Gå til innhold

"Skyter mine barn oppetter sideveggen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har fått ganske andre typer kommentarer enn at folk ikke liker stilen hennes, det har jeg sett selv. Hun skriver et innlegg om mobbing på nettet, og dere bruker det til å latterliggjøre henne. Utrolig. 

Anonymous poster hash: cb1ec...5e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mente: "Hva,- liker du ikke buksa mi? Mobbing!!!"

Anonymous poster hash: 5f0a3...8d8

Ingen av skrivemåtene var riktige. Er det mobbing av meg å påpeke det?

Skrevet

Hun har fått ganske andre typer kommentarer enn at folk ikke liker stilen hennes, det har jeg sett selv. Hun skriver et innlegg om mobbing på nettet, og dere bruker det til å latterliggjøre henne. Utrolig.

Enig med deg!

Skrevet

Jeg mente: "Hva,- liker du ikke buksa mi? Mobbing!!!"

Ingen av skrivemåtene var riktige. Er det mobbing av meg å påpeke det?

Nei, det er ikke mobbing. Om man legger ut noe offentlig kan andre kommenterer den negativt eller positivt uten at det kalles mobbing av den grunn. Snakk om inflasjon i bruk av uttrykket!

Skrevet

Ja, hun har fått noen fryktelig stygge kommentarer på bloggen sin, og visstnok også på instagram Dette syns jeg er helt forkastelig! Folk som snakker nedsettende om barna hennes, som skriver at de spytter på butikken hennes når de går forbi osv... DET tar jeg sterkt avstand fra!! Men det hindrer meg ikke i å le av måten prøver å bruke ordtak på. Når hun skriver blogg bør hun tåle at folk diskuterer og ler av hennes (til tider) ubehjelpelige måte å uttrykke seg på.

Anonymous poster hash: 5a8cb...6b6
Skrevet

Ja, hun har fått noen fryktelig stygge kommentarer på bloggen sin, og visstnok også på instagram Dette syns jeg er helt forkastelig! Folk som snakker nedsettende om barna hennes, som skriver at de spytter på butikken hennes når de går forbi osv... DET tar jeg sterkt avstand fra!! Men det hindrer meg ikke i å le av måten prøver å bruke ordtak på. Når hun skriver blogg bør hun tåle at folk diskuterer og ler av hennes (til tider) ubehjelpelige måte å uttrykke seg på.

Akkurat når det gjelder innholdet i et innlegg om mobbing bør man kanskje holde latteren sin for seg selv? 

Skrevet

Jeg var ikke klar over at folk kommenterer barna hennes negativt. Innblanding av barna er langt over streken, og ikke greit i noen grad. At hun har skrevet om dette var jeg heller ikke klar over, for jeg leser nesten aldri bloggen hennes lengre.

At jeg synes hun blir en litt komisk figur p.g.a. det hun skriver ser jeg absolutt ingenting galt med, for hun har tross alt en offentlig blogg i tillegg til selvvalgt eksponering i tv-serien. Det er lov at man ler litt av det hun lirer av seg av tullete uttrykk, synes jeg. Det er ikke mobbing!

Skrevet

Jeg var ikke klar over at folk kommenterer barna hennes negativt. Innblanding av barna er langt over streken, og ikke greit i noen grad. At hun har skrevet om dette var jeg heller ikke klar over, for jeg leser nesten aldri bloggen hennes lengre.

At jeg synes hun blir en litt komisk figur p.g.a. det hun skriver ser jeg absolutt ingenting galt med, for hun har tross alt en offentlig blogg i tillegg til selvvalgt eksponering i tv-serien. Det er lov at man ler litt av det hun lirer av seg av tullete uttrykk, synes jeg. Det er ikke mobbing!

Latterliggjøring er ikke greit, uansett om folk stikker frem hodet. Å kommentere en morsom bruk av et uttrykk er ikke mobbing, men det blir mobbing når det utarter til en hel tråd meg "haha"-kommentarer. 

Skrevet

I det omtalte innlegget skriver hun at:

"Jeg synes så klart ikke det er hyggelig å få kommentarer hvor dere skyter mine barn oppover sideveggen, men når det kommer til meg kan de av dere det gjelder faktisk si hva dere vil. Villapaprika er en "blogg" ikke en person, Villapaprika er den enkele "dagbok" ikke en selvbiografi, Villapaprika er en plass hvor lesere skal kunne følge med på interiør, ikke et leksikon for rett og galt innen interiør ( her mener jeg det ikke er noen fasit) Villapaprika er en butikk hvor de som ønsker kan kjøpe varer, de som ikke vil de kan stå over, Villapaprika er et navn for en bedrift som nå styres av 3 andre enn meg, ikke en lekebutikk hvor jeg har tid til å skyte spurv med kanon."

Dette er nye takter, og hun sier faktisk at det er greit for henne at hun selv blir kommentert. Da vet vi det. 

Denne, i tillegg til andre blogger, er litt ufrivillig latterlige i min mening, og jeg ler ofte inni meg av de tullete formuleringene i slike blogger. Jeg tipper det er ganske mange som har dette for vane uten at vi er onde mobbere av den grunn.

Skrevet

I det omtalte innlegget skriver hun at:

"Jeg synes så klart ikke det er hyggelig å få kommentarer hvor dere skyter mine barn oppover sideveggen, men når det kommer til meg kan de av dere det gjelder faktisk si hva dere vil. Villapaprika er en "blogg" ikke en person, Villapaprika er den enkele "dagbok" ikke en selvbiografi, Villapaprika er en plass hvor lesere skal kunne følge med på interiør, ikke et leksikon for rett og galt innen interiør ( her mener jeg det ikke er noen fasit) Villapaprika er en butikk hvor de som ønsker kan kjøpe varer, de som ikke vil de kan stå over, Villapaprika er et navn for en bedrift som nå styres av 3 andre enn meg, ikke en lekebutikk hvor jeg har tid til å skyte spurv med kanon."

Dette er nye takter, og hun sier faktisk at det er greit for henne at hun selv blir kommentert. Da vet vi det. 

Denne, i tillegg til andre blogger, er litt ufrivillig latterlige i min mening, og jeg ler ofte inni meg av de tullete formuleringene i slike blogger. Jeg tipper det er ganske mange som har dette for vane uten at vi er onde mobbere av den grunn.

Det spiller ingen rolle om hun skriver det, folkeskikk er folkeskikk uansett. Og det skal vel ikke all verdens fantasi til for å forstå at det at hun føler at hun ikke lenger orker å bry seg om det betyr det samme som at hun ikke synes det hadde vært greit om det opphørte.

Å le inni seg er greit. Her diskuteres vel det som skrives på nettet?

Skrevet

Så deilig da... å kunne le av og henge ut andre fordi de ikke gjør ting perfekt eller slik som majoriteten synes de bør... trist.
Veldig modig også da - at de fleste av dere signerer anonymt... deilig å gjemme seg bak anonymknappen når man kan være i flokk og le av andre som stikker hodet frem.

Skrevet

Mener hun egentlig "spikre oppetter veggen" ?

Selv om det ikke passer til det hun prøver å formidle..

Anonymous poster hash: 67e2c...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...