Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg får fri på julaften tenkte vi å dra inn på hytta og feire i ro og fred med våre tre barn som er fra 6 år og nedover. Dette er for mine foreldre drar på ferie til sol og sommer dette året, og vi har feiret med dem de siste 8 årene pga manglende interesse fra samboer sin side. 

Nå kommer svigermor innom og sier hun vet ikke hvor hun skal være i jula, men kan vel alltids komme innom her å få seg en matbit før hun drar videre, sa hun. Eller så kunne hun gå til en annen i familien og få seg mat. Altså, jeg vil gjerne vite om hun kommer på julaften, men fikk ikke skikkelig svar, og vi har som sagt tenkt å dra på hytta om vi blir alene. Så får jeg en mld av søsteren til samboeren min og moren deres skal feire her, men jeg vet jo ikke. Så får jeg høre fra en venn i dag at den andre søsteren til samboeren min også har slengt ut at de kanskje skal hit. 

Hallooo, hørt om å spørre først? Ikke invitere seg selv. Kan stelle i stand om jeg får fri, men de er typen til å bare sluke maten og gjerne dra videre etterpå. De var her på nyttårsaften ifjor og da slukte de maten og dro videre for å feire. Ikke et takk for maten og oppvasken sto til taket. 

Så, hva hadde dere gjort? Vil jo gjerne feire med moren til samboeren og yngste søsteren som ikke har annet enn en kjæreste. Men eldste søsteren hans har en hel familie som hun da kommer med og om jeg ikke får fri fra jobb skal jeg dra på nattevakt kl 22.

Anonymous poster hash: 3106f...e02
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vært så egoistisk at jeg hadde reist på hytta :-)!

Skrevet

Jeg hadde invitert de jeg ville invitere. Hele familier med barn, inviterer vi i utgangspunktet ikke fordi det blir for mye for alle, og alle er enige i det. Jeg hadde sagt vi mest sannsynlig skal på hytta og svigermor er invitert dit om hun vil, det samme for lillesøster med kjæreste. Resten kan ordne seg selv.

Skrevet

Eldste søsteren kommer nok uten å spør dersom moren og andre søsteren kommer. Hun er bare sånn og det irriterer vettet av meg.

Skrevet

Ja, tror vi gjør det da om jeg får fri. Men ser ikke for meg å varte opp 13 stk om jeg skal på nattevakt. Jeg vet med sikkerhet at de ikke hjelper til verken før eller etter mat.

HI

Skrevet

Jeg hadde sagt "dere skal på hytta med mindre du skal jobbe. Dere feirer i så fall alene hjemme med mindre noen inviterer dere på middag.

Anonymous poster hash: 6dcd3...436

Skrevet

Ja, tror vi gjør det da om jeg får fri. Men ser ikke for meg å varte opp 13 stk om jeg skal på nattevakt. Jeg vet med sikkerhet at de ikke hjelper til verken før eller etter mat.

HIAnonymous poster hash: 3106f...e02

For en gjeng "rister på hodet"

Det er tydelig at de tar deg for gitt, og det er vel på tide å sette ned en fot eller to..?

Du må ikke la andre behandle deg på den måten.

Skrevet

Hadde sagt vi skulle på hytta, og dratt med god samvittighet. Skal du på nattevakt, så syns jeg du kan si det, og at du da ikke orker å lage jul og julemiddag til så mange. Svigermor og to døtre kan vel feire jul sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...