Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 Min datters bestevenn har det ikke så greit hjemme. Bv er involvert og jeg har selv vært i kontakt med dem flere ganger ang dette barnet. Moren gjør så godt hun kan, men hun evner desverre ikke alltid å sette barnets behov foran egne. Nå er det snart advent og kalenderene har kommet frem, ungene mine går rundt å gleder seg og titter. I går spurte datteren min vennen sin hva slags kalender hun skulle få hvor vennen svarte at det viste hun ikke, at det ikke var sikkert at moren hadde penger til å kjøpe en. Vet det var sånn i fjor også, at jenta ikke fikk noen og hver eneste dag var hun her og var like spent på å få se hva jentene mine hadde fått i sin. Blir så lei meg på hennes vegne! Har lyst til å kjøpe en playmo kalender til henne (det er den mine har valgt seg ut i år), men er redd for at det kan bli feil.. Lurer på å kjøpe en , pakke den inn og sette den på trappa hennes med en lapp fra nissen. Kan jeg gjøre det? Anonymous poster hash: 6a2b1...6ab
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 Det synes jeg du kan. Barnets glede kommer før selvfølelsen til mor Anonymous poster hash: 8c850...25c
*Miss Marple* Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Det syns jeg var en fin tanke og en ting du absolutt kan gjøre. Viktigere å glede en liten jente enn å ta hensyn til morens stolthet. Ble helt rørt her, så heldig jenta er som har noen som ser henne når mor ikke evner å ta godt nok vare på barnet sitt.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 Det kan du absolutt gjøre. Vi hadde det sånn når jeg var liten , at vi ikke hadde råd til kalender, jeg fikk faktisk en av læreren min fordi hu så at jeg ble så lei meg vær gang de andre fortalte hva de hadde fått . Jeg er fortsatt så takknemlig ovenfor denne damen og rørt over hennes store hjerte. Anonymous poster hash: 42e0c...44b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Ja, det synes jeg du kan, spessielt om du klarer å holde munn til alle (også din egen mann, dine barn og venninner bosatt et annet sted) om at det er du som har gjort det. Så lenge ingen vet hvem giveren er oppstår det heller ingen vansklig taknemlighetsgjeld. Anonymous poster hash: fd236...209
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Ser ikke noe problem med det, utrolig hyggelig gjort. Jeg hadde blitt kjempeglad om noen hadde kjøpt kalender til barnet mitt hvis jeg ikke hadde hatt råd til det selv. Anonymous poster hash: e5027...057
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 Jeg får helt tårer i øynene av godheten din. Jeg mener absolutt du kan gjøre det og det er kjempeflott gjort av deg
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 Da gjør jeg det! Nå blei jeg utrolig glad kjenner jeg :-). Ikke noe problem å holde det for meg selv, er barnet jeg ønsker å glede, har ikke noe behov for anerkjennelse for dette. Hi Anonymous poster hash: 6a2b1...6ab
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #9 Skrevet 25. november 2014 Jeg synes tanken er veldig fin :-) Jeg tror det blir riktigere hvis du legger ved et lite julekort til barnets mor, der du skiver at du så gjerne ville kjøpe make kalender til din og hennes datter siden de er så gode venner. Jeg tror jeg ville blitt litt stresset av å få "hemmelige" gaver til mine barn. Anonymous poster hash: 97e34...fcf
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #10 Skrevet 25. november 2014 Ja ikke hold det hemmelig . Det føles kanskje ennå verre at noen moren ikke veit om har sett situasjonen og kommet med noe. Bedre at det er ifra en hu skjønner veit en del Anonymous poster hash: 42e0c...44b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #11 Skrevet 25. november 2014 Selvfølgelig kan du det:) Men - her er det kanskje mye annet som spiller inn også. Har barnet søsken? I såfall kan det bli veldig feil å gi en flott kalender til en og ingenting til de andre? barnevern eller ikke - er det dårlig råd som er problemet? eller er det andre utfordringer som er årsaken til at barnet ikke har kalender? Anonymous poster hash: c2ee8...224
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #12 Skrevet 25. november 2014 Kan du ta en spansk en, si at du bestilte kalenderne til dine barn på nett, og at det fulgte med en for mye. Du hadde kontaktet butikken, men de hadde sagt du bare kunne beholde den. Og siden dere ikke trengte den, tenkte du på venninnen til din datter. Jeg har faktisk mer enn en gang, fått ekstra ting da jeg har bestilt, og er det billige ting, har jeg aldri måtte sende det tilbake. Og jeg ble veldig rørt av det du tenker å gjøre. Godt å høre at dette barnet får være mye hos dere, og har en plass i hjertet deres. Jeg var det barnet, og hadde en sånn familie. Jeg er i dag bestevenninne med henne fortsatt, og møter familien hennes iblant og. Foreldrene hennes serverte faktisk i bryllupet våres og. Var veldig godt at de faktisk var der. De var jo mitt fristed. Anonymous poster hash: 964b8...cff
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #13 Skrevet 25. november 2014 Så flott tanke HI. Jeg hadde blitt veldig glad om jeg var mor til det barnet, forutsatt at jeg hadde selvinnsikt nok til akseptere din gavmildhet. Det er best å være ærlig Anonymous poster hash: 57b2a...9d9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #14 Skrevet 25. november 2014 Men husk evt søsken da.. At disse også får! Anonymous poster hash: c520e...951
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #15 Skrevet 25. november 2014 Spør moren du. Si at du ønsker å gi henne det også. Det er ikke noe verre enn at jeg f.eks kjøper ting til ungenes venner om vi er i byen f.eks. En gang var dattra mi med venninna si til byen og kom hjem med en ny genser. Eller jeg tar med andres barn på bowling eller kino, jeg betaler. Hadde jeg vært den mora ville jeg antageligvis dødd av skam, og det verste jeg visste når jeg var liten var mammas venninner som kom med kasser med mat til oss til jul fordi mamma hadde dårlig råd.Misforstå meg rett, det er kjempehyggelig, men spør moren først! Anonymous poster hash: 01915...eab
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #16 Skrevet 25. november 2014 Ikke hold det hemmelig! Hadde noen plutselig satt anonyme gaver til ungene mine på trappa hadde jeg blitt redd. Man leser om gale personer i avisen hver dag, og plutselig er det noen som holder øye med barna mine og setter gaver til dem på trappa..... Men synes helt klart du kan kjøpe kalender til henne, ikke gjør noe stort ut av det men send f.eks en melding til mammaen hennes og spør om det er greit at du kjøper en liten førjulspresang til henne og presiser at du ikke ønsker noe tilbake for det er bare en liten hyggelig gest du har lyst til å gjøre akkurat nå. Anonymous poster hash: 8ecd9...bc8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #17 Skrevet 25. november 2014 Eller du kan ta en hvit løgn, ring mammaen og si du kjøpte lodda av noen eldre damer på kjøpesenteret forrige dagen og vant en kalender. Siden du allerede har kjøpt til barna dine lurer du på om hun synes det er greit at du gir den til hennes datter. Anonymous poster hash: 8ecd9...bc8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #18 Skrevet 25. november 2014 Hva med å gi kalenderen til moren, slik at hun kan gi den til barnet selv? Anonymous poster hash: 87e9c...f27
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #19 Skrevet 25. november 2014 Barnet har ingen søsken, så det er ikke en problemstilling. De har dårlig økonomi, men det er også snakk om prioritering. Vet feks at moren røyker. Ikke at det i seg selv er bekymringsverdig, men burde vel kanskje prioritere annerledes. Hun hadde jo uansett hatt råd til en sjokoladekalender fra Nille til 10 kr, men i fjor ble det ingenting. Tror rett og slett hun ikke skjønner hvor viktig sånne ting er for barn. Jeg snakker ned denne mamman flere ganger i uka og hun legger ikke skjul på at ting er vanskelig, både økonomi og ellers. Kanskje jeg rett og slett skal ta en spansk en og si at vi har fått en for mye, som noen nevner over her og høre om hun vil ha den til datteren. Anonymous poster hash: 6a2b1...6ab
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #20 Skrevet 25. november 2014 Nå har jeg tenkt mye frem og tilbake her. Det jeg tror dette barnet ønsker seg mest er at mamman skal kjøpe til henne, at hun får kalender av nettopp henne. Har bestemt meg for å være dønn ærlig og prate med mamman og si at jeg gjerne vil kjøpe en kalender som HUN kan gi til barnet sitt. Kan kanskje bli ubehagelig samtale, men slik jeg kjenner moren, vil hun ta i mot, er som sagt åpen om at økonomien er stram. Det viktigste for meg er at barnet blir glad og dette er nok det som vil være det aller beste for henne, at mamman hennes som de fleste andres kjøper kalender. Hi Anonymous poster hash: 6a2b1...6ab
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. november 2014 #21 Skrevet 25. november 2014 Nå har jeg tenkt mye frem og tilbake her. Det jeg tror dette barnet ønsker seg mest er at mamman skal kjøpe til henne, at hun får kalender av nettopp henne. Har bestemt meg for å være dønn ærlig og prate med mamman og si at jeg gjerne vil kjøpe en kalender som HUN kan gi til barnet sitt. Kan kanskje bli ubehagelig samtale, men slik jeg kjenner moren, vil hun ta i mot, er som sagt åpen om at økonomien er stram. Det viktigste for meg er at barnet blir glad og dette er nok det som vil være det aller beste for henne, at mamman hennes som de fleste andres kjøper kalender. Hi Anonymous poster hash: 6a2b1...6ab Det syns jeg hørtes ut som en god plan! Ikke la barnet tenke at andre må kjøpe fordi de ikke har råd. Gjør som du tenker, snakk med moren og spør om du kan gjøre det sånn. La moren få denne gleden, for å glede datteren Du er supersnill!!
*Miss Marple* Skrevet 25. november 2014 #22 Skrevet 25. november 2014 Nå har jeg tenkt mye frem og tilbake her. Det jeg tror dette barnet ønsker seg mest er at mamman skal kjøpe til henne, at hun får kalender av nettopp henne. Har bestemt meg for å være dønn ærlig og prate med mamman og si at jeg gjerne vil kjøpe en kalender som HUN kan gi til barnet sitt. Kan kanskje bli ubehagelig samtale, men slik jeg kjenner moren, vil hun ta i mot, er som sagt åpen om at økonomien er stram. Det viktigste for meg er at barnet blir glad og dette er nok det som vil være det aller beste for henne, at mamman hennes som de fleste andres kjøper kalender. Hi Anonymous poster hash: 6a2b1...6ab For et herligt varmt menneske du er❤️
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #23 Skrevet 25. november 2014 Ja det er supersnilt, men jeg ville skrevet hvem det er fra. Hadde vi fått en anonym gave på trappa hadde ikke jeg turt å gi den til barnet mitt, man kan jo aldri vite hva det er/hvem som har lagt den der... Anonymous poster hash: 0bb71...231
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå