Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #1 Skrevet 25. november 2014 19 mnd og begynte plutselig å sjele. Ble en kamp å få henne til øyelege fordi sjelingen bare kom nå og da. Ingen utslag på dårlig syn men øyelegen så sjelingen like før vi skulle gå så vi har nå begynnt med lapp på øyet. Så til et merkelig fenomen. Når jeg tar bilde av henne med blitz er det akkurat som om det legger seg en hvit tåke over øynene hennes. Bare på henne. Noen som har opplevd dette ? Anonymous poster hash: 91492...b99
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #2 Skrevet 25. november 2014 http://www.seher.no/sterke-historier/dette-bildet-avsl%25C3%25B8rte-kreft-i-%25C3%25B8yet-hos-andrea-71385 Anonymous poster hash: a712c...adc
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Få en utredning av det øyet http://www.tv2.no/a/6023311 Anonymous poster hash: b1cd5...e77
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 http://www.tv2.no/a/6023311 Anonymous poster hash: a712c...adc
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Takk for svar, har sett den artikkelen men det likner ikke. Mer som en tykk tåke på begge øynene. HI Anonymous poster hash: 91492...b99
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Takk for svar, har sett den artikkelen men det likner ikke. Mer som en tykk tåke på begge øynene. HI Anonymous poster hash: 91492...b99
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 Hadde villet tatt en MR el.l. av henne! Anonymous poster hash: 9bfee...095
Leirha Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 Min yngste gutt begynte plutselig å sjele på det ene øye 3 mndr før han var to år.Et halvt år senere sjelr han noe veldig på det andre øyet.Innimellom er det begge, men helst det han begynte å sjele med sist.Det er veldig markert, som om øynene står låst helt., og han er temmelig hemmet av det til tider.Sjelingen begynte like etter han fikk et kraftog epilepsianfall rett frø han var 2år, som de aldri fant ut hva kom av.Har ikke hatt det siden. Han får rødt øye på bilder, det andre er fint.Skal til øyelege på torsdag.Min mellomste er født med en øyedefekt, som bare spontant opptår, ingen arvelig faktor.Det heter koloboma, og kan utarte seg på forskjellige vis, alt etter alvorlighetsgraden.Han har det moderat, irisen er smal på det ene øyet, og puppilen er åpen, altså som om den renner ut.Dette er veldig synlig, og alle spørr hva det er, og om han ser, han er nå snart 7 år, og syns det er vanskelig at alle skal være opphengt i øyet hans.Men sånn er det, forhåpentligvis er han godt rystet med svar til de som spør.Han sjelet også veldig, men har sluttet med det nå, det ser ut som han kan sjele, men det er bare at øyet er annerledes enn det andre. Men han har også en hvit "hinne" over lye på bilder, kan se gult/gull ut, men aldri rødt.Da han var 3 år fikk øyelegen tatt bilde inn i øyet, noe som er svært vamskelig på så små barn, de må sitte helt dønn i ro og ikke blunke..Men rart hva løfte om et Sabeltannsverd kan gjøre...Der kom det fram at han totalt mangler skarpsyn, altså synsnervene er ikke tilstedet, de er aldri blitt utviklet.Han har litt sidesyn, men må bruke 25+ i brilleglass om han sal ha det, noe som ikke er mye vits. Det vil ikke gjøre det store fra eller til.Så hvit/gullskjret kommer av at han mangler synsnerve, da blir gjennskinnet slik.Jeg vet at det er derfor, og er lettet for det.Kanskje du skulle ha ringt øyelegen og bare hørt? Det kan jo roe deg ned, jeg tror nok jeg hadde gjort det.Fant denne:http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/313396-hvit-refleksjon-i-barnets-%C3%B8ye-p%C3%A5-fotografi/
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #9 Skrevet 25. november 2014 Ville fått henvisning til øyelege slik at dere får undersøkt det skikkelig. Mitt barn fikk plutselig grå stær (rundt tre årsalder), utviklet seg utrolig fort på slutten, en grå hinne over pupillen, lett å se på bilder. Skjele har han også gjort siden han var liten, men ble ikke tatt alvorlig av lege/helsestasjon, som mente det ville gå seg til ettersom det var så lite og alt ellers så bra ut. Så ville fått en henvisning for å utelukke/bekrefte hva det kan være. Mitt barn ble operert og fikk kunstig linse, så alt er fint nå Lykke til Anonymous poster hash: 5529a...bd5
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #10 Skrevet 25. november 2014 Jeg ville ringt øyelegen dere var hos og spurt om du kan maile et bilde til dem så de kan se hvordan det blir på bilder. Da kan han/hun avgjøre om det er nødvendig å se på henne en gang til. (egentlig hadde jeg ikke spurt, jeg hadde gitt beskjed om at jeg kom til å sende et bilde de måtte se på, selv om jeg hadde forsøkt å si det som et spørsmål) Det trenger ikke å være noe som helst eller det kan være noe uskyldig det er enkelt å gjøre noe med eller det kan være noe mer alvorlig det haster å få gjort noe med. Anonymous poster hash: 3ea56...633
Anonym bruker Skrevet 25. november 2014 #11 Skrevet 25. november 2014 Takk for svar vi har heldigvis ny time om to uker så da skal jeg ta med bildene og vise. Siden vi prøver med lapp nå er det sikkert greit å gå ut tiden for å se om det har noen virkning. Dette skal absolutt følges opp!! HI Anonymous poster hash: 91492...b99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå