Gå til innhold

Samvær i julen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere latt bf ha barna julaften når han ikke har sett barna på 8 mnd ? Eksen min mener det er hans jul siden jeg hadde dem i fjor, men jeg har gitt han beskjed han får følge resten av samværet før han får ha høytidene.

Nå truer han med rettsak siden han ikke får ha barna denne julen, hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 6fbed...ce2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde stått på mitt. Om han ikke har brydd seg med samvær på 8 mnd så kommer han jo ingen vei i en rettssak.

Anonymous poster hash: 3c737...6ef
Skrevet

Jeg er enig med deg, men samtidig så kan man ikke nekte fedrene samvær de har krav på. Har hatt problemer med at bf kun har møtt opp til samvær når det har passet han å ikke som samværsavtalen sier selv. Jeg ville ringt familierådgivningskontoret. De kommer nok også til å være enig med og muligens klare å få bf til å skjønne at han må møte opp til samvær som avtalen sier.

Anonymous poster hash: 254c7...9ca

Skrevet

Er helt enig med deg.

Hvorfor må han ha de på julaften når han ikke bryr seg ellers?

Anonymous poster hash: fcfa6...fef

Skrevet

Kan du ikke høre med familievernkontoret. Bare så du har alt ditt på det tørre.

Men høres jo helt bak mål ut at han skal ha dem på julaften etter åtte mnd uten samvær.

Anonymous poster hash: 091eb...cf6

Skrevet

Ser han barna ellers utenom samvær? Og hvor gamle er barna? Vil de selv være hos pappa i julen?

Skrevet

Barnefar her har ikke sett 10 åringen på 1,5 år og det egentlig hans jul i år. Har ikke snakket med han på 1.5 år heller men om han tar kontakt kommer jeg til å spørre barnet hva hun vil. Hun har søsken der borte og vet hun savner resten av familien. Barnefar har for lengst tapt tilliten hennes men om hun ønsker og han tar kontakt kommer jeg ikke til å stå i veien for samvær i julen.

Mest fordi jeg vet hun hadde fått en fin jul og fått stor glede av å se resten av familien igjen. Selv om jeg inni meg tenker at han ikke forjener å ha henne i julen. Egoistisk sett tenker jeg at jeg vil ha henne selv siden jeg har fått lang juleferie i år. Men så er det det med å svelge kameler for sine barn.

Nå kjenner jeg ikke din situasjon så umulig å gi deg et godt svar på hva du Bør Gjøre.

Anonymous poster hash: fbcfd...b0e

Skrevet

Rettssaken vil ikke komme opp før jul alikevel, så det må han bare true med. Ville anbefalt barnefar å komme og hilse på jevnt fram til jul og, ut fra barnets alder, anbefalt overnatting i romjulen. Han er nødt til å overholde samværet sitt, og det vil også retten se på. Ikke stå i veien for samvær, men minn ham på at han har sine plikter når har forlanger sine privilegier.

Gjest Antarctica
Skrevet

Når han har vært fraværende i 8 måneder er det vel viktigst at barna rekker å bli trygge på ham først? Hva med en halvdag, så en heldag, så en helg? Hva skjedde med "gradvis tilvenning"? Syns eksen din er rettshaversk og steil.

Hvis han tar tak i det og lar ungene komme litt nærmere innpå livet i løpet av november og desember, syns jeg du kan vurdere at de får være der julaften. Men finn uansett ut hva ungene føler også, og hvem andre som skal feire med ham. Han selv og f eks besteforeldre=flott; han selv og ny dame med egne barn=ikke så lurt....

Mht rettssak og dritt: han har ikke så mye å komme etter. Han kan ikke gå rettens vei uten å ha megling/samarbeidsmøtehos FVK først, og få meglingsattest. Og der vil jo du måtte si som sant er, at han følger ikke opp de samværene han allerede har påtatt seg...

Skrevet

Tenk så utrolig trist for barna å ikke få feire jul med mammaen sin, men heller måtte feire jul sammen med en far som ellers gir beng i dem :(

Anonymous poster hash: 80fa4...249

Skrevet

Antagelig ikke.

Om barna er små, er han jo en de knapt kjenner. Han skal selvfølgelig ikke ha dem.

Om barna er store, tenker jeg at de må få være med å avgjøre dette selv. Men de færreste barn ønsker vel et slikt samvær.

Anonymous poster hash: 3a84f...d8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...