Gå til innhold

Ok å sende med barnet julekalender til mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt fikk med seg en diger pakkekalender hit fra sin far. Stemor har laget og det er jo fint og flott, men de fant ut at barnet skulle være der såpass lite i desember at de mente det var bedre at den var her. Problemet nå er jo at jeg har to barn til som ikke får dobbelt opp med pakker hver dag. Tidligere har barnet fått gave her når det er her, og hos far når det er samvær. Plutselig fikk jeg en Noget sur lillebror å hanskes med som synes dette var utrolig urettferdig, og mitt barn skjønner ikke hvorfor jeg foreslo at pakkekalender fra meg ikke var nødvendig.... baaah, alt man skal komme opp i av dilemmaer. Tips, noen?

Anonymous poster hash: 710ab...207

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillebror får lære seg å leve med at det er ikke alt her i livet som er rettferdig. Storesøster skulle nok gjerne hatt mor og far under ett tak i stedet for to kalendere, men nå er det nå engang ikke sånn.

Den andre løsningen er jo at hun har kalenderen hos far og heller åpner flere dager av gangen, når noen har gjort seg flid med å lage fin kalender.

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke følt var ok. Kjæresten til barnefar har laget pakkekalender til min sønn som han skal åpne hos barnefar, og det er helt greit, unner alle det. Men om hun hadde gjort det og sendt med hit hadde jeg blitt litt lei meg kjenner jeg.

Når det er andre barn inn i bildet som må se at søskenet får mer enn dem blir jo det også leit. Tror jeg ville sendt den tilbake å sagt at tanken var fin, men at det ikke går noe særlig å ha den hos dere så barnet får åpne den de dagene det er hos far rett og slett.

Skrevet

Lillebror får lære seg å leve med at det er ikke alt her i livet som er rettferdig. Storesøster skulle nok gjerne hatt mor og far under ett tak i stedet for to kalendere, men nå er det nå engang ikke sånn.

Den andre løsningen er jo at hun har kalenderen hos far og heller åpner flere dager av gangen, når noen har gjort seg flid med å lage fin kalender.

Ja, jeg er i utgangspunktet enig og det er det jeg har sagt til han og. Men han er nok litt såra lell;) Kalenderen var fin og flott, og dette er ikke noe "jeg-hater-stemor" greie, jeg syntes bare det var vanskelig å forklare søsknene hvorfor de bare fikk 1 mens den andre fikk 2...

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke følt var ok. Kjæresten til barnefar har laget pakkekalender til min sønn som han skal åpne hos barnefar, og det er helt greit, unner alle det. Men om hun hadde gjort det og sendt med hit hadde jeg blitt litt lei meg kjenner jeg.

Når det er andre barn inn i bildet som må se at søskenet får mer enn dem blir jo det også leit. Tror jeg ville sendt den tilbake å sagt at tanken var fin, men at det ikke går noe særlig å ha den hos dere så barnet får åpne den de dagene det er hos far rett og slett.

Det er sånn de har gjort før. Noen ganger har de hatt én kalender på deling til alle barna, noen ganger har de fått hver sin. Men når de har fått hver sin har barnet her bare fått de dagene hos far, og ellers hos meg, som jo og er helt kurant. Nei, ble litt vrien den her. Men det går seg vel til...

Skrevet

Det synest jeg faktisk ikke barn trenger å få føle på kroppen i adventstiden.

Anonymous poster hash: 5464c...5ef

Skrevet

Det synest jeg faktisk ikke barn trenger å få føle på kroppen i adventstiden.

Anonymous poster hash: 5464c...5ef

Det syns jeg barn kan få føle på året rundt. Likeså i april som i desember. Juletiden er ikke fritatt fra den virkelige verden.

Jenta går året rundt å ønsker mest sannsynlig at hun ikke måtte dele seg mellom mor og far. Da får vel lillebror tåle å føle litt urettferdighet over at storesøster har fått ekstra pakkekalender av far.

Anonymous poster hash: 8cb44...e2a

Skrevet

Vi har hatt den diskusjonen. Jeg sendte en periode med datteren min pakker på kalenderen de dagene hun skulle til faren. Da ringte stemoren (litt sur) og sa at enten fikk jeg sende med fire pakker (en til min datter, en til hvert av hennes barn og en til datterens halvbror), eller det fikk være noe som kunne deles eller jeg fikk droppe det. Valgte å droppe det året etter. Synes det er litt sært, men skjønner det også litt. For datteren min ble det bare ubehagelig at de voksne der tok det så dårlig, så å presse noe igjennom var ikke aktuelt.

Skrevet

Hos oss har det alltid vært sånn at de får gaver i kalenderen hos moren når de er der, og hos oss når de er her - vi lager altså pakker til de faktiske dagene de er i hvert hjem. Det funker fint som bare det - alle får én pakke hver dag :-)

Skrevet

Det synest jeg faktisk ikke barn trenger å få føle på kroppen i adventstiden. Anonymous poster hash: 5464c...5ef

Det syns jeg barn kan få føle på året rundt. Likeså i april som i desember. Juletiden er ikke fritatt fra den virkelige verden.

Jenta går året rundt å ønsker mest sannsynlig at hun ikke måtte dele seg mellom mor og far. Da får vel lillebror tåle å føle litt urettferdighet over at storesøster har fått ekstra pakkekalender av far. Anonymous poster hash: 8cb44...e2a

Hvorfor skal lillebror tåle det? Er da ikke hans feil at storesøster er skillsmissebarn.

Anonymous poster hash: 9156d...2be

Skrevet

Jeg er enig med luten. En løsning er at hun har kalenderen fra stemor på rommet sitt, og hun trenger ikke å springe rundt med den om lillebror er liten, men det må faktisk være lov å få ting av far/stemor!!

Hadde jeg som mor lager kalender til mitt barn, så hadde jeg ønsket at hun fikk åpne den hos far - jeg legger mye omtanke i kalenderen, og vil ikke at mine barn skal gå glipp av dette bare fordi vi ikke ser hverandre hver dag.

Anonymous poster hash: 56aba...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...