Gå til innhold

Yoghurt til 1 åring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken sorter er best? Minst sukker osv?

Mange av de uten sukker er vel lettprodukt og det skal de ikke ha?

 

Anonymous poster hash: c3426...06f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både sprett og safari har kommet bra ut i test, men sukkerfri er de ikke. Her går det i sprett.

Skrevet

Naturellyoghurt. Funka kjempefint her i huset fram til ca 2 år då ho vart veldig klar over at dei andre fekk barneyoghurt og ikkje lenger ville ha yoghurt på plastboks. Sprett naturell vart populær, men så gjekk den ut av produksjon. No brukar vi sprett og safari, begge med 4% tilsatt sukker.

Skrevet

Vi bruker safari og sprett, det er de jeg har funnet med minst tilsatt sukker utenom naturell.



Anonymous poster hash: 08f44...aa9
Skrevet

Biola yoghurt naturell er det vi bruker. Gutten liker faktisk ikke yoghurt tilsatt fruktsmak, særlig hvis det er fruktklumper.

 

Anonymous poster hash: 09f72...81f

Skrevet

Her går det og i naturell, gresk eller biola! Kanskje tilsatt rosiner litt bær etc. 



Anonymous poster hash: abf02...717
Skrevet

Hvorfor vil du gi yoghurt til en 1 åring?

Fullt av sukker, det blir for mye laktulose på en umoden mage. Jeg bare spør hvorfor? Mine unger får ikke yoghurt og de er skolebarn. Ser virkelig ikke poenget!

 

Anonymous poster hash: 863c7...0bd

Skrevet

Hvorfor vil du gi yoghurt til en 1 åring?

Fullt av sukker, det blir for mye laktulose på en umoden mage. Jeg bare spør hvorfor? Mine unger får ikke yoghurt og de er skolebarn. Ser virkelig ikke poenget!

 

Anonymous poster hash: 863c7...0bd

Laktulose i yoghurt? Er vel helst laktose, i heilt greie mengder. Laktose er ikkje eit problem så sant ein toler det, og syrna melkeprodukt inneheld lite av det.
Skrevet

Må være ipaden, jeg vet det heter laktose. PS den gjorde det ikke denne gang :P

 

Ekkelt er det okke som! Ikke noe å gi til små barn.

 

Anonymous poster hash: 863c7...0bd

Skrevet

Hvorfor vil du gi yoghurt til en 1 åring?

Fullt av sukker, det blir for mye laktulose på en umoden mage. Jeg bare spør hvorfor? Mine unger får ikke yoghurt og de er skolebarn. Ser virkelig ikke poenget!Anonymous poster hash: 863c7...0bd

Fordi ingen av oss drikker vanlig søtmelk. Her spises det kun syrnede melkeprodukter, i hovedsak yoghurt naturell, og ost. Vanlig yoghurt tar vi til dessert.

 

Anonymous poster hash: 09f72...81f

Skrevet

Må være ipaden, jeg vet det heter laktose. PS den gjorde det ikke denne gang :P

 

Ekkelt er det okke som! Ikke noe å gi til små barn.

 

Anonymous poster hash: 863c7...0bd

Det er veldig lite laktose i yoghurt, og mye nyttige næringstoffer, så å la være å spise yoghurt pga laktosemengden er et dårlig argument.

Skrevet

Hvorfor vil du gi yoghurt til en 1 åring?

Fullt av sukker, det blir for mye laktulose på en umoden mage. Jeg bare spør hvorfor? Mine unger får ikke yoghurt og de er skolebarn. Ser virkelig ikke poenget!

 

Anonymous poster hash: 863c7...0bd

Neivel.

Så kom deg vekk å klag i en annen tråd heller..

Kjekt for deg det at barna må konfirmeres før de får yoghurt ;-)

 

Anonymous poster hash: c3426...06f

Skrevet

Takk for svar ellers! Da prøver vi først og fremst yoghurt naturell. Har blitt anbefalt yoghurt av barnelegen, da gutten sliter litt med hard mage..

 

Anonymous poster hash: c3426...06f

Skrevet

Takk for svar ellers! Da prøver vi først og fremst yoghurt naturell. Har blitt anbefalt yoghurt av barnelegen, da gutten sliter litt med hard mage..

 

Anonymous poster hash: c3426...06f

Kan anbefale å lage yoghurten selv.  :) Jeg har kjøpt maskin fra Clas Olson til 200 kr og med den lager jeg både gresk og vanlig yoghurt. Bittelitt arbeid, men da kan man selv velge hva produktet skal inneholde av sukker, tilsetning etc.

Skrevet

Yoplait Double 0%, ikke sukker og ikke fett :)

 

 

Anonymous poster hash: 83e30...4a4

Skrevet

Yoplait Double 0%, ikke sukker og ikke fett :)

 

 

Anonymous poster hash: 83e30...4a4

 

Men med aspartam :/

 

 

Anonymous poster hash: 62c0b...e91

Skrevet

Naturell. Eldste min åt det til hun var over 2, visste ikke om noe annet og var storfornøyd. Da hun fikk smaken på andre typer var det fort slutt på naturellen.

 

Anonymous poster hash: b86c2...1a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...