnet har besøk av venner som er redd for hund. Anonymous poster hash: 04e38...a8e
Dama på bygda Skrevet 25. november 2014 Forfatter #10 Skrevet 25. november 2014 Bur som er åpent eller blir brukt i bøen situasjoner Don du nevner det barn eller andre er redd for hund er helt greit spør du meg. Da er det ikke oppbevaring😃
Superdolly Skrevet 25. november 2014 #11 Skrevet 25. november 2014 Jeg er vokst opp med hund der bur ALDRI har vært i hus. Ikke et tema engang. Mitt inntrykk nå er av de jeg kjenner som har skaffet hund siste åra er bur blitt endel av utstyret som skal kjøpes på lik linje med matskål og bånd. Mange oppdretter anbefaler dette har jeg sett. Lurer på hvor denne trenden kommer fra. Hunden vår var en liten jævel som valp, utroooooolog slitsom, men tanken om bur var der aldri. Nå merker man nesten ikke at han er i hus når vi er inne. Så trenger ikke bur for å fa en harmonisk hund, krever bare tid, tålmodighet og god trening:) Samme her. Da jeg var ung var det ikke noe tema med bur. Ingen tenkte at en hund var et burdyr, liksom. Nå er detviss bortimot uunnværlig, har jeg inntrykk av. Hos oss står buret i garasjen, og monteres i bilen når hunden skal være med å kjøre.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #12 Skrevet 25. november 2014 HI her. Om dette vil fungere i praksis e en helt annen ting. Meldte for en stund siden en venninne av meg. Hunden får aldri tur. Jeg vil tro at kveldsturen hunden vår fikk igår er mer enn hennes hund har fått siden påske, dette er seriøst! Men hva kan de gjøre da når hunden har mat og vann, bor inne og ser ellers frisk og fin ut. Men hund skal de ha... Argumentet er at det er for travelt å lufte hund hele tiden, det må da folk skjønne. Travelt eller ikke, har du skaffet deg dyr må du ta det ansvaret det krever uansett hvor mye tid det tar. Hm, hva med meg da? Hunden min nekter å gå tur når det er vått ute, jeg har prøvd å prøvd men han vil ikke. Og når han sover i buret sitt om natten, så må døren være lukket ellers så vil ikke han sove, han blir urolig helt til jeg lukker døren. Men han er en glad hund for det, får kos og alt han trenger. Prøv å anmeld meg så skal du se! Dust! Fei for din egen dør du! Anonymous poster hash: 43d00...0a8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #13 Skrevet 25. november 2014 Og han er i buret om natten kun når han skal sove, slik har det vært siden jeg kjøpte han. Men om dagen er han ikke i buret, han går fritt i huset osv... Anonymous poster hash: 43d00...0a8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #14 Skrevet 25. november 2014 Jeg hadde hund i bur, døra var lukket når jeg ikke var hjemme, ellers var den åpen. Men hunden var middels stor, og hadde det største buret jeg fikk tak i. God plass til hunden inni, den kunne gå rundt seg selv, ligge i all stillinger den ønsket, og hadde plass til vannskål og matskål. Til tross for at den lå i buret 4-6 timer i strekk når jeg var på skolen, så gikk den også og la seg der når jeg var hjemme. Det var hundens plass, og det stedet hvor hunden bestemte. Hvis jeg ikke lukket døra når jeg gikk ut (gjorde et par tester på det), så ble hunden sittende og bjeffe og hyle på gulvet, den raste rundt og herjet i stua, ødela ting og var helt hektisk og pesete når jeg kom inn igjen. Lukket jeg døra, så la den seg ned og sovnet, og var rolig helt til jeg kom tilbake igjen. Så jeg skammer meg ikke det minste over at hunden hadde bur inne. Jeg tror heller det var med på å gi den sjelefred, ro og et eget sted. Anonymous poster hash: 15a34...624
Dama på bygda Skrevet 25. november 2014 Forfatter #15 Skrevet 25. november 2014 Men hvofor har dere startet med bur i det hele tatt lurer jeg på? Hvorfor gå til anskaffelse av dette i det hele tatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå